23-02-15 Door weer en wind Omdat ik dit weekend geen tijd voor Felda heb gehad (ik was bij mijn vriend in Amersfoort), ben ik vanmorgen naar haar toe gegaan. Het was wat druilerig weer, maar toen ik bij haar aan kwam was ze gelukkig redelijk droog. Het grote weiland was op sommige plaatsen een grote blubberbende, maar op de meeste stukken goed begaanbaar. Ik besloot om vandaag niet te rijden, maar alleen te longeren met de longeerhulp.
Eerst mevrouw een goede poetsbeurt gegeven, en daarna weer naar de wei om te trainen. Ik merkte dat ze vandaag wat minder zin had om aan de slag te gaan, maar uiteindelijk heeft ze weer super goed haar best gedaan. Na het longeren hebben we nog even wat buig oefeningen gedaan aan de lange lijnen, en wat stukken rechtuit. Ook had ik een paar balkjes voor haar neergelegd, maar ze begreep niet helemaal goed dat ze daar overheen moest, en er niet op moest gaan staan. Ik merk heel erg aan haar dat ze al meer conditie krijgt, daar ben ik heel blij mee! Binnenkort kan ze weer mee naar de manege les.
24-02-15 Vanmorgen toen ik wakker werd hoorde ik het al, het tikken van de regen op het dak.. Ik had eerst weinig puf om mijn bed uit te komen, maar toch eruit. Had de wekker al later gezet omdat ik vakantie heb.
Ik ben vandaag ietsje later naar Felda toe gegaan, ik zat te wachten tot het goed droog was. Eenmaal op de fiets begon het toch weer te druppelen, maar toch gegaan.
Felda was een beetje nat, en ze had gister liggen rollen na de training, dus ze was erg vies en wilde niet schoon, haha!
Ik heb haar eerst zo'n 20 minuutjes gelongeerd op beide kanten, ik merkte dat ze best wel aan de lijn trok, galop ging niet heel geweldig aan de longe.
Vervolgens heb ik nog 20 minuten gereden. Het weiland is groot, dus kunnen we lekker veel rechtuit in plaats van die eeuwige rondjes. Ze deed het eigenlijk allemaal heel erg braaf. Ik merk wel dat ze nog heel veel balans mist en stelling en buiging heel moeilijk vind. Als ik stelling vraag loopt ze meteen die kant op in plaats van te buigen. Dus als ik linkerstelling wil gaan we meteen naar links . Ach, ik moet ook niet teveel tegelijk willen.
We hebben veel aan de galop gewerkt vandaag, dit ging erg goed. Ik had niet verwacht dat ze het zo snel zou doorhebben maar na een tijdje konden we makkelijk op beide kanten een groot rondje door de wei. Dit heb ik een aantal keer herhaald en toen was het genoeg voor vandaag.
Morgen wordt het ook weer slecht weer. Als het hard regent train ik haar alleen aan de longe, als het wel meevalt pak ik het rijden ook mee. Ze moet toch wat meer balans krijgen onder het zadel, dus veel rijden de komende tijd!
05-03-15 Al een tijdje niet met Felda bezig geweest, ik was erg druk. Gelukkig is Kim (Sennysaela) met haar bezig geweest.
Felda was erg vies vandaag, dus eerst maar een lekkere poetsbeurt. Ze begint steeds beter te begrijpen wat ik van haar wil en blijft dan ook braaf stilstaan zonder dat ze vast staat (ik kon geen halster vinden). Ze was erg blij me te zien.
Ik heb haar zo'n 3 kwartier gelongeerd, als voorbereiding op maandag, dan gaat ze voor het eerst sinds tijden weer mee naar de manege voor een groepsles van een uur! Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Mijn vaste instructeur heeft een andere baan gevonden, dus krijg ik een nieuwe instructrice.
Ben afgelopen zaterdag ook nog geweest, even oefenen met het galopperen vooral onder het zadel, dat ze uiteindelijk ook aanspringt zonder dat ik van alles moet roepen, haha! Ze had het alleen erg warm met haar wintervachtje, dus heb haar maar een half uurtje getraind. Er was ook veel afleiding want er waren twee kinderen die de pony's wilden aaien, dus dat moest ik ook in de gaten houden.
Ik ga vanmiddag eerst haar staart weer even wassen, net weer zilvershampoo gekocht, werkte de vorige keer erg goed. Maar allemachtig, wat is dat prijzig haha! M'n paard heeft een duurdere shampoo dan ik.. 7 euro. Maar dat hebben we er natuurlijk voor over. Misschien was ik ook haar manen nog even, die zijn ook meer grijsbruin dan wit. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb. Ik wil namelijk op tijd naar de manege gaan. Moet het laatste stukje onder een druk viaduct door, en dat vind ze heel erg spannend. Zie daar een beetje tegenop haha! Maar vorige keren was het ook telkens al donker, dus misschien scheelt dat.
Ik zal vanavond of morgen foto's plaatsen en laten weten hoe het is gegaan!
Maanlicht
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-15 22:01
Ik had foto's beloofd van maandagavond, sorry het is wat later geworden haha!
09-03-15 Felda's manen en staart heerlijk in een sopje gezet en ruim op tijd naar de manege vertrokken. Omdat we normaal gesproken niet echt die kant op gaan (behalve naar les, wat al een paar maanden geleden was), was ze behoorlijk fris. Op de heenweg loop ik het liefste naast haar, want ze kan nog wel eens bang zijn voor het een of ander, dan ondersteun ik haar meer als ik er naast loop dan dat ik er op zit. Ze was wel heel braaf, langs de voetbalvelden met gillende kinderen, langs het zwembad etc. Alleen toen kwam het viaduct. En daar werd ze behoorlijk druk. Hier heeft ze zich verstapt, ze stond met haar linker voorhoef half op de stoep en half niet, hierdoor heeft ze er best een aardige klap op gekregen. Maar ik dacht op dat moment niet dat het heel ernstig was want ze liep gewoon braaf mee en liep rad.
Foto voor de les
En er na
Helaas ging het tijdens de les niet goed. Ze liep heel stram, wilde niet buigen en struikelde best veel. Ben in plaats van het uur helemaal af te maken na een half uur afgestapt en terug naar de wei gelopen met haar. Ze had behoorlijk veel pijn..
Het gaat al beter met haar! Heb haar donderdag aan de longe gedaan en ze had super veel energie. Daarna zelfs nog even gereden, want het is natuurlijk veel belastender als er iemand op je rug zit, maar het was allemaal in orde.
Ik denk dat ze nog wel een beetje stijf is, maar dat komt wel goed. Ik ga zometeen weer even naar haar toe.