Rocamor schreef:TS ik snap ergens wel dat je baalt en ergens ook helemaal niet.
Maar als ik dan zo links en rechts je topics heb gevolgd, joh, wat zijn jullie dan al ver gekomen. In je vorige topic gaf je al aan dat [***] al van het padje ging als er alleen maar een vijl in de buurt kwam. Nu zijn zijn voorvoeten al gedaan. Dat is toch een enorme stap vooruit?
Vorige keer was ie een maand van de rel. Nu "nog maar" een dag of paar daagjes. Dat is toch ook een enorme verbetering?
En je smid wil nog niet opgeven, dus dat gaat echt wel goedkomen.
Klopt zeker wel, zeker als je het zo vergelijkt is er véél vooruitgang
Maar ik wil zo graag dat het leven stressloos is voor hem .. en ik weet dat dit nooit 100% kan (elk paard/mens heeft wel stress owv bepaalde dingen) maar als ik dan weet dat iets hem echt over de rooie kan brengen en het dan toch doen...
Maar even volhouden en wie weet kan het over een tijd wel stressloos 
Rocamor schreef:Andere flauwe gedachte? KUn jij geen Bach Bloesem nemen, want hoeveel van de stress van [***] komt nu nog van [***] zelf en hoeveel neemt hij instinctief over van jou? Dit is overigens niet aanvallend bedoeld hoor.
Had ergens zo'n reactie wel verwacht, vandaar dat ik ook probeer te verdedigen wat er staat. Je gelooft het misschien niet, maar ter plaatse is het totaal niet zo'n issue. Ik denk niet dat hij echt effectief last van mij had, al helemaal niet omdat ik eigenlijk dacht dat het wel goed zou gaan. Toen dat meteen van het begin niet bleek en de hoefsmid zei "zullen we clickeren" dacht ik "ja, dan komt het zeker goed".
Ik ben vooral een achteraf-denker. Ik heb al veel dingen meegemaakt met ongelukken en moeilijke momenten maar op die momenten zelf ben ik eigenlijk altijd enorm rustig en handel ik heel rationeel. Het is pas als de situatie opgelost/voorbij is dat ik begin te panikeren en te denken "maar dit had kunnen zijn, of dat, of paard heeft dat zus of zo ervaren en wat nu .. ". Echt stom eigenlijk, maarja, mijn probleem
@ kiwiwitje : dat ben ik inderdaad al tegengekomen
Maar heb er eigenlijk verder nog niet naar gekeken omdat ik iets heb van "al die middeltjes & druppeltjes .. ". Vraag me af waarom zo'n dingen beter zouden werken dan een verdoving bv. (en aangezien die al niet werkt). Maar misschien moet ik toch eens naar ervaringen gaan zoeken 
@ hoogendroog : dank je, nog niets van gehoord maar ik ga het zeker even bekijken