Kennen jullie dit lelijk eendje nog,die net niet dood was?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Re: Kennen jullie dit lelijk eendje nog,die net niet dood was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:29

DA is net weg, ging anders dan verwacht en ik dacht dat dit het einde betekende..
Hij is opnieuw ontwormt, vochtafdrijver voor te kunnen plassen en pijnstiller gekregen.

Moet 2x/dag 10 min koelen en als het niet beter word tegen einde van de week, kliniek want DA durft niet meer te verdoven van moest hij weer zo'n 'waas' krijgen.

DA kwam lichte verdoving geven voor naar de koker te kijken..Di heel de tijd stijgeren, trok zich los waarop de DA het touw nam.. Di over het hek heen en naar mesthoop toe om daar over omheining heen te springen.
De laatste poging mislukte : hij zakte door zijn benen,viel omver en rolde de mesthoop af en wou niet meer rechtkomen.. ogen draaiden weg, heel bezweet en trillen en begon zwaar te ademen.
DA had zo'n reactie nooit gezien, hij zocht echt iets om over te springen en dat terwijl hij vorig jaar een grotere dosis kreeg van zelfde verdoving en toen helemaal niets deed.

Hij moet nu buiten blijven moest hij nog zo'n 'waas' krijgen, staat compleet in shock, te wankelen en trillen als reactie erop. :(

Wat was ik bang om hem kwijt te raken !! |(

FOTO IS SCHOKKEND !
http://nl.tinypic.com/r/ogxth4/8

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:33

Jeetje! Veel sterkte, heftig zeg. Maar het paardje mag zeker blij zijn dat hij zo een liefdevol baasje heeft gevonden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:38

Hemeltjelief wat schrikken :oo
heeft de DA nog wat gegeven voor de shock?

Dat ie zich snel weer beter voelte :(:)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:40

Was inderdaad schrikken en hopelijk is de zwelling volledig weg deze week !

Heeft niets gegeven en durfde ook niet meer.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:44

Ik weet niet of er meer dezelfde paarden Diego heten en in een zelfde situaties zaten (lijkt me sterk), maar ben jij diezelfde als die zo'n beetje heel bokt over zich heen kreeg dat je het allemaal niet goed deed?

Fijn dat diëgo zo goed is opgeknapt wel.... hoop dat dat er voor jouzelf ook in zit???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:49

wat vervelend dit...hij breekt dus door het roesje heen.
Komt wel weer goed hoor,vaak is het stress wat dit veroorzaakt.In combi met het roesje(ik heb er ook zo een gehad)
Sterkte met hem!

Inderdaad Maartje dit is hetzelfde paard.Het gaat nu goed met hem.Het was niet helemaal TS haar schuld dat hij er slecht uitzag.Een dikke darm die niet voldoende voedsel opnam door schade van worminfecties voordat hij bij TS kwam en ook nog een lintworm.Dan kun je er emmers voer instoppen maar dat helpt dan niet.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:56

Jeetje wat schrikken!
Maar wat heeft hij een geluk dat hij bij jou is!!!
Hij is mooi geworden!

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is de reden dat ie niet meer onder het zadel gaat?

En jij sterkte met je operatie!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:10

Ik kan me die 1e fotos nog heel goed herinneren!! :oo

Wat is hij goed opgeknapt zeg!!

Jij heel veel sterkte met je operatie en revalidatie! Zal een zware periode worden!

Jeetje wat heftig van vanmiddag en die foto! :(:)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 20:25

Maartje1990 : Ja dat ben ik en hetzelfde paard, alleen net zoals Geerke verteld iets wat bij ieder ander persoon zou gebeurd zijn.

Cinnepin : Omdat ikzelf lichamelijk niet in staat ben om dit te doen (6 pijnstillers per dag met morfine zodat ik toch overeind sta).
Na mijn operatie zal dit mogelijk zijn, maar het risico wil ik niet nemen met staven over heel mijn rug..mocht ik vallen,zit ik dan met de mogelijke gevolgen..dus liever geen risico's nemen.

Hij is zéér goed opgeknapt en bedankt, het zal zeker een zware periode worden !

Was enorm heftig en was bang om hem kwijt te zijn, op gegeven moment stopte deed hij zijn ogen toe..bewoog bijna tot niet en liet zich hangen. |(

DA compleet in chock : we hadden dit helemaal niet verwacht en zeker omdat Di vaker dezelfde verdoving heeft gehad ( zowel in hogere als lagere dosis) zonder iets te doen, mijn vorige jaarling had in oktober zelf 3x zoveel gekregen voor hem zo goed als plat te leggen..terwijl die springlevend zat rond te rennen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:07

Inmiddels staat hij op stal onder een deken , staat te trillen, heeft nog niets gegeten sinds vanmorgen, wrijft tegen de muren(kont) en grond aan(neus/mond), draait rondjes en piemel is niet meer teruggetrokken..denk dat het te pijnlijk is om terug te schachten.

Als het nog steeds hetzelfde is in de ochtend , ga ik weerbellen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:27

Arm paard..wat is er toch aan de hand met m..

Hij is.mooi opgeknapt zeg op de fotos.

Hopelijk knapt ie vanacht.op!
Heeft ie koorts momenteel?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:31

Hij heeft 37,6° normaal dus. :)

Hij heeft een ontstoken/odeem koker terwijl die volledig proper is, DA heeft zelfden zo propere koker gezien en piemel zonder velletjes.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:32

Het lijkt wel een allergische reactie op dat middel,je moet eens vragen of het echt hetzelfde middel is als vorige keer.Wat rot dat hij zich nog niet goed voelt,hij eet echt helemaal niets?Het kan niet een reactie zijn op de wormkuur?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:36

Is geen allergische reactie, is echt hetzelfde als alle vorige keren.
Eet helemaal niets terwijl hij echt een sloeber is en zo snel mogelijk wilt eten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:42

Jemig! Wat een nare wending zeg!
Dat wat jij beschrijft over de ademhaling en het wegdraaien van z'n ogen herken ik. Ik was met m'n paard over de kop geslagen in het bos en zij was daarna in een sloot beland. Toen deed ze exact hetzelfde. Ik dacht ook dat ze dood ging. DA dacht dat ze van de pijn in een soort shock was geraakt. Zo klinkt het bij Di ook wel een beetje...
Veel sterkte en beterschap!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:43

LauLauu schreef:
Is geen allergische reactie, is echt hetzelfde als alle vorige keren.
Eet helemaal niets terwijl hij echt een sloeber is en zo snel mogelijk wilt eten.

misschien een tip voor de dierenarts om dat niet meer in te spuiten?Voordat het wel een keer verkeerd afloopt en hij een been breekt?
Was het echt nodig om hem een roesje te geven?Ging het niet met een praam?
Hoop dat het inmiddels iets beter gaat met hem....rot hoor dit. ;(

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 09:59

DA wilt geen risico's nemen met verdoven, als de zwelling niet wegneemt tegen einde van de week dan ga ik naar kliniek voor geen risico's te nemen.
Praam gaat helaas niet en zonder verdoving kijken ook niet, of hij vliegt naar je toe letterlijk.

Het gaat beter met hem, heb vannacht een deken opgelegd en is nu volledig de oude buiten het suf zijn.
Wat was dat me een dag/nacht! :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:59

LauLauu schreef:
Maartje1990 : Ja dat ben ik en hetzelfde paard, alleen net zoals Geerke verteld iets wat bij ieder ander persoon zou gebeurd zijn.

Cinnepin : Omdat ikzelf lichamelijk niet in staat ben om dit te doen (6 pijnstillers per dag met morfine zodat ik toch overeind sta).
Na mijn operatie zal dit mogelijk zijn, maar het risico wil ik niet nemen met staven over heel mijn rug..mocht ik vallen,zit ik dan met de mogelijke gevolgen..dus liever geen risico's nemen.

Hij is zéér goed opgeknapt en bedankt, het zal zeker een zware periode worden !

Was enorm heftig en was bang om hem kwijt te zijn, op gegeven moment stopte deed hij zijn ogen toe..bewoog bijna tot niet en liet zich hangen. |(

DA compleet in chock : we hadden dit helemaal niet verwacht en zeker omdat Di vaker dezelfde verdoving heeft gehad ( zowel in hogere als lagere dosis) zonder iets te doen, mijn vorige jaarling had in oktober zelf 3x zoveel gekregen voor hem zo goed als plat te leggen..terwijl die springlevend zat rond te rennen.

Ok dat snap ik idd

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:12

En hij is weer de oude *\o/* *\o/*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:13

zat net te denken hoe zou het gaan....gelukkig maar!Koker weer dun?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 11:14

Koker is al veel minder dik, dus blijven koelen..maar zie al duidelijk verschil.
Zal je straks eens foto sturen !

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:21

Jaa daar is die weer!
Ik hoop dat hij de rest van z'n leven bij jou kan blijven, nog heeel lang dus hopelijk. Jullie zijn zulke doorzetters :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:28

jemig wat is die gegroeid in alle opzichten zeg. top dat je hem terug hebt gekocht en toch besloten een nieuwe weg in te slaan. Succes met je operatie :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:44

Fijn dat het weer beter gaat. Leuk om weer een update van Diego te zien. Hoop dat er een einde aan de moeilijkheden komt.
Mocht hij nog moeilijk blijven doen, zou je een poging kunnen wagen met een strookje duct tape op zijn neus... ik geloof er eigenlijk niets van, maar kennelijk helpt het bij allerlei nerveuze paarden. (https://www.youtube.com/watch?v=_Gj-hW0Ab2c)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 20:08

Hij blijft heel zijn leven hier, no way dat hij ooit nog weggaat !
hij doet hier eigenlijk nooit moeilijk..nooit gedaan ook bij mij, wel in andere mensen hun 'handen'.

Bedankt allemaal !