Haflinger Lyzet mee op Clinic bij Pauline van Nispen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 13:13

Lara_Silver schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zou eens naar haar hoeven laten kijken. Het is op een aantal fotos duidelijk te zien dat ze bij haar voorhoeven niet snel genoeg afrold waardoor haar achterhoeven er al zijn voordat haar voorhoef weg is. Oplossing hiervoor is (kort gezegd) lage hielen en een afgeronde hoefwand.
Kijk anders eens op de volgende sites
http://www.paardenhoeven.info
http://www.hoefnatuurlijk.nl

Lijkt me gewoon een rijtechnische factor hoor. Als ze zichzelf wat meer zal gaan dragen van voren, dan komen die voorhoeven vanzelf sneller weg en hoeft er helemaal niets aan de stand veranderd te worden...

Ik vind het er vriendelijk uit zien en volgens mij werken jullie beiden hard ts! Ga zo door, goed op je eigen houding letten, dan volgt je pony vanzelf. Je ziet duidelijk dat ze erg afgeleid is in het begin dus top dat je haar meeneemt om te wennen aan andere plekken!

Bedankt voor je leuke reacties.
Ze is inderdaad snel afgeleid, maar op dit terrein viel het gelukkig enorm mee!
Helaas jammer dat de meeste bokkers gelijk beoordelen van foto's, terwijl dat echter gewoon moment opnames zijn. Maargoed, Bokt zal bokt niet zijn als andere het allemaal beter (proberen) te weten natuurlijk.

Ze loopt vaak inderdaad op haar voorhand, maar we zijn hiermee dus erg aan het trainen!
Natuurlijk zijn we er totaal nog lang niet, maar..... dat hoeft voor mij ook niet. Ik heb geen Z prioriteit!
Dat met haar hoeven, met haar hoeven is echter niks mis mee! Anders had mijn hoefsmid dat állang verteld! :)

We zijn inderdaad hard aan het trainen, en gaan ook zo veder hoe we bezig zijn!
Daarnaast dankzij stalgenootje ook bezig met het trailerladen, zodat dat volgende maand ook allemaal beter gaat! *\o/*

Urielle

Re: Haflinger Lyzet mee op Clinic bij Pauline van Nispen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:54

Longeer je haar ook? Op deze foto's mag ze je hand veel meer gaan volgen, longeren kan daarbij fijn helpen.

Het viel me op veel foto's op dat Lyzet vaak balans verliest, dan zie je haar tegen je been inhangen. Daar zou ik ook aan werken, dat ze wat scherper aan de eenzijdige kuit komt en soepeler en sterker met kleine wendingen, lekker veel slangenvoltes en zigzagjes, ruitjes rijden, achtjes,...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:19

Ts jammer dat je een goed bedoeld advies meteen af doet als "typisch bokt" en "beter weten". Je plaatst hier foto's als je daar geen commentaar of advies op wilt moet je ze niet plaatsen. Mijn advies was alleen maar goed bedoeld, als jij daar niks mee wilt doen, prima jouw keus :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 17:44

Dat ging over het algemeen ...
Ik plaats wat ik wil, en daarbij staat toch ook dat commentaar welkom is mits het opbouwend is! :)

Kan prima tegen commentaar :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:28

Helaas mag iedereen commentaar geven, opbouwend of niet.

Je hoort altijd dingen die je liever misschien zelf niet wil horen want tenslotte is jouw paard jouw topper en de beste. En zo denk ik ook over mijn merrie. Daarom plaats ik nooit geen foto's. :D Ze is fantastisch voor mij en daar hoeft niemand anders mij van te overtuigen. :P

Maar nogmaals, je cap lijkt echt op je hoofd te zitten ipv er om heen. Het heeft met veiligheid te maken. Is het echt geen idee dit even te laten controleren in de ruitersportzaak of zo?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:31

Nou, blijkbaar kun je toch niet zo goed tegen commentaar als je zelf denkt. Je reageert nogal aangebrand. Ik zie hier goede opbouwende adviezen die terecht op de zwakke punten wijzen. Kun je daar niet tegen, moet je ook geen topic openen. Dat heeft niets met 'typisch bokt' te maken, maar wel met jouw incasseringsvermogen.

Verder is het een leuke haf. Je cap lijkt inderdaad te klein. Zo te zien heb je wel een erg leuke haflinger. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe oud is ze? Probeer meer overgangen en figuren te rijden en haar op die manier actiever te rijden. Op die manier activeer je haar beter van achteren. De beenzetting lijkt zo op de foto inderdaad wat vreemd, maar ik denk dat daar een rijtechnisch probleem aan vast zit ipv een probleem in de benen/hoeven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:40

Ze is 6 wordt volgende maand 7
Tijdens het trainen pakken we figuren en overgangen volledig erbij! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:41

Ik bedoelde niet echt een probleem, denk ook niet dat haar hoeven slecht zijn. Maar denk wel dat als ze oa wat meer een afronding heeft ze beter kan afrollen. Naast wellicht een rijtechnisch "probleem" en je hier aan werkt, denk ik dat beide helpt om te zorgen dat haar voorbeen weg is voor het achterbeen er aan komt. Of je daar iets mee wilt doen is aan jou :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 20:35

Maartje, ik begrijp je punt echt wel hoor. Maar met haar hoeven is gewoonweg niks mis mee! :)

En tja, het was even gewoon de manier waarop het gezegd werd imo van "Ik weet het beter" ... Misschien bedoelde je het niet zo, maar kwam wel zo over! :P
Excuses daarvoor dus! :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:40

Ziet er goed uit zetje!!!! Heel fijn als je er zo mee bezig kunt zijn en samen kunt groeien! Cap zit op de foto s een beetje raar. Maar het is jou veiligheid dus als hij voor jou goed zit.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:56

foto's zijn maar moment opnames ook... en vreemde locatie en zenuwen doen een hoop.
thuis op stal loopt ze vrij goed en is ook niks mis met der hoeven.
lyzet gaat steeds beter vooruit en nog een lange weg te gaan , maar loopt al wel op die lange weg :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:14

tylando schreef:
foto's zijn maar moment opnames ook... en vreemde locatie en zenuwen doen een hoop.
thuis op stal loopt ze vrij goed en is ook niks mis met der hoeven.
lyzet gaat steeds beter vooruit en nog een lange weg te gaan , maar loopt al wel op die lange weg :)

Lange weg heeft ze sws nog te gaan! Maar daar zijn we ook voor aan het werk & elke week leren we wel iets bij! Inderdaad foto's zijn moment opnames! :)

Ik geniet van haar en we blijven lekker samen bezig doortrainen e.d dus alles komt uiteindelijk goed!! :D :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:10

Ik ga met de rest mee over de cap, maar goed hoop dat je er wel wat mee doet.
Op foto 2 lijkt of je zadel erg scheef ligt, of schuift.
En ik ben ook wel benieuwd waarom je met thiedeman rijdt?
Verder lekker door trainen, volgens mij hebben jullie veel plezier samen :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 17:03

Nies_ schreef:
Zou je ook niet je beugels wat langer doen? Ik heb die van mij naar aanleiding van de foto's ook een gaatje langer zitten en dan ligt mijn been toch net wat mooier.

Zitten wel mooie foto's bij :)

Ik heb het geprobeerd Sanne, maar het zit écht niet lekker! :oo
Draf oké kom ik net nog uit het zadel, maar m'n hakken uitdrukken gaat dus dan helemaal niet meer!
Ben sinds ook vrijdag "druk" bezig voor ideale trainingsschema voor ponylief te maken!

Tessel63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:16

xx_Lyzet schreef:
Nies_ schreef:
Zou je ook niet je beugels wat langer doen? Ik heb die van mij naar aanleiding van de foto's ook een gaatje langer zitten en dan ligt mijn been toch net wat mooier.

Zitten wel mooie foto's bij :)

Ik heb het geprobeerd Sanne, maar het zit écht niet lekker! :oo
Draf oké kom ik net nog uit het zadel, maar m'n hakken uitdrukken gaat dus dan helemaal niet meer!
Ben sinds ook vrijdag "druk" bezig voor ideale trainingsschema voor ponylief te maken!

Misschien meer op je billen gaan zitten, en je onderbenen niet te klemmen maar laten afhangen.
Dan is je houding ook meteen wat netter. want je duikt erg in elkaar.