Het gevolg van een slechte tandarts/gebitsverzorger....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Het gevolg van een slechte tandarts/gebitsverzorger....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:09

Helaas zitten er heel veel prutsers tussen. Maar goed van jullie dat jullie vertrouwen in haar bleven hebben, menig ander zou hun paard verkocht hebben (zeker nadat je zusje haar rug gebroken had).
Zo zie je maar weer luister naar je gevoel, en gelukkig ook een andere tandarts erbij gehaald.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:16

Zo wat een verhaal... wat ontzettend goed, dat jullie doorgezet hebben.

Paard van een leerling van mij begon ook te staken, zelfde type problemen, niet zo heftig als deze. Waren kauwvlakken zo maar voor de helft afgesneden door de tandarts. Paard kon niet meer goed eten en natuurlijk voelde het bit in de mond ook niet meer zo prettig.

En wat goed dat dit in een topic voor anderen nog eens een voorbeeld kan zijn op momenten, dat men zelf in een dergelijke situatie lijkt te zitten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 17:31

Pebbles heeft geen problemen gehad met eten, gek genoeg. Maar de tandarts zei dat dat wss is omdat ze meer dan 12 uur per dag op de wei loopt en dus vooral gras eet.

Vandaag voor de 2e keer gereden na de tandarts en het gaat beter en beter... Ben zo trots en blij :))
Zelfs galop op beide kanten ging vandaag zonder problemen, braaf aanspringen, volte... En niet eens hard, gewoon een heel relaxed galopje.
Ze was echt weer ontzettend braaf!

Afbeelding
Afbeelding

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:01

Mijn paard begon plots uit de mond te bloeden tijdens het eten. Kort (1 maand) nadat de gebitsverzorger was geweest.

Dierenarts erbij gehaald en de achterste kiezen waren zo lang dat er flinke wondjes waren ontstaan in haar wangslijmvlies van de punten.

Nooit meer een gebitsverzorger voor mij!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:23

Jemig wat fijn dat jullie het probleem gevonden hebben! Ik heb zelf ook problemen met het vertrouwen op de kennis van gebitsverzorgers. Ik heb er nog geen gehad waarvan ik dacht: deze heeft er echt kijk op. Beide gebruikten geen lamp bijvoorbeeld. En ik heb het idee dat het vijlen echt lomp ging. Ik weet niet welke gebitsverzorger ik de volgende keer wil laten komen. Jammer genoeg komen de echte professionele tandartsen die tevens mogen verdoven, zoals peter helthuis bijvoorbeeld, niet aan huis voor 1 klein ponietje zoals die van mij :(

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:14

Unleash schreef:
Jemig wat fijn dat jullie het probleem gevonden hebben! Ik heb zelf ook problemen met het vertrouwen op de kennis van gebitsverzorgers. Ik heb er nog geen gehad waarvan ik dacht: deze heeft er echt kijk op. Beide gebruikten geen lamp bijvoorbeeld. En ik heb het idee dat het vijlen echt lomp ging. Ik weet niet welke gebitsverzorger ik de volgende keer wil laten komen. Jammer genoeg komen de echte professionele tandartsen die tevens mogen verdoven, zoals peter helthuis bijvoorbeeld, niet aan huis voor 1 klein ponietje zoals die van mij :(

Mijn tandarts die DA is komt echt wel voor alleen mijn paard naar mij toe hoor. Kost voorrijkosten extra en soms probeerde ze het te combineren met meer klanten in de buurt. Maar zelfs voor mij alleen komt ze deze kant op.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:07

Dan heb jij daar geluk mee. Heb 3 tandartsen gemaild, kwamen alle drie niet aan huis. Toen kwam ik erachter dat mijn eigen dierenarts ook gebitsverzorging ernaast doet dus heb ik haar gebeld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:51

Hier een pony die 6-8 jaar lang 2x per jaar binden tandarts kwam, onder verdoving en nooit gezien dat hij een afwijkende tong heeft. In een keer kon hij met hackamore wel ontspannen lopen. De draaiing van de tong ligt immers onder het bit