PRE Modesta, het trauma voorbij?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Re: PRE Modesta, het trauma voorbij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:07

Ziet er top uit Jolijn, netjes hoor!

In tegenstelling tot een deel hier vind ik je niet te groot. Heb het immers live gezien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:45

Dank jullie wel!
Terpentijn, dankje. Het nu aankomende stadium is erg belangrijk inderdaad maar we hebben de tijd.
Ben overigens een trouwe meelezer van jouw topic(s), leer daar erg veel van!

Dat ik te groot voor het plaatje ben klopt.
Iemand anders kan er echter niet op en we wisselen veel af met verschillende dingen (longeren, grondwerk, vrijheidsdressuur, buiten rijden etc.) maar haar lijf leren goed gebruiken vind ik ook dermate belangrijk dat ik het dressuren zeker niet wil laten.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:47

Slina schreef:
Ondanks dat ik in het andere topic zei dat je te groot bent, heb ik wel respect voor je en jouw doorzettingsvermogen. _/-\o_

Ik durfde het al bijna niet te zeggen. Maar ik ga hier ook in mee.
Waarom kan er niemand anders op TS?

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het knap vind van je om het toch weer te proberen en door te zetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:49

Omdat ze dan meteen terugvalt in haar blinde paniek en angst. Gaan we dus niet doen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:58

Even de knuppel in het hoenderhok; zou je een paard met dergelijke blinde paniek en angst wel moeten berijden :)?

De foto's zien er goed uit, verder.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:59

Gaat er steeds beter uitzien Jolijn, goed bezig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:01

Gezien de lichamelijke en geestelijke vooruitgang die ze er door geboekt heeft en hoe blij ze wordt van bijvoorbeeld buiten rijden, ja, het is het dubbel en dwars waard!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:03

Robijntjah schreef:
Gezien de lichamelijke en geestelijke vooruitgang die ze er door geboekt heeft en hoe blij ze wordt van bijvoorbeeld buiten rijden, ja, het is het dubbel en dwars waard!

Oh mooi :).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:07

je zal niet te zwaar zijn en als jullie samen fijn buiten kunnen rijden en leuke dingen kunnen doen, waarom zou je er dan een kleiner iemand op zetten...
ik zie het probleem niet hoor, je hoeft toch niet altijd een plaatje voor de buitenwereld te rijden of te zijn, niemand is perfect...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:16

Het gaat ook niet om het feit van het 'plaatje', maar dat ze het paard eventueel uit balans zou brengen. Vooral als het paard al getraumatiseerd is, zou ik deze keuze niet hebben gemaakt. Maar natuurlijk is dit de keuze van TS zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:25

Even een plaatje van 1 van de eerste keren erop dan ;)

Afbeelding

Uit balans breng ik haar zeker niet.
Daarbij zou niemand anders (en dat bedoel ik echt niet arrogant, ik meen het serieus) dit proces aangegaan zijn en zou ze via allerlei nare omwegen waarschijnlijk bij de slacht terecht gekomen zijn.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:28

Zoals ik zeg is het jouw eigen keuze TS, jij kent het paard het beste en zal ook het beste de beslissing kunnen maken om het wel of niet te doen. Als jij zelf vindt dat je genoeg balans hebt, dan is er niks aan de hand. Mijn mening is echt gebaseerd op het plaatje wat ik zie, dan zeg ik te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:29

Dat is jouw mening en die mag je hebben inderdaad.
Ik zou het gewoon doodzonde vinden om dit goudeerlijke en prachtige (minstens van karakter zo mooi als van uiterlijk) paard (pony) te laten staan.
Vind ze zelf overigens ook geen reet aan haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:30

Als het jou gelukt is om haar te berijden lukt het een ander ook, ik vind jouw zit/lengte combinatie ook echt niet bij haar passen, vind het bijna sneu om te zien. :n

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:32

nou ik denk eigenlijk dat je het je paardje alleen maar moeilijker maakt, jou zit is niet om naar huis over te schrijven en ik merk bij mijn eigen kleintje ook dat als ik zo ga zitten hij het enorm zwaar krijgt. Dit kan dan nog wel eens uiten in dat protest wat jij onhandelbaar noemt.. is het niet gewoon jou onbalans wat dit veroorzaakt? ( net als dat zadel wat je ook zo dwingt )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:34

ik denk dat onbalans dan inderdaad meer te maken heeft met een zadel dat teveel of verkeerd dwingt en mogelijk wat spanning in de ruiter dan dat het direct alleen met lengte te maken heeft.
als je goed onafhankelijk kunt zitten en je paard goed aan de hulpen staat is het volgens mij geen probleem als je wat te lang bent...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:35

Marlinde:Ik denk dat je serieus niet weet waar je over praat als je zo makkelijk zegt dat een ander het wel gelukt zou zijn :')

En nee, dat bedoel ik nog steeds niet arrogant. Vroeger reed ik technisch veel beter dan nu maar met dit paard heb je aan technisch geen reet.

Unihorses: deels bovenstaande en voor de rest: nee. Paardlief heeft van haar trauma's oa een litteken van flank naar flank, toen ik haar kocht heb ik er 3 maanden over gedaan om haar halster te kunnen wisselen.
Geen protest, extreem vluchtgedrag.

En dat mijn zit niet meer is wat het geweest is, tjah, neem spanning en een heupbreuk wat niet meer goed komt.... Denk dat ik dan aardig nog mijn best doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:37

Nouvel schreef:
ik denk dat onbalans dan inderdaad meer te maken heeft met een zadel dat teveel of verkeerd dwingt en mogelijk wat spanning in de ruiter dan dat het direct alleen met lengte te maken heeft.
als je goed onafhankelijk kunt zitten en je paard goed aan de hulpen staat is het volgens mij geen probleem als je wat te lang bent...

Klopt Ellis, zit 'm nu puur in mijn spanning. Zadel is juist niet dwingend naar wat ik gewend ben, mijn vorige zadel was veel dwingender en bleek uiteindelijk ook niet geschikt voor ponylief.
Sinds overstap van zadel zijn we allebei weer mega vooruit gegaan dus dat heeft zeker voor haar wat gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:38

Zie de rest van mijn post :')

Ik denk niet dat het gaat om technisch rijden, wel om doorzetten en geduld en heeeeeel veeeeeel rust.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:40

Jezus wat een gezemel weer
Ga allemaal op je kasteel van een knol zitten :')
Ik vind het er heel ontspannen en lekker uit zien en ik zie een pony die heerlijk loopt
zodra hier iets voorbij komt wat niet in het ideaalbeeld past word het 100 keer herhaald dat iets niet past
Ik vind dat je trots mag zijn dat je zo een beetje rond kan rijden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:41

Onder goede begeleiding blijven werken aan rust en ontspanning bij jullie allebei en genieten van de dingen die je samen kunt doen, dat is voor jullie nu het belangrijkste denk!
geniet er van dat je weer op zit!

Hoe lang ben jij en hoe groot is Modesta?
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 23-02-15 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:41

Volgensmij ging het topic ook over de vooruitgang en niet over commentaar over de lengte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:43

Nouvel schreef:
Onder goede begeleiding blijven werken aan rust en ontspanning bij jullie allebei en genieten van de dingen die je samen kunt doen, dat is voor jullie nu het belangrijkste denk!
geniet er van dat je weer op zit!

Hoe lang ben jij en hoe groot is Modesta?

Klopt helemaal en dat doen we ook zeker. Genieten staat voorop en mocht dat er ooit niet meer inzitten door wat voor reden dan ook wordt ze alsnog veredelde grasmaaier in mijn eigen tuin :P

Ik ben 1.78 en Modesta is 1.50.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:43

Ai. Ik ga even recht voor z'n raap zijn: Naar mijn mening heeft het paard te weinig bespiering en draagkracht om te rijden. Bovendien houdt ze haar balans op de foto's stekerig op de voorbenen. En de ruiter... no offence, maar die maakt het erger. Ik ben verre van enthousiast, sorry. Je vorige topic vond ik er persoonlijk beter uitzien.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:47

Wat een gezeur zeg, een gemiddelde Quarter is ook rond de 1.50, en dan hoor je er niemand over.

Nog heel veel succes TS!