Mooie Dominique (v. Dreamcatcher)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:34

listiglistje schreef:
Cinnepin schreef:
Ik vind het een prachtig paard, maar die stang...hij is bijna horizontaal.......
Ook jammer dat het paard niet juis loopt mt hoofd hals houding, zoals de nek vlak achter de oren het hoogste punt hoort te zijn. Op dit niveau zou ik dat graag zien.

Dit gepiep zei je anders laatst ook bij een B combinatie :7 TS rijdt maar Z1 hoor, wat nu "dit niveau", Z1 is nog maar basissport.
Zolang ze nog geen GP rijdt hoeft de nek niet het hoogste punt te zijn hoor!
Paarden op basissport niveau missen helaas daarvoor nog de kracht achter om de boel te dragen ;) gedragenheid en finetuning komt pas later...
Maar mocht je het beter kunnen en je wil laten zien hoe het wel hoort, dan zien we uiteraard graag jouw topic tegemoet!

Stang kan zoveel redenen hebben, wellicht de kinketting te los, dan slaat de stang ook door...

Ik zie gewoon een mooie combinatie, vriendelijke amazone en knap paard, niks mis mee :) Mooi hoor TS!

Als je het beste wilt voor je paard zou ik daar wel degelijk naar kijken. Als een paard vals nageeft heeft dat concequentiesvoor het hele lichaam.Maar ik heb gezegd wat ik wil :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:44

Volgens mij rijdt jij alleen paard vanuit perfecte plaatjesboekjes of vanachter je toetstenbord....
anders zou je wel anders praten, want zo simpel is paardrijden nl niet in praktijk!

Daarbij 99% van Bokt loopt niet correct, toch wordt meerendeel gelukkig en gezond oud ;) dus dat gezondheidsargument is echt kul...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:59

listiglistje schreef:
Volgens mij rijdt jij alleen paard vanuit perfecte plaatjesboekjes of vanachter je toetstenbord....
anders zou je wel anders praten, want zo simpel is paardrijden nl niet in praktijk!

Daarbij 99% van Bokt loopt niet correct, toch wordt meerendeel gelukkig en gezond oud ;) dus dat gezondheidsargument is echt kul...

Je hebt een pb. Dit omdat ik mijn mening al gegeven heb, en dat verder dus niet relevant is voor de ts

KarinvdM

Re: Mooie Dominique (v. Dreamcatcher)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:28

Bespaar je de moeite toch LL.
Iets met de beste stuurlui...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:51

KarinvdM schreef:
Bespaar je de moeite toch LL.
Iets met de beste stuurlui...

Ik vind het gewoon sneu dat ze bij iedereen het topic op deze manier verzieken :o (maar zelf een topic openen of profiel vullen ho maar)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 07:55

Ja LL dus niet teveel tijd aan besteden. :D :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:59

Heel fijn beeld, stand wordt heel vriendelijk gebruikt en ook fijn dat je zo varieert in hoofd/hals houding waardoor paard niet strak wordt in zijn lijf. Ben het echt totaal niet eens met commentaar van Cinnepin. Die slaat imo de plank flink mis. Juist doordat je zo kunt variëren in hoofd hals houding kun je zien dat het paard heel netjes nageeft. Veel succes verder en gefeliciteerd met je (terechte) wp!

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:28

DromenLies schreef:
Heel fijn beeld, stand wordt heel vriendelijk gebruikt en ook fijn dat je zo varieert in hoofd/hals houding waardoor paard niet strak wordt in zijn lijf. Ben het echt totaal niet eens met commentaar van Cinnepin. Die slaat imo de plank flink mis. Juist doordat je zo kunt variëren in hoofd hals houding kun je zien dat het paard heel netjes nageeft. Veel succes verder en gefeliciteerd met je (terechte) wp!

Dankjewel! Nee ben het ook totaal niet eens met Cinnepin, ik varieer inderdaad veel af met haar hoofd hals houding, zo blijft ze fit:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:37

Hoofd hals houding varieer ik ook, maar ik wil geen valse knik, dit omdat het alleen maar nadelige effecten heeft in het lichaam. Wat ik hier zie is een valse knik.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:39

Afbeelding

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:43

Mooie foto's! :)
Leuke combinatie, goed bezig!

Ik vind het plaatje er echt wel oke uitzien en ook de stang stoort me niet echt. Het is 1 foto waar hij wat verder doorklapt, maar het lijkt me niet dat er super veel druk op staat.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:45

Cinnepin schreef:

Normaal reageer ik nooit op jouw reacties Cinnepin. Maar vergelijk jouw plaatje even met de foto's van TS.. Ik zie op de foto's van TS een paard met een achterbeen wat fijn onder massa komt. Als het paard echt in een dusdanige halshouding wordt gedwongen door TS (de valse knik waar jij over spreekt), had het paard nooit zo ver onder de massa kunnen komen omdat het zijn rug wegdrukt. Maar ik zie op alle foto's een paard wat netjes over de rug loslaat. Dus hou je plaatjes alsjeblieft achterwege en geef TS dan advies ipv dit soort onzincommentaar!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:49

yeentll schreef:
Cinnepin schreef:

Normaal reageer ik nooit op jouw reacties Cinnepin. Maar vergelijk jouw plaatje even met de foto's van TS.. Ik zie op de foto's van TS een paard met een achterbeen wat fijn onder massa komt. Als het paard echt in een dusdanige halshouding wordt gedwongen door TS (de valse knik waar jij over spreekt), had het paard nooit zo ver onder de massa kunnen komen omdat het zijn rug wegdrukt. Maar ik zie op alle foto's een paard wat netjes over de rug loslaat. Dus hou je plaatjes alsjeblieft achterwege en geef TS dan advies ipv dit soort onzincommentaar!

_/-\o_

En hier kan ik alleen maar in mee gaan.

Je hebt je paard goed voor elkaar ik zie een combinatie die nog erg ver gaat komen.

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:50

Super gaaf paard!
Ziet er keurig uit!
Wat n mooi hoofdstel en frontriem bij dat zwart

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:52

Ben wel benieuwd geworden naar de ideale rijfotos van cinnepin in n topic in real life ipv plaatjes

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:53

lees op mijn berichten. Er zijn wel degelijk topics voorbij gekomen waar ik heel positief was :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:54

Cinnepin schreef:
lees op mijn berichten. Er zijn wel degelijk topics voorbij gekomen waar ik heel positief was :j

Daar hadden ze het niet oveR. Ze Is benieuwd naar de ideale rij rij foto's vqn van jou. En geen plaatje.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:57

wie zegt dat ik ideaal rijd? Zeg ik nergens. Maar ik weet wel waar ik naartoe moet trainen om het paard zo lang mogelijk goed in het lijf te houden :j En ik verwacht dat een z combinatie dat helemaal doet!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:01

En we wachten met smart op een topic van jou.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:03

Cinnepin schreef:
wie zegt dat ik ideaal rijd? Zeg ik nergens. Maar ik weet wel waar ik naartoe moet trainen om het paard zo lang mogelijk goed in het lijf te houden :j En ik verwacht dat een z combinatie dat helemaal doet!

Sorry maar jij hebt er echt de ballen verstand van.....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:08

Nou ik krijg pbtjes van meerdere mensen dat ik gelijk heb, maar dat het weinig zin heeft om er op in te gaan ( dit is dan ook mijn laatste post in dit topic ). Maar helaas kijkt t gros niet verder dan de neus lang is, en die blaffen diegene af die het wel doen :j. Die worden dus ook persoonlijk dat de ander er geen verstand van heeft. Dat zeg ik allemaal nergens. Zegt genoeg over wie toch aan zichzelf twijfelt :)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:09

@cinnepin, jammer dat je niet inhoudelijk op mijn reactie wilt reageren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:16

TS, wat heb je een leuk paard! Waanzinnig vriendelijk en lief koppie ook!
Volgens mij was dit een beetje een basistraining? Want voor het Z zou ik het paard wat meer aan elkaar gereden willen zien. Maar het algehele beeld is supervriendelijk en heerlijk los! Mooi ruim en van de grond af. Lekker zo doorgaan!

Je geeft aan dat je de stang heel los hebt, heb je hier een reden voor? Dat maakt het misschien wat begrijpelijker voor iedereen :) Ik maak uit je verhaal op dat je paard heel sensibel is en kan me voorstellen dat je daarom de stang wat losser laat.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:22

Gave knol, ik vind die knappe dikke billen niet storend hoor! :))
Heel veel succes, het geheel ziet er vriendelijk uit!

En de beste remedie tegen mensen die irritant aanwezig zijn is nog altijd de negeermodus!
O:)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:39

Wat een knap paard! Lekker breed een super mooie kleur en kan ook nog lopen! Daar mag je super trots op zijn.

Ik wil graag ook nog even reageren op de houding van cinnepin, ik moet mee gaan met de andere want ik vind echt dat je doelbewust iemand onderuit probeert te halen.

Ten eerste, der is echt niemand die zo rijd als jou 'perfecte houding plaatje' zelfs Anky of Gal niet.

Ten tweede, ja je houding staat mij gewoon tegen. Deze meid ( vrouw :') idk) heeft zich waarschijnlijk met veel passie en trainen naar het Z gereden en dat is wel een doel van vele mensen, on haar dan zo even af te kraken gebaseerd op een training? Vind ik een beetje kinderachtig!

Ik vind het in ieder geval super wat je hebt bereikt! Hoop dat ik ook nog ooit met mijn dikkerd Z mag starten! Lekker genieten van je eigen zwarte parel!