Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

annelot schreef:Zolang hij pijn heeft met lopen kan ik helaas niets met hem doen om hem slanker te krijgen.
Ik hoor iedereen gelijk denken; zet hem op het zand en geef hem wat arm hooi of doe dan een klein weitje. Wat mijn prioriteit op dit moment is is dat hij gelukkig is en geen pijn heeft. Stel hij heeft nog maar een jaar dan wil ik dat hij een jaar gelukkig is en niet hoeft te lijnen.
Even wat info; het land waar hij in loopt voor de foto's is het land wat we hooien en niet waar hij normaal staat
annelot schreef:Zolang hij pijn heeft met lopen kan ik helaas niets met hem doen om hem slanker te krijgen.
Ik hoor iedereen gelijk denken; zet hem op het zand en geef hem wat arm hooi of doe dan een klein weitje. Wat mijn prioriteit op dit moment is is dat hij gelukkig is en geen pijn heeft. Stel hij heeft nog maar een jaar dan wil ik dat hij een jaar gelukkig is en niet hoeft te lijnen.
Even wat info; het land waar hij in loopt voor de foto's is het land wat we hooien en niet waar hij normaal staat
annelot schreef:Maar dan moet hij wel de wil hebben om te lopen. Het is altijd een heel looplustig paard geweest maar wil echt niet meer. dat was voor mij ook de reden om aan de bel te trekken. Om een paard rondjes te laten rennen terwijl hij pijn heeft dat gaat er bij niet in en vind ik vele malen zieliger dan zijn overgewicht......
annelot schreef:Ik vind het erg jammer dat jullie alleen maar naar zijn kilo's kijken, oke dat is het eerste wat opvalt, maar niet van mij aannemen dat dit niet de oorzaak is van zijn sores nu. Ik heb hem nu al 15 jaar en weet wanneer hij niet goed in zijn vel zit.
Hij is niet kleinzerig dus zal altijd voor me lopen. Als hij dat nu niet wil zegt dat mij genoeg.
annelot schreef:1 van de symptomen van cushing is bevangenheid, dierenarts vond hem nu niet bevangen aar kan natuurlijk in het begin stadium zitten. Ook lusteloosheid, veel slapen, gedragsverandering zijn symptomen, iets wat hij momenteel allemaal laat zien.
Zijn overgewicht is zijn probleem nu niet dan had hij zijn hele leven al zo slecht moeten zijn.
Na de operatie is hij nooit meer rad geweest achter. Hij kan zijn linker achterbeen niet meer goed onder de massa brengen. hij heeft ook veel last van zijn SI gewricht gehad en is hier vaak voor behandeld. Hierdoor had hij ook vaak uitval in zijn linker achterbeen tijdens het lopen. Dit uitvallen heeft hij al jaren niet meer maar rad is hij nog steeds niet.
Het is jammer dat je hem niet persoonlijk kent en dus zou weten hoe een drukte maker het kan zijn, ook met zijn gewicht.

Rocamor schreef:annelot schreef:Zolang hij pijn heeft met lopen kan ik helaas niets met hem doen om hem slanker te krijgen.
Even advocaat van de duivel, want ik snap je redenatie helemaal. Stel dat je verwacht dat ie nog een jaar heeft en je laat hem zo tonnetje rond. Dan leeft hij dus nog een jaar met de last van zijn gewicht. Wellicht als je hem laat afvallen, dat ie weer wat beter uit de voeten kan.
En stel (stel) dat je over een jaar afscheid moet nemen, geef hem dan een bepaalde periode, dat ie zich tegoed mag doen met alles dat niet goed, maar wel ontzettend lekker is.
Probeer het op zijn minst. Wie weet hoeveel beter hij daarvan wordt. Overigens, heb je enig idee waarom hij nooit beter is geworden na zijn operatie in emmeloord? Is hij gaan overcompenseren en is hij daarom nu zo "slecht"? Of komt zijn slijmbeursontsteking reeds door het overcompenseren?annelot schreef:Maar dan moet hij wel de wil hebben om te lopen. Het is altijd een heel looplustig paard geweest maar wil echt niet meer. dat was voor mij ook de reden om aan de bel te trekken. Om een paard rondjes te laten rennen terwijl hij pijn heeft dat gaat er bij niet in en vind ik vele malen zieliger dan zijn overgewicht......
is hij niet ook licht hoefbevangen? Dat hij niet meer wil lopen? Overigens, als je zoo dik bent, dan zit je in een negatieve spiraal. Je doet te weinig, dus wordt te dik. Door overgewicht krijg je last en doe je minder en wordt je nog weer dikker.
Rocamor schreef:is hij niet ook licht hoefbevangen? Dat hij niet meer wil lopen? Overigens, als je zoo dik bent, dan zit je in een negatieve spiraal. Je doet te weinig, dus wordt te dik. Door overgewicht krijg je last en doe je minder en wordt je nog weer dikker.