Prachtig zeg! Ik ben juist fan van de vervaagde voor(- en achtergronden). Zo ligt de focus echt op het paard, en daar draait het allemaal om! De bloemen geven de foto's gewoon een mooie sfeer, maar hebben niet de hoofdrol.
Dank jullie voor alle fijne reacties! Erg leuk om te lezen!
En zo zie je maar weer, veel verschillende meningen! Ik vind zelf dat 'vage' van de paarse bloemen op de voorgrond erg mooi, het geeft net een beetje een 'magic touch' aan de foto's vind ik. (Anders zou ik ze ook niet zo gemaakt hebben).
Gelukkig zijn er veel verschillende smaken anders zou de wereld maar wat saai worden! . Ook dank voor die feedback .
En dan scheelt het nog waar die "vage" voorgrondkleuren zitten. Bij jou is het een bewuste keuze en je beheerst de techniek ook, maar ik zie momenteel veel foto's voorbij komen waar deze techniek is gebruikt en dan zit er zo'n vage vlek net voor het paard dat op de foto wordt gezet. Is dat ergens een beetje op het lijf is het niet optimaal maar sommigen letten echt niet op en dan zit er zoiets vaags net voor het hoofd.
Tijdens het fotograferen ben ik ook steeds subtiel heen en weer aan het schuiven om de bloemen op de juiste plek en hoogte te krijgen. Dat is soms millimeterwerk en kost soms wat concentratie en spierkracht (net geen lekkere houding enzo) maar dan heb je ook wat.
Ik heb vaak al een redelijk duidelijk beeld in mijn hoofd van de foto die ik wil . Dat was bij deze foto's ook het geval.