Even when we lose we're winning mijn lieve vent

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 09:37

Citaat:
@ Amaris : Ik heb het hoeven krabben maar een paar keer in de week geoefend met hem, en met heel heel heel veel rust en beleid kon ik zijn twee voorhoeven uitkrabben. Achterhoeven waren we mee bezig, maar dat was nog steeds een stap te ver, ondanks dat we nu bijna een jaar aan het oefenen zijn.

Bij de smid werd hij altijd verdoofd door onze dierenarts, sowieso bij 'vreemde' mensen is het spasme al meer aanwezig, en voor ieders bestwil werd hij dan gesedeerd. Dit wel afbouwend moet ik er bij zeggen, de laatste keer had hij nauwelijks wat nodig, hij kent natuurlijk de smid inmiddels ook en het is minder 'eng'.

Bedankt voor de uitleg!

Heel veen sterkte... :(:)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:41

Graag gedaan Amaris :) En bedankt :)

Vrijdag laatste keer hoefsmid afgesproken voor hem en ook het inslapen even overlegd. Ik heb inmiddels een goed beeld hoe we het gaan laten verlopen, maar voor nu gaan we toch lekker even genieten.

Heb alle foto's binnen van zijn shoot, en ik moet zeggen dat er echt ontzettend gave tussen zitten, wat is hij 'volwassen' geworden het afgelopen jaar :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olympia96

Re: Even when we lose we're winning mijn lieve vent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:48

Wat een kracht zeg! Het is bijna niet te geloven dat dit dezelfde Gin is als op het filmpje!

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:38

Ik heb het filmpje met tranen in mijn ogen gekeken..
Het is echt vreselijk om je paard zo te zien en je dan te bedenken dat dit iets is wat nooit meer goed komt ;(
Hij is zo mooi en stoer!
Geniet nog maar van elkaar zo lang het kan en ik hoop dat alles volgens plan verloopt.
Heel veel sterkte de komende tijd Y;(

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:53

Eerst bekeek ik de foto's en eigenlijk begreep ik het niet zo. Toen bekeek ik het filmpje en wát een verschil. Waar het op de foto's een enorm trots en stoer paard is, is het een paard wat in gevecht is met zichzelf op het filmpje.. Wat enorm dapper dat je deze beslissing hebt durven en kunnen maken. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 01:59

Wat ongeloofelijk sneu, zo'n mooi dier.
Heel veel sterkte de komende tijd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 02:53

Wat een enorm gave bok is dat <3 maar mijn hemel wat vreselijk zonde dit ;( :(:) paard uit het filmpje lijkt gewoon niet het paard op de foto's. Triest om te zien, je ziet dat hij zo graag wil maar het gewoonweg niet kan. Arm ding :(:)

zonde van zo'n prachtig paard.

Geniet nog maar met volle teugen van hem, en heel veel sterkte gewenst aankomende tijd.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 09:24

Ontzettend bedankt voor alle lieve berichten en alle ondersteuning <3 Voor de geïnteresseerden, dit is hoe hij rolt :

https://www.facebook.com/video.php?v=95 ... nref=story

Voor mij echt niet leuk om te zien, normaal wachtte hij tot ik weg was, maar nu stond ik stiekem om het hoekje te kijken. Genieten genieten genieten , en dat doen we.... -O-

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:34

Ach wat naar, je ziet duidelijk hoe het hem frustreert dat het moeilijk gaat...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:36

als ik je verhaal niet gelezen zou hebben zou ik denken bij de foto's: wat een stoere vrolijke vos!
Maar dan dit... heel veel sterkte!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:22

Sh*t.. wat een prachtbeest. :(
Heel veel sterkte

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:37

Heel veel sterkte gewenst.

Toch knap om te lezen hoe je ermee om gaat, hoe moeilijk het ook is.

Maar denk ook dat je de goede beslissing hebt genomen. Heb zelf een paard met ataxie gehad, en het een tijd uitgesteld. Maar als hij dan op een gegeven moment omvalt als de andere paarden wegrennen, en je hem niet meer mag borstelen omdat alles hem irriteert... ja dan houdt het op.

Heel goed dat je de beslissing hebt genomen...

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 14:59

jaji schreef:
Heel veel sterkte gewenst.

Toch knap om te lezen hoe je ermee om gaat, hoe moeilijk het ook is.

Maar denk ook dat je de goede beslissing hebt genomen. Heb zelf een paard met ataxie gehad, en het een tijd uitgesteld. Maar als hij dan op een gegeven moment omvalt als de andere paarden wegrennen, en je hem niet meer mag borstelen omdat alles hem irriteert... ja dan houdt het op.

Heel goed dat je de beslissing hebt genomen...

Hoe ik er mee om ga ? Pfff, ik moet zo mn best doen niet steeds te huilen, het doet zo zeer, en elke dag zie ik weer wat een geweldige vent hij is.... Sinds het nieuws al niet goed meer geslapen, maar ik weet wel dat ik de juiste beslissing maak. Voor hem, niet voor mezelf, ik zou hem zelf het liefst bij me houden voor nog minstens 25 jaar, maar het mag helaas niet zo zijn.... -O- -O-

En ik wil gewoon hem niet langzaam slechter zien worden, hij is nu al stukken slechter als vorig jaar zelfs met fysio behandelingen en alle andere dingen erbij naast, het is gewoon niet eerlijk ten opzichte van hem. Helaas......

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:30

TS wat een prachtig paard, heel veel sterkte! :(:)

Ik vind het ook heel goed dat je een filmpje plaatst, want bij ataxie denken veel mensen (ik eerst ook) dat een paard 'alleen maar' wat onregelmatig loopt.

Maar nu zie hoe vreselijk uit balans hij dan is en bepaalde bewegingen nauwelijks kan maken. Ik wist niet dat het zo erg kon zijn en respecteer je keuze enorm! :j

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 16:25

Dat is ook de reden dat ik de filmpjes heb gemaakt, de dierenartsen vroegen ernaar, en ik denk dat het ook best informatief kan zijn.

Ataxie is er op zoveel verschillende niveaus, nouja, de filmpjes laten zien wat de foto's niet laten zien. Desondanks ben ik ontzettend blij met de foto's, ze geven hem precies weer zo hij zich altijd houdt : trots en blij <3

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:36

Ik wens je heel erg veel sterkte komende tijd.
Wat een trots en gaaf paard op de foto's! Foto's zijn echt schitterend geworden!
Filmpje laat de harde realiteit zien... snap dat je deze beslissing hebt gemaakt en snap nog meer hoe moeilijk het moet zijn.

Nogmaals heel veel sterkte en hoop dat je komende tijd nog veel van hem kunt genieten.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:46

Wat een onwijs k*t nieuws, wat kan het toch oneerlijk zijn :(:)
Hij is werkelijk prachtig, wat een stoere en blije uitstraling en wat kan die lopen <3
Hij klinkt echt als een geweldig paard, heel veel sterkte de komende tijd :(:)

LiefsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 16:53

Wat een rot nieuws!
Het is wel een prachtig paard, met een onwijs gaaf halster om! <3
Echt heel veel sterkte deze komende tijd! Als je wat kwijt wil, mag je me een berichtje sturen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:41

Het is zo'n tegenstrijdigheid, die geweldige foto's die zoveel kracht uitstralen en dan die filmpjes.... Ik vind het echt een geweldig gaaf paard, hij spat van de foto's af, hij is zo enorm gegroeid niet alleen in zijn uiterlijk, maar ook in zijn uitstraling die jaren dat hij bij jou is nu. Echt een heel verschil en echt uitgegroeid tot een geweldig mooi paard. Zo enorm oneerlijk dat dit hem dan moet overkomen, zo sneu om hem bezig te zien op de filmpjes.... Ik hoop dat je nog even heel erg van je vent kan genieten, tot het nare moment zo ver gaat zijn.... enorm veel sterkte! :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:08

Wat een rot nieuws! Ik kan alleen maar respect hebben voor je keuze, erg knap dat je voor je paard kiest hoe moeilijk het ook is.
En wat een mooi paard! Hij ziet er zo goed uit op de foto's.
Heel veel sterkte! En vergeet niet, huilen mag :(:)

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:24

AAAAAAHHHHHH NEEEEEEE dat is echt K.walitatief U.itermate T.eleurstellend!!
Wat een moeilijke beslissing heel veel sterkte!!

moet het toch proberen: weet je zeker dat hij niet lekker op het land kan staan? Lorette heeft ook een paardje met erge ataxie maar die doet het best goed

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:43

|( jeetje wat een drama....

hij is echt schitterend wat een mooie vos wat een prachtige kop en blik heeft hij...........
wat erg dat hij dit gekregen heeft |(

zo jong......ik leef met je mee, de foto`s ....daar zie je een krachtig stoer paard en dan het filmpje.... |( |(

heel heel veel sterkte :(:)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 18:49

Iedereen bedankt voor de lieve meelevende berichten. Vandaag was de smid er en hij was zelfs verdoofd niet te bekappen, we zijn het gevecht niet aangegaan, maar het was wel een keiharde confrontatie met de realiteit : dat hij in 2 maanden ontzettend achteruit is gegaan. En hij wil zo graag alles goed doen, wat een verschrikkelijk moeilijk iets om je paard zo te zien worstelen met zichzelf....

Ik hoop dat we hem nog even bij ons mogen houden <3 , ik wil hem nog niet missen.....

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:05

Wat een ontzettend gaaf paard en wat zonde dat het zo moet lopen. Respect voor je keuze, je moet kiezen in het belang van het paard, en dat doe je. Ik weet hoe het is, ik heb afgelopen november mijn jonge merrie moeten laten inslapen wegens chronische peesblessure. Achteraf heb ik vrede met de beslissing, en was het ook de enige juiste beslissing, maar dat maakt het gemis niet minder. Geniet nog van je tijd met hem, en ik wil je heel erg veel sterkte wensen :(:)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:43

Wat een kracht heeft dit paard zeg..
Ik wens jou heel veel sterkte toe de komende tijd..
Waar ik me altijd aan vast houd is aan deze zin: 'Niets is voorgoed weg, als je de herinnering goed bewaard'. :(:)