Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 14:38

guusje_h schreef:
Paarddopette schreef:
Jullie gaan snel zeg! Mijn eigen pony staat hier ook, en verplaatsen van het lease paard is geen optie. Ik vind ook dat ik niet zomaar weg kan gaan door hun..

Verder ga ik zeker de eigenaar inlichten. Vorige keer toen we woorden hadden ook al gedaan. ;)

Ik heb zelfs het hoofdstel moeten verstoppen... En heb mijn zadel ook al aangetroffen zonder stijgbeugel, maar dat was een ander verhaal, als ik dat moet typen pff..

Vertel maar hoor ;)

Ik ging naar stal, pakte het halster en zei; Hè mijn halster is nat. ''Ooh zegt meid 1, dan lekt het!''. Nou oké goed? >;) (De dag ervoor had het geregend en ik was niet op stal, zij wel).

Ik was mijn lease paard aan het poetsen, en klaar te maken om te rijden. Opeens komt meid 1 aanlopen met mijn zadel en hoofdstel (had ik nog niet uit mijn locker gepakt), ik dacht wat krijgen we nou, ze heeft de spullen voor mij gepakt. Ik ging er verder niet op in. Ondertussen zei ze: Oeps, ik ben blijven haken met de stijgbeugel in de kast, nu ligt hij er af.

Ik vond dit erg vreemd, toen ik de borstels had gepakt zag ik een losse stijgbeugel liggen, zonder er bij nagedacht te hebben dat hij van mijn zadel was. Er ligt hier van alles van dwalende teugels tot kar spul.

Maar ik ben ook daar niet op ingegaan. Stijgbeugel eraan, en zadel erop gelegd, en verrekt, het dekje was ook nat..

Nou moeten natuurlijk de alarmbellen al rinkelen, maar ik had totaal geen moed/puf om erop in te gaan.. en ja achteraf is dit zo stom van me geweest... %)

Nu ik dit schrijf realiseer ik me pas hoe ik hun ooit vertrouwd kon hebben. Want ik ging altijd gewoon normaal met hun om en we spraken ook af.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:40

Je zou ook aan bijv. een van je ouders kunnen vragen of ze de beide dames rustig willen uitleggen dat een ander dat paardje leased en ook de spullen van een ander zijn. Van een ouder iemand zijn ze mogelijk meer onder de indruk en een ander voordeel daarvan is dat je zelf afstand kan houden en niet per ongeluk emotioneel gaat worden of ruzie krijgt als je het zelf oplost.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 14:44

Zo, die reacties stromen binnen.

Het lijkt trouwens wel een slechte soap serie.

Maar ik vind het echt van de gekke dat ik hier gewoon bijna een camera voor moet aanschaffen..

Een gesprek en dat opnemen is wel een goede trouwens.

Ik zit hier wel echt mee.. straks zijn er maatregelen genomen, gaan ze er met hun eigen spullen op haar vandoor. :n

Trouwens ook de stijgbeugels zaten niet meer op mijn maat.

Wat ik me wel afvraag, als ze het toch stiekem doen, waarom ze het niet net zoals hoe het lag terug leggen... Willen ze dan juist dat ik er achter kom?

Seventeen

Re: Hoe pak ik dit aan; ze gaan er met mijn (lease)paard vandoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:45

Of een nepperd ophangen?

Bij de action zijn ze voor een paar euro en knippert er zelfs een lampje waardoor het lijkt alsof 'ie filmt!
Dan ook echt even demonstratief zeggen: Kijk, ik heb een camera opgehangen. Zo worden onze spullen niet zomaar meer gejat.
Eventueel kun je er zelfs buiten een ophangen.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 14:46

Seventeen schreef:
Of een nepperd ophangen?

Bij de action zijn ze voor een paar euro en knippert er zelfs een lampje waardoor het lijkt alsof 'ie filmt!
Dan ook echt even demonstratief zeggen: Kijk, ik heb een camera opgehangen. Zo worden onze spullen niet zomaar meer gejat.
Eventueel kun je er zelfs buiten een ophangen.

Oh serieus?! Dan ga ik binnenkort even langs die Action. Alsnog is het absurd dat het zo zou moeten :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:48

is dit gewoon pesten misschien?
Wat voor paard is het? en wat voor paarden hebben zij? Je shet staat daar ook zei je, doen ze daar ook wat mee?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:51

Jeetje, de jeugd van tegenwoordig...

Wat ik me afvraag is hoe oud ben je? Ouder of jonger dan de meiden?
Ik zou ten eerste even je ouders inlichten en het er over hebben wat jullie nu gaan doen. Als je dezelfde leeftijd hebt als de dames dan is het misschien beter dat je ouders het gesprek aangaan, dat zou ik sws als eerste doen in plaats van camera's en weet ik veel wat allemaal. Spreek face to face alles uit naar de dames en zorg ervoor dat er afspraken over gemaakt worden, uiteraard moet de stal eigenaar hier ook van weten. Pas als dat niet helpt beginnen met fratsen als camera's.. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:55

Ondanks de leeftijd van de eigenaar is hij wel de aangewezen persoon om hierover te informeren en aan te spreken. Het is zijn terrein en ook zijn dieren waar over de afspraken niet nagekomen worden. Als jouw leasepaard een blessure/ongeluk/oid krijgt of veroorzaakt zal hij logischerwijs jouw aanspreken als leaser. Hij zal ook moeten beslissen wie en wat er op zijn terrein acceptabel is dat is niet iets wat klanten onderling kunnen/mogen beslissen.

Met je ouders naar de eigenaar stappen kan handiger zijn om geloofwaardiger te zijn naar hem toe, maar dingen als camera's, etc. nep of niet kan je niet voor de eigenaar beslissen.

Ik zelf zou bij zulke acties waarschijnlijk iedereen het terrein af sturen, beide partijen gaan nl hun boekje te buiten door achter mij om dingen te gaan doen en beslissen waar ze geen beslissingsrecht hebben.

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 14:56

Zoe_97 schreef:
is dit gewoon pesten misschien?
Wat voor paard is het? en wat voor paarden hebben zij? Je shet staat daar ook zei je, doen ze daar ook wat mee?

Het gaat om een Fjord, zij hebben 2 Haflingers. Of ze wat met mijn Shet doen, geen idee. Daar heb ik ze tenminste nog niet op betrapt. Het enige wat ik weet is dat als die in de wei staat ze hem een kunstje laten doen, maar daar zit ik niet zo mee. :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:03

LZP >> VVDD

tjessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:07

Je kan ook nog als laatste optie met je ouders samen hun ouders opzoek als je weet waar ze wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:08

Ik zou ook niet vlij zijn met een kunstje doen. Eigenlijk moeten ze gewoon met hun takken van je pony afblijven. Straks leren ze je pony iets verkeerd aan, ik noem maar wat. Direct grenzen stellen, anders gaan ze steeds verder.
Is het een optie om de ouders aan te spreken?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:09

Ik zou die meiden er idd op aanspreken en dit opnemen, via iedere telefoon kan dit tegenwoordig. niet zeggen maar gewoon aanzetten.
Camera ophangen onder het mom dat je kast was opgebroken, je dekje nat was en je dit dus niet wilt.
Eigenaar inlichten en je ouders ook.
Maar ik zou even naar hun huis gaan en het een op een daar bespreken, je heb dan kans dat de ouders er ook zijn en die zich er dan op een positieve manier mee gaan bemoeien

Als jij er 2 tegenover je heb dan kunnen ze je met zijn tweetjes aan en nu staan ze ook alleen ... dus ze niet aanspreken als ze samen zijn dan sta jij zwakker. Of je moet echt sterk in je schoenen staan.

Dit is niet netjes van ze en ik zou er zeker werk van maken

Succes

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:10

Wat erg! Ik zou ze een mep verkocht hebben maar luister maar niet naar mij O:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:11

BeSen schreef:
Wat erg! Ik zou ze een mep verkocht hebben maar luister maar niet naar mij O:)

Ach wat bereik je ermee... het is altijd 2 tegen 1 in dit geval..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:12

Offff hetzelfde terug doen bij hun. Hun halster+dekje en beugels gebruiken enzo. Vinden hun vast ook niet leuk en doen ze het misschien niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:13

BeSen schreef:
Offff hetzelfde terug doen bij hun. Hun halster+dekje en beugels gebruiken enzo. Vinden hun vast ook niet leuk en doen ze het misschien niet meer.

Vind ik geen goede tip, lekker kinderachtig (terug doen.) :') Schiet je niets mee op, wordt het alleen maar erger van!

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 15:14

Ik wil zelf absoluut geen ruzie. Ik wil ''gewoon'' kunnen praten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan..

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:16

Waarom is dat makkelijker gezegd? Hup ouders mee naar hun toe, hun ouders erbij en praten maar. Gewoon netjes uitleggen dat jij het zo niet wil dan neem ik aan dat de ouders van die meiden hun wel even een stevige toespraak geven. Dat hoef jij niet te doen ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:16

Deetjeeuh schreef:
BeSen schreef:

Vind ik geen goede tip, lekker kinderachtig (terug doen.) :') Schiet je niets mee op, wordt het alleen maar erger van!

Wat ik al zei, het is idd niet handig om naar mij te luisteren :')

Oke nu iets wat misschien wel een goede tip is:
Gewoon tegen de eigenaar vertellen. Hij is misschien wel 90. Maar laat ze maar even goed gewaarschuwd worden door de eigenaar :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:19

Ik zou hier toch met de eigenaar over hebben die loopt al wat langer mee en het is ook wel logisch dat hij weet wat er speelt. Verder zou ik bij de bouwmarkt of ijzerhandel een flinke ketting halen met een hangslot en die strak om je kast maken. Die kasten zijn super simpel open te krijgen. Zo voorkom je dat ze en anderen aan je spullen zitten. Dan alleen nog proberen om ze duidelijk te maken dat ze van je pony af blijven.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:19

Hoe oud ben jij zelf?

Kan mij absoluut voorstellen dat je het niet pikt, ik hou hier zelf ook niet van.
En ind zoals al genoemd, die dames niet met z'n beide aanspreken maar 1 op 1.
Kunnen ze niet op die haflinger rijden dat ze de jouwe moeten pakken?
Erg laag niveau van ze.. Bah.

Sterkte ermee!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:22

Ik zou gewoon starten met een hele nette, beleefde en uitgebreide mail/bericht, waarin je vraagt of zij hiervoor verantwoordelijk voor zijn en zoja, dat je dat gewoon niet graag hebt.
Maak nu gewoon duidelijk waar de grenzen liggen en maak goede afspraken omtrent gebruik van het paard.
Als ze het dan nog doen kan je nog altijd eens "kwaad" worden ;)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:29

Jeetje zeg, wat onbeschoft van die twee meiden. Hoe oud ben jij zelf als ik vragen mag?

Ik zou inderdaad als ik jou was face to face met ze praten, via social media kunnen ze je bericht negeren en face to face kunnen ze niet zomaar weglopen. :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:33

Free2 schreef:
Ik zou als ik jouw was zou ik in ieder geval een heel duidelijk signaal afgeven dat je het echt niet leuk vindt dat ze op jouw leasepaard/pony rijden, en laat je niet zomaar afschepen als je in het gesprek zit. En verder gewoon je kast (nog steviger) op slot blijven doen.

Dit.

En verder: Wát een brutale snotapen, zeg! :oo

Ik zou ze even 1 op 1 apart (streng!) aanspreken. Misschien dat de 1 wel een sterkere persoonlijkheid heeft dan de ander en haar beinvloedt. Dikke kans dat de 'zwakkere' dan wel snel toegeeft dat ze in jouw kast gezeten heeft. Dan kan je daarmee later de ander weer confronteren.
Ook meteen grenzen stellen: zeg ze voortaan ook maar met hun tengels van je Shet af te blijven. En dat je betaalt voor het leasen en dat jij tot op zekere hoogte dus bepaalt wat er met de pony gebeurt (evenals hun, voor hun eigen leasepony's, als ik het goed begrijp?). Vraag ze maar eens hoe zouden zij het vinden als mensen er zomaar met hun leasepony's (waar ze dus voor betalen!) mee vandoor gingen? Oh; en dat bij schade door hun toedoen aan jouw leasepony & toebehoren de rekening voor hun is!

In het vervolg misschien even een fietsslot (zo'n lange flexibele kabel) om je zadel en de zadelsteun wikkelen, als dat gaat? En een schuifje met hangslot op de deur (als je dat al niet had). Triest dat dat moet, maar er is wèl ingebroken in je kast!
En als jullie 3 de enigen zijn met n sleutel van de zadelkamer, dan lijkt het mij verder duidelijk wie de dader is... Ik weet dat je niet zomaar mensen mag beschuldigen, maar dit is wel heel erg verdacht.
Laatst bijgewerkt door mairead op 10-05-15 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt