Fin, Ad en de twee Sneeuwzels!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Fin, Ad en de twee Sneeuwzels!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:03

Bedankt :-D Ik ben zo blij dat mama ook zo veel plezier beleeft met deze twee lievelingen, zij heeft minstens evenveel geleden onder Falco zijn overlijden als ik en heeft alles voor mij mogelijk gemaakt om de jongens samen te kunnen houden. Dus ben zo dankbaar dat ik deze momenten nu ook met haar beleef, na de tragiek van vorig jaar...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:26

wauw, mooie foto's! die oortjesfoto is echt heel leuk, en die samen met je moeder, smelt! En je ezeltjes vind ik ook dotjes :))

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:25

Ik was al lang aan het wachten op een nieuw topic. Heel fijn om ze weer te zien zo lekker in hun wintervacht. Je ezels vind ik ook schattig. Kunnen ze 24 uur buiten met schuilstal? Ze boffen met zo een fijn tehuis bij jou.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 22:36

En ik was al lang aan het wachten op jouw reactie haha :))

De ezels staan nu 's nachts binnen en overdag buiten met loopstal. De paarden heb ik door wateroverlast uit hun wei moeten halen en moeten het eventjes redden met 24u buiten in de dekens. Er zijn wel bomen en hoeken waarin ze kunnen schuilen, ze trekken het nu ook prima. Als het één keer terug opdroogt, kunnen zij ook weer hun eigen wei op.

Mama had de kraan per ongeluk bijna 24u laten openstaan. Daardoor was de hele ingang van de wei en het stukje voor hun loopstal onder gelopen. De week daarop is het beginnen vriezen en de paarden durfden zich niet meer bewegen. Dus ik heb ze in de droge wei gezet met dekentjes. Hun hoofden en hals zijn wel een keertje nat af en toe, maar ze zijn sterk genoeg om daar tegen te kunnen :-)

Ik kijk erg uit naar de zomer, heb twee prachtige showsets gekocht :)

Oh, en bedankt voor het compliment!! Superlief!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:11

Wat een leuke foto's Tiene! Eerste wat ik dacht: ja, het straalt het echt vanaf dat jullie zo blij met ze zijn, genieten hoor!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:44

Oh thanks :D Zou ze niet kunnen missen...

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:24

Mooie foto's in de sneeuw. Wat heeft Fin al lange manen voor een twee jarige. Jullie genieten er wel van, zo te zien. Plezier hebben met elkaar en met de sneeuw, wie weet blijft het nog wel even liggen. Hier is het al een beetje gesmolten, maar er valt ook weer nieuwe sneeuw bij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 09:15

Adje bedoel je :-) Ja ik ga er vandaag vlechten in doen, want met de wind en sneeuw zijn ze helemaal in de knoop geraakt.

Gisteren hebben ze hun vaccinaties gehad en ze waren doodbraaf! De veearts vond het zelfs bewonderenswaardig hoe kalm ze bleven :) Was superfier.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:54

O sorry, het is Adje :o . Doe je er vaak vlechten in, of maar af en toe? Die van mij durf ik niet zo goed in te vlechten. Ik ben bang dat hij dan lekker uitgebreid gaat liggen rollen en de boel er af schuurt. Hij staat ook altijd met een vriendje of vriendin buiten. Ze spelen vaak met elkaar, en happen dan ook nog wel eens lekker.

Wat fijn dat ze zo braaf waren bij het inenten. Daar kan je zeker trots op zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:35

Adje is nog nooit ingevlochten. Daarstraks heb ik zijn manen volledig uitgeplozen en me alweer eens verbaasd over de lengte ervan. Ik wou dan elastiekjes gaan kopen, maar door omstandigheden is het er niet van gekomen. Maar dus één dezer dagen ga ik dat toch doen en ze invlechten, eens zien wat het geeft :) Denk dat het langste punt toch wel richting 80cm of zo gaat...

Ja als ik aan dat inenten denk, moet ik gewoon spontaan lachen, m'n brave "zonen" :D