Trainen voor L2, de fokmerrie is verdwenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:00

Janine1990 schreef:
Lijkt het niet gewoon zo dat het zadel naar voren ligt door het dekje en de combinatie met een welvaartsbuik en kont?

Onwijs gaaf dier, ziet er erg goed uit!

Denk dar er ook wel mee te maken heeft. Vandaag geprobeerd zadel naar achteren te leggen maar dan ligt meteen te ver op haar rug en dat stuk minder fijn. Ook is ze niet echt dik, ribben goed voelbaar, maar denk ook wel haar bouw is + verleden als fokmerrie.

Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties!

NikkivanOlst

Re: Met Baret trainen voor L2, de fokmerrie is verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:00

Wauw wat gaat ze gaaf! Ze ziet er echt super uit!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:08

Wat is ze toch knap Tess! Vind haar kleur ook prachtig. Nog veel plezier met elkaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 03:02

Bedankt dames!!

Laura, ze is nu echt van kleur aan het veranderen ook, eerst stonden ze als 3 vrij gelijk kleurende vossen in de wei, nu is ze duidelijk donkerder dan de rest aan het worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:02

Kom dit topic ook nog tegen... :o
Fantastische combinatie zijn jullie <3 ...maar dat had ik al ergens geschreven dacht ik :+
Wel 1 kleine maar ... ik ga mee in het zadelissue...ligt voor mij ook te ver naar voor, maar met dit zadel ga je dat niet oplossen door meer naar achteren te leggen. De boom achter is te hoog, dus eigenlijk de zit te diep voor dit paard... Heb je nog een paar eurietjes over ? :$ Ik zou er een goede zadelmaker laten bijkomen en andere modellen proberen ( of ééntje op maat laten maken :P ) Je gaat het veel makkelijker hebben om ze voor in oprichting te rijden en kan ze achter ook nog veel beter gaan dragen. Nu zit je bijna op haar schouders, waardoor ze uiteraard graag diep gaat lopen...
Had hier ongeveer hetzelfde probleem met de D-Day merrie...ander model van zadel en dag en nacht verschil :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:29

Ook ik vind dat het zadel écht te veel naar voren ligt. Dit belemmert het vrije gebruik van schouder, voorbeen en schoft.

In tegenstelling wat een andere poster zei vind ik echter helemaal niet dat je je handen meer OMLAAG moet doen, in tegendeel. De lijn mond-onderarm is op vrijwel alle foto een rechtstreekse lijnverbinding, en zo hoort het ook te zijn. Draag je je handen lager dan "druk" je haar op de schouder en omdat het bit dan anders in de mond komt te liggen/werken dus kunstmatig omlaag. Ik zou ze eerder -if anything - iets HOGER houder, met name de binnenhand bij buigingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:05

Pandora2 schreef:
Wel 1 kleine maar ... ik ga mee in het zadelissue...ligt voor mij ook te ver naar voor, maar met dit zadel ga je dat niet oplossen door meer naar achteren te leggen. De boom achter is te hoog, dus eigenlijk de zit te diep voor dit paard... Heb je nog een paar eurietjes over ? :$ Ik zou er een goede zadelmaker laten bijkomen en andere modellen proberen ( of ééntje op maat laten maken :P ) Je gaat het veel makkelijker hebben om ze voor in oprichting te rijden en kan ze achter ook nog veel beter gaan dragen. Nu zit je bijna op haar schouders, waardoor ze uiteraard graag diep gaat lopen...
Had hier ongeveer hetzelfde probleem met de D-Day merrie...ander model van zadel en dag en nacht verschil :j

Heb in het begin al met 2 verschillende zadels gereden, dit was niet passend, ene liep niet zo fijn mee, andere liep fijn maar drukte op schoft. Toen dus eerste zadelmaker erbij, middag passen verder en niks psssends, heel hoge schoft em korte rug, en te ver naar achteren wilde ze niet galopperen. Week later dus andere zadelmaker, uuuuren van alles gepast, uiteindelijk dit enige zadel wat voor beide acceptabel was.
Ben dus erg bang weinig ga vinden wat beter past, want zodra te ver naar achter ligt, wil ze dus niet fijn lopen, en deze verder naar achteren kan maar klein stukje.

Terpetijn, bedankt voor je toelichting, altijd fijn een andere kijk er op te lezen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:00

Prachtige merrie maar je lijkt te sturen met je binnenhand, zonde want dat wijst op een foute basis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 21:35

farahdiba46 schreef:
Prachtige merrie maar je lijkt te sturen met je binnenhand, zonde want dat wijst op een foute basis.

Kan je verder onderbouwen waar en hoe je dit denkt te zien?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:08

haike schreef:
farahdiba46 schreef:

Kan je verder onderbouwen waar en hoe je dit denkt te zien?
ja hoor, op bijna alle foto's een terugwerkende binnenhand en een naar binnen gesteld paard en op foto 8 een paard met gekanteld hoofd, bij rijden op bbbt gebeurt dat niet.