Balkentraining met AV Noah

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Balkentraining met AV Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:17

Oja, ik was nog vergeten te zeggen dat het al stukken beter gaat!
Het ziet er ook echt heel leuk uit. :j
Was gelukkig niks belangrijks.. :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 14:24

Miran :P
ik denk dat appuyeren nog iets te hoog gegrepen is voor ons :') zo veel lengtebuiging kan ik er nog niet in rijden zonder dat meneer protesteert denk ik. Maar schouder voor zetten is zeker een goede oefening! :j en ik moet ook echt minder op de teugel sturen, mijn binnenhand wilt nog wel eens de leiding nemen. Maar als ik er op let gaat dat al stukken beter :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:09

Nou ja, appuyeren is ook niet zo moeilijk, je hoeft niet gelijk een heel stuk maar met volte openen/sluiten kun je hem wel attent maken op je buitenbeen. :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 21:57

En weer een update voor deze week!

Dag 13: gelongeerd met pessoateugel
Dag 14: Bijrijdster heeft gelongeerd aan het halster zonder bijzet
Dag 15: 8 drafbalkjes op de volte
Dag 16: dressuur, veel overgangen halt-draf-halt gereden
Dag 17: laag gesprongen
Dag 18: 10 drafbalkjes rechtuit

Het is heel erg duidelijk te zien wanneer ik lichtrij of wanneer ik doorzit... wanneer ik lichtrijd valt mijn bovenlichaam voorover -O- Ik ben ook nageeflijk _O-

Wat ik begin te merken is dat Noah steeds rustiger en constanter in zijn aanleuning blijft lopen op de balkjes. Vandaag hebben we ook vier cavaletti op drafafstand geprobeerd, maar dat resulteert in de eerste 2 in een mini-galopsprong, en daarna de laatste twee in 1x in een grote sprong :+ we blijven oefenen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:17

Ik ga dit zeker volgen, leuke inspiratiebron en ik ben zeker benieuwd naar de uitkomst van je onderzoek ;-)

Nog een kleine tip/oefening voor die ontspanning: Als je bijvoorbeeld op een volte draaft/stapt/galoppeert (mijn voorkeur gaat naar draf) en dan blijf je even op die volte. Dan ga je constant als je drijft de teugels met een constante lengte verlengen totdat je paard de hals strekt. Dan blijft je een rondje op die volte en dan ga je het weer rustig oppakken. Elke keer als je "onbewust" drijft (daar maak je je op dat moment bewust van) pak je je teugel weer rustig op; met even grote hoeveelheden als je ze zojuist verlengd hebt. Bij deze oefening moet je proberen dat je de ontspanning houdt en dan toch rustig oppakt! :P

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:08

Ziet er goed uit Tamara

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:57

Dat ziet er goed uit op de foto's, Tamara. Het geeft ook inspiratie om eens wat met balkjes te knutselen. Het is heel herkenbaar, dat over balkjes springen i.p.v. draven _O- . Wat doet Noah het goed (en wat is ie knap, haha).

Edit: dat schema ga ik ook eens proberen. Dat ziet er fijn uit. Super nuttig, dit topic.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 09:27

Ik kom dit topic nu pas tegen en vind het reuze interessant!! Ik ben erg benieuwd hoe de evolutie is qua spieren.
Noah ontspant inderdaad steeds meer! Je maakt echt vooruitgang! Ik ben benieuwd hoe het verder evolueert!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:26

En weer een update! Deze week heb ik weinig met de balkjes kunnen doen, ivm springlessen of het slechte weer buiten, en grote schoonmaak/verbouwing van de binnenbak (hogedrukspuit over de muren, tribune opgezet, bakrand geopend voor een extra doorgang) voor de carrouselwedstrijd deze zondag, 24 ( !!! ) groepen :+

Dag 19: bijrijdster heeft gereden
Dag 20: Pony heeft ingevallen voor een kreupele pony van een stalgenootje tijdens een onderling springwedstrijdje, parcoursje van 70cm gesprongen :+:
Dag 21: bijrijdster heeft gereden
Dag 22: Dressuur, veel stapoefeningen
Dag 23: dressuur, veel schakelen in tempo in draf en galop
Dag 24: dressuur, veel overgangen draf- galop
Dag 25: balkjes rechtuit, zigzag wijken met behulp van 'poortjes'

Dit idee kreeg ik toegestuurd van een vriendin van me, die het in een filmpje had gezien. Er liggen telkens 4 drafbalken, en dan twee balken haaks op de drafbalken als een poortje. Door de poortjes wisselend links en rechts te leggen moet het paard een klein beetje zijwaarts op de balkjes.

Filmpje 1, hier vond Noah het nog echt heel erg moeilijk.

Filmpje 2, na een paar keer begon het voor Noah wat makkelijker te worden, maar het is nog steeds een erg moeilijke oefening. Zeker voor herhaling vatbaar!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:34

Onwijs gave oefening zeg! Briljant gevonden, was nooit in me opgekomen :). Heerlijk ook dat je beschikking hebt over zoveel balken.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:42

hihi, dit is nog niet eens de helft := Buiten beeld staan nog een zooi hindernissen en cavaletti, op de kar in de hoek liggen nog zeker 10 balken (maar die zijn loodzwaar) en we hebben nog een kar vol balken voor in de binnenbak, dat zijn er ook nog eens 20. Om over de wedstrijdbalken maar te zwijgen... :+
Misschien moet ik als afsluiter van mijn project eens mijn handen uit de mouwen steken met wat stalgenoten en alle balken die we hebben achter elkaar leggen :))

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:49

Wat een super vet idee die laatste filmpjes!! Bedankt voor de inspiratie!