nova in der nieuwe setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: nova in der nieuwe setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:38

Ziet er erg leuk uit!
Leuk beestje ook, en denk dat als je meer naar voren zou kijken, dat er al een deel van het probleem verdwijnt.

Maar ik zie iets... waar ik enorm van schrik!
Je zadel...

Ai... Je achterkant lijkt veel hoger op te komen dan je voorkant. Hij helt dus naar voren.
Waardoor de druk automatisch op de schouders, en misschien wel al, de schoft komt.

Laat alsjeblieft je zadel nakijken!!

Daarnaast:
Ik heb het idee dat je haar soms wat over haar tempo rijd.

Probeer het eens wat kleiner te houden.
Arbeidsdraf, iets terug rijden, weer wat naar voren. Niet te krachtig... Maar heel lichtjes, en weer arbeidsdraf... Dan stappen 10 meter stappen, aandraven 5 meter en weer stappen.

Probeer ook enkel met lichte contactteugel te rijden. vanzelf gaat ze geven, doordat jij licht met tempo wisselt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 20:40

Dankjewel maralyn hier kan ik weer wat mee. Ligt hij echt zo slecht :( . Ga meteen Edwin even mailen . Moet geen kapotte pony hebben namelijk . Was me niet eens opgevallen dat hij echt zo slecht lag. Bedankt voor het opmerken ik ga er naar laten kijken

Edit.

Ik rij ze ook echt op heel licht contact. Zoals ik eerder zei als je te veel contact pakt gaat ze gewoon stilstaan

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:43

little_birdy schreef:
Dankjewel maralyn hier kan ik weer wat mee. Ligt hij echt zo slecht :( . Ga meteen Edwin even mailen . Moet geen kapotte pony hebben namelijk . Was me niet eens opgevallen dat hij echt zo slecht lag. Bedankt voor het opmerken ik ga er naar laten kijken

Edit.

Ik rij ze ook echt op heel licht contact. Zoals ik eerder zei als je te veel contact pakt gaat ze gewoon stilstaan

Hihi, zou elk paard moeten doen!!!

Het was enkel om een extra tipje te geven, op sommigen zag ze wat krachtig uit namelijk.
Maar dat is optisch.

Heb je ook foto's voor me van stilstaand? Kan ik een betere oordeel over het zadel geven.
Mag ook via pb.

SilencedSoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:05

Wat een leuke pony!

Ik vind je ook wat te lang. :) Ook vind ik het er soms nog wel wat streng uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:37

little_birdy schreef:
Klopt cin ze moet veeeel meer gaan dragen nog heb je helemaal gelijk in. Dit kost gewoon tijd . Zou niet goed zijn als ze binnen 1 maand al de juiste spieren opgebouwd zou hebben :p . Ben ze nu ook veel aan het schakelen . Terug weer vooruit en terug. Merk echt net iedere keer rijden dat ze vordering boekt.ze liep gisteren nog met rijden continu over de schouder weg vandaag stuk minder. Wat het hangen betreft dit ze echt niet . Het lijkt misschien doordat ze op de voorhand komt maar ze heeft zo'n zacht bekkie. Ik rijd eigenlijk met zo'n lichte hand dat er eerder geen verbinding is dan wel

Ik denk dat je wel moet bedenken dat ze niet van achter hoeft ge gaan dragen, dan ben je al een paar jaar verder. Het belangrijkste nu is dat je pony op 4 benen leert lopen, en durft je hand op te zoeken. En verder dat je pony lekker over de rug gaat lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:23

Ik vind je echt niet te groot, oogt nog prima. Ik ga echter met de mensen mee die wat over het zadel zeggen. Dat lijkt voor echt niet te passen en daar moet je echt goed mee uitkijken, voor je het weet heb je een blessure bij je paard. Je geeft aan niet goed in een dressuurzadel te kunnen zitten, dan heb je het juiste zadel nog niet gevonden want dat is er zeker. Misschien kom je nog een keer in de positie dat je daar geld aan kunt besteden, ook je beugels langer maken kan al prima helpen.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:25

Heel leuk, cute.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 15:37

Ik ga mee met voorgaande berichten over het zadel.
Daarbij zou ik voor jou ivm je benen minimaal 17.5 inch aanbevelen.
Logisch dat je zo beroerd in het zadel zit, 17 inch en lange benen is echt een no-go, hoe dun je ook bent.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 17:05

Wederom bedankt voor de positieve reacties ! Zadel ga ik wat mee doen . Eerst zorgen dat er geld is voor een ander en deze laat ik ondertussen nakijken.

Vandaag had nova "vrij"

Ze gaf 3 dagen gewerkt dat was voldoende .

Afbeelding

Dit soort dingen doen we dus ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:06

Supergave foto!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:13

Vind het er leuk uitzien op het zadel en de open mond na. Daar schrok ik wel van. Fijn dat binnen kort de tandarts komt. Ik vind je niet te groot hoor.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:41

Hele leuke pony! :D Snap alleen niet dat je niet een paard met een hogere schoft hebt gekocht aangezien dit je nieuwe pony is, vond je beter op een paard passen. Maarja als de klik er is dan is die er natuurlijk. Veel plezier nog samen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 17:42

Dankjewel heidie inderdaad ik zag ze vond ze leuk en moest ze hebben haha

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:51

Het lijkt me echt een heel fijne pony die ook heel hard kan meewerken als ze wil. Dat dragen en die rechtheid komen er vanzelf met de tijd goede oefeningen. Blijf haar altijd goed van achteren naar voren rijden. Goed op je eigen houding blijven letten, let op dat je niet voorover valt. Ik ben erg op 'het plaatje' gesteld, maar ik vind dit toch echt reuze meevallen hoor, je past er hartstikke goed op, het is ook geen iel puppypaardje maar een lekker stevige.

Ik ben soms een tijd lang niet op bokt, en heb het waarschijnlijk gemist, maar had jij geen bruin paard? Ik kan me menig springtopic van je herinneren. Anyways, volgens mij heb ook lekker veel lol met deze. Veel succes en ik ben benieuwd naar jullie volgende topics.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 17:53

Dankjewel lara dat doen we zeker. Klopt ik had een spring paard helaas toendertijd moeten verkopen in financiën. Nu staat ze zeker . Dus daar geen stress meer van

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:55

Oh dat is altijd jammer, nou in ieder geval nog heel veel plezier met haar en zoals ik al zei ben ik benieuwd naar de vooruitgang over een tijdje. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 17:56

Dankjewel ! Ik blijf natuurlijk gewoon foto's spammen :)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:40

Ook deze ga ik natuurlijk volgen, nu ik eenmaal begonnen ben blijf ik verder gaan! Van jullie leer ik ook weer ontzettend veel. Ik moet eerlijk zeggen dat het er aan de ene kant beter uit ziet maar aan de andere kant ook weer een beetje weg zakt :o Ik ben eigenlijk er nog niet helemaal uit wat ik het nou vind: beter of gelijk of wat dan ook. Slechter wil ik het sowieso niet noemen! Ik kijk uit naar meerdere updates en te lang of niet: ik denk dat je pas later daar een echte conclusie over kan trekken. Train maar eens lekker verder en zoals het altijd tegen mij gezegd wordt: "probeer de knopjes te vinden!" (Wat werkt en wat niet, hoe reageert ze op wat!)

Ik ben heel erg benieuwd naar wat komen gaat!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:23

Tips en commentaar is al gegeven. Ik vind het een gave pony! Ben benieuwd hoe jullie vooruit gaan :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 19:10

Weer bedankt voor de leuke reacties.
Vandaag heb ik een enjoy the ride rit gemaakt van zo'n 25 km.
nou mevrouw heeft van het begin tot het eind druk gedaan zo mooi vind ze het.
heb in het bos wat boomstammen meegepakt... nu snapt ze dat ze kan springen ipv de benen laten hangen ;) laag begonnen. En uiteindelijk een flink dikke hoge stam gepakt. Ze heeft de eerste heel licht 1 maal aangetikt en daarna sprong ze er perfect overheen .(omg heb ik weer een spring pony !!!)

Hier een foto van mevrouw ;)
1 seconde later stuiterde ze weer verder...

Afbeelding

Zo fijn om te zien hoeveel vertrouwen we in elkaar hebben . We kwamen zelfs nog 2 groepen crossers tegen met motoren en quads. Gingen allemaal netjes opzij met de motor uit en noof liep er gewoon vrolijk langs . Zo ver de update

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:15

Wow. Super leuk, fijn dat ze zo motorproof is! Zat dat er al in of heb je dat zelf getraind? :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 20:37

Zelf gedaan . Ze was nog nooit voor zover ik weet echt onder de man naar buiten geweest

marlo09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:57

Ik vind jullie er erg leuk uitzien! Wat het belangrijkste is, dat je zelf vooruitgang ziet! Nu als toch 1 tipje mag geven. Ik zie dat je haard werkt aan het aan de teugel lopen, en dat is goed! Maar daardoor ga je meer naar voor zitten en valt je pony dus meer op de voorhand (ik heb het zelfde probleem) nu wat je dus moet proberen te doen is iets meer naar achter gaan zitten en je handen iets hoger houden. Ik weet het, het gaat wennen zijn voor jou en voor haar maar je zult zien dat het beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:59

Wát een vooruitgang al, super! :j Het lijkt me een pony die graag wil werken. Gek genoeg vind ik je met de bbp kleiner lijken dan met zadel, haha.

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:01

little_birdy schreef:
Zelf gedaan . Ze was nog nooit voor zover ik weet echt onder de man naar buiten geweest

Mag ik je vragen hoe je dat gedaan hebt, ik had nooit ergens last van met mijn pony alleen is het nu structureel een aantal keer fout gegaan. Dus heb jij tips voor mij om dit te oefenen?