Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
HorseTopShop schreef:Delphi2003 schreef:
Een Pitbull is inderdaad geen ras, maar het is wel de naam voor die honden.
Mensen hebben geen idee wat een Pitbull is. Ze zien een hond die er "stoer" uitziet en noemen het gelijk een Pitbull. Die van mij worden ook vaak aangezien voor een Pitbull. Terwijl het gewoon molossers zijn.
IK vind het altijd jammer dat deze honden in een kwaad daglicht gezet worden.
Je moest eens weten als ik met mijn lobessen buiten loop. Er zijn werkelijk mensen die gaan gillen en wegrennen. Terwijl het een stelletje goedsullen zijn.
De meeste bijtincidenten en de meeste onopgevoede honden waren vorig jaar op 1 de Chihuahua en op 2 de Beagle.
Maar daar hoor je niks over....
Delphi2003 schreef:HorseTopShop schreef:
Mensen hebben geen idee wat een Pitbull is. Ze zien een hond die er "stoer" uitziet en noemen het gelijk een Pitbull. Die van mij worden ook vaak aangezien voor een Pitbull. Terwijl het gewoon molossers zijn.
IK vind het altijd jammer dat deze honden in een kwaad daglicht gezet worden.
Je moest eens weten als ik met mijn lobessen buiten loop. Er zijn werkelijk mensen die gaan gillen en wegrennen. Terwijl het een stelletje goedsullen zijn.
De meeste bijtincidenten en de meeste onopgevoede honden waren vorig jaar op 1 de Chihuahua en op 2 de Beagle.
Maar daar hoor je niks over....
Dat is wel waar, maar Chihuahua's en Beagle's vinden mensen altijd zo schattig... Ik ben meer van de Pitbulls! En gillen en wegrennen is geen goed idee, want dan heb je de meeste kans dat ze achter je aan komen, ook al zijn ze nog zo lief...
Loraine1985 schreef:had je geen zweep bij? Had je zowel de hond als de eigenaren kunnen aanpakken
Pomski schreef:Inmiddels heb ik de politie gesproken, aangezien de eigenaar ‘’het niet expres’’ heeft gedaan heb ik geen poot om op te staan.
Citaat:Artikel 425, eerste lid Sr stelt het aanhitsen van een dier of het niet terughouden van een aanvallend dier strafbaar. De eigenaar kan worden vervolgd en het dier kan in beslag worden genomen.
oomens schreef:Loraine1985 schreef:had je geen zweep bij? Had je zowel de hond als de eigenaren kunnen aanpakken
Meen je dit serieus???
Als een hond zelfs blijft doorgaan wanneer een paard zich actief verdedigt, steigert en meermaals goed (raak!) uithaalt met de voorbenen, denk jij dan echt dat een zweepje nog gaat helpen?
Dat beest ziet je aankomen...
Eng!kaatjemuts schreef:ff een tip: je kunt gewoon aangifte doen. Willen ze het echt niet, dan een officiële melding op papier laten zetten.
Met die aangifte/melding ga je naar de gemeente (meestal doet de politie dat zelf ook al) en daar een klacht indienen.
Aangezien de hond eerder heeft (mits daar ook een aangifte/melding van is) aangevallen, dan kunnen ze de hond aanwijzen als gevaarlijke hond (op basis van de APV en moet hij daarna kort aangelijnd en met een muilkorf uitgelaten worden.
De aanpak verschilt per gemeente, maar dit is de officiële weg.
De gemeente kan niet aanwijzen zonder een aangifte/melding van de politie...
secricible schreef:kaatjemuts schreef:ff een tip: je kunt gewoon aangifte doen. Willen ze het echt niet, dan een officiële melding op papier laten zetten.
Met die aangifte/melding ga je naar de gemeente (meestal doet de politie dat zelf ook al) en daar een klacht indienen.
Aangezien de hond eerder heeft (mits daar ook een aangifte/melding van is) aangevallen, dan kunnen ze de hond aanwijzen als gevaarlijke hond (op basis van de APV en moet hij daarna kort aangelijnd en met een muilkorf uitgelaten worden.
De aanpak verschilt per gemeente, maar dit is de officiële weg.
De gemeente kan niet aanwijzen zonder een aangifte/melding van de politie...
En bij de aangifte gaat het vaak mis. Politie is dan van mening dat ze "geen aangifte kunnen opnemen tegen een dier". En het is in hun botte verstand dan niet in te brengen dat je wel aangifte kunt doen t.o.v. de nalatigheid van een eigenaar van het dier.
Een dier is een voorwerp voor de wet in dit geval en daarmee is de eigenaar verantwoordelijk. En dus niet de hond, maar dat lijken ze gewoon niet te gaan begrijpen. Het wordt tijd dat hierover duidelijke berichtgeving naar de politie gaat, alle briefwisselingen eindigen nu bij de gemeente, welke nalaat om de politie in te lichten. Met eisen bij de politie kom je dan niet ver, ze lachen je gewoon uit waar je bij staat...
Maar wel huilen als er een kind wordt aangevallen, terwijl die hond vaak al veel eerder bekend staat als agressief, maar dan tegen andere dieren. Woest kan ik er om worden, echt woest...