Boke's Grooooooooote vooruitgang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Boke's Grooooooooote vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:04

mwah, standaard is vooral handig als je een paard hebt dat op je gaat leunen. Ik heb zelf wel een standaard omdat ik het wel fijn vind m'n handen vrij te houden. Ik heb trouwens de schroef heel strak aangedraait dus dan kan hij niet dichtklappen. Ik heb 'm ook altijd op dezelfde stand dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:15

Thanks Pandora2 :D Heb er inderdaad al een stuk meer hoop in dan een tijd terug :j Had dit echt niet verwacht!

@ Maartje1990 : ok, dan bekijk ik het nog even. Het is niet zozeer het inklappen dat het probleem is, meer het lawaai als die (om)valt, denk dat hij dat dan gaat linken aan het terugtrekken van zijn been en weet niet of dat zo'n goed idee is. Maar ik kan het ook eerst zo proberen natuurlijk en als dan die standaard toch onmisbaar blijkt (wat ik niet denk want op de dvd bekappen ze ook zonder) kan ik daar nog altijd mee gaan oefenen :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:28

Ik heb die standaard ook van paardnatuurlijk en ik heb hem wel los, dus niet vastgezet en zit er op een krukje naast. Vastzetten is denk ik voor jou en Boke inderdaad het beste. De mijne schrikt er niet van als hij inklapt. Is echt een ideale standaard die je dus kunt gebruiken op erin leggen van de hoef en erop voor rondom vijlen. Er stond hier op de boktmarkt laatst nog eentje te koop... misschien is die er nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:47

Heb niet zozeer schrik voor het inklappen, meer om het lawaai dat die maakt als die valt, en dat [***] dat niet gaat kunnen plaatsen en alsnog bang wordt ... Had die advertentie al wel eens gezien :j maar is ondertussen 3 maanden oud zag ik dus zal wel niet. Verder scheelt de prijs niet zoveel met die van de site zelf en dan koop ik liever via hun (moet toch nog kijken voor materiaal ed in de toekomst).

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:49

Dat had ik begrepen van het geluid bij inklappen. Je kunt de moer vast draaien, dan klapt hij niet meer in in elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:21

Maar kan hij nog wel omvallen lijkt mij (en indien niet geeft hem dat wel het gevoel dat zijn been vast zit en dat is he-le-maal niet wat mag gebeuren) dus daarom dat ik nog twijfel ;) Maar dat bekijken we nog wel even, alles op zijn tijd, moet eerst dit van het topic nog even uitbouwen en goed bevestigen, niet te snel gaan :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:28

Dat is zeker een mooie en goede vooruitgang!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:40

Je kunt ook met een omvallende standaard oefenen terwijl Boke's pootje er niet op staat toch?
Of een rubber mat of zo onder de standaard leggen zodat het "plof" doet als de standaard om mocht vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:05

Dat is waar, kan natuurlijk altijd oefenen ermee en eventueel dingen anders doen als het niet moest lukken :j Zijn we toch gewend :Y) :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:06

Precies, beetje creativiteit is jou niet vreemd met die twee eigenwijsjes van je.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:38

Kijk aan indd wat een vooruitgang *\%/* Ga zo door! :j *\o/*

En wederom heb ik genoten van jullie vertrouwen naar elkaar toe :j en nu zie ik ook heel duidelijk dat hij erg reageert op geluid hij luistert heel geconcentreerd naar jou maar jij luistert ook heel goed naar hem! _/-\o_

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:42

knap paard leuk kleurtje! :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:53

Heeeee toppers! Wat goed dat je er zo serieus (zoals altijd ;) ) mee aan de slag bent gegaan en het dan niet maar gewoon laat zoals het is. Ook echt super dat je de cursus gaat doen. Wat moest Boke toch zonder jou? +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:17

Dank jullie :o
Fijn dat op het filmpje ook onze band te zien is, ik voel dat altijd wel zo aan maar als anderen het ook zien is dat eens zo leuk natuurlijk :D

Ik vind wel als je een paard hebt dat je daar 100% voor moet gaan, en als ze niet in het standaard plaatje passen, tja, dan moet je het plaatje maar aanpassen ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:05

[***] schreef:
Ik vind wel als je een paard hebt dat je daar 100% voor moet gaan, en als ze niet in het standaard plaatje passen, tja, dan moet je het plaatje maar aanpassen ;)

Dit dus ! Ik had het niet beter kunnen zeggen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:05

:D Is soms niet makkelijk hoor, ik denk regelmatig : ik wil gewoon normale paarden... Maarja, begin er stilaan aan te wennen dat dit toch niet gaat gebeuren :+ en geniet dan maar van de gewone dingen die voor mij heel speciaal zijn :D :))

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:01

Weet je Sabine, elk paard heeft zo zijn eigenaardigheden, ik heb tot nu toe met 4 paarden intens omgegaan, er zijn altijd wel dingen waar je tegen aanloopt maar ook zo veel dingen waarvan je echt genieten kan.

Het is onze taak als eigenaar en verzorger om uit te vinden hoe we het vertrouwen voor de 100% kunnen winnen. Niet altijd de makkelijkste opgave, meer wel eentje die veel voldoening geeft als je het blijft proberen.

Zelf heb ik ook nog veel werk. Heel veel succes.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:46

[***] schreef:
:D Is soms niet makkelijk hoor, ik denk regelmatig : ik wil gewoon normale paarden... Maarja, begin er stilaan aan te wennen dat dit toch niet gaat gebeuren :+ en geniet dan maar van de gewone dingen die voor mij heel speciaal zijn :D :))

That's the spirit inderdaad :D Ik heb er hier 2 met cushing staan, is absoluut niet te vergelijken met blind zijn, maar tot de categorie '' normaal '' behoren die ook niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:22

Dank je Manadeluca :)
Proberen blijven we zeker :j En als je kijkt van waar we komen en wat we (in goede periodes) samen doen hebben we best al wat bereikt :j Alleen zijn nog niet alle puzzelstukjes gevonden, maar ben ervan overtuigd dat dit wel komt :)

[***] gaat trouwens wel super tegenwoordig, toch een lichtpuntje :) Fijn met hem gespeeld de voorbije dagen (vandaag nog eens binnendoor van hand veranderen in draf geoefend, wordt hij op goede momenten echt heerlijk energiek van, echt leuk om te zien :D ). En als hij niet weet wat hij moet doen (of ik ben afgeleid door bv. telefoon en het duurt hem te lang) dan gaat hij spontaan voetjes geven :') Vind ik altijd een super leuk detail, voor een paard dat zo'n trauma had ivm zijn hoeven <3

@ Pandora2 : dat lijkt me inderdaad ook niet simpel als ze Cushing hebben, zit je toch ook altijd wel met bedenkingen en zorgen lijkt mij :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:11

Ik heb geen beeldmateriaal en het is niet spectaculair groot maar wil het toch even delen:
Ik heb vandaag Bokes hoeven gedaan met de gewone vijl! *\%/* *\%/* *\%/*

Ben 2x de 4 hoeven rond gegaan, zoals ik in het begin met de "borstelvijl" deed.
Eerst gewoon hoeven gekrabt, daarna vijl naast hem gelegd en met de borstelvijl rond gegaan, en toen de borstelvijl ingeruild voor de gewone vijl en gewoon alles nog eens opnieuw gedaan, 2x *\%/*

Het was kort maar krachtig, maar zo goed als stressloos (had zelf wel ineens spanning toen ik dat ding vast had), op het einde ging hij er spontaan zelf aan ruiken en schrok pas toen hij erin beet :')

Weer een stapje dichter naar het echte werk *\%/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:13

Geweldig! Vooral dat hij pas schrok toen hij erin beet ;(

Goed bezig!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:19

Goed bezig! Leuk paard!
Zou alleen je longeerlijn wat sneller korter nemen! :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 02:35

Wauw zeg :D We hadden natuurlijk geen beeldmateriaal van hoe het eerst ging maar dit ziet er top uit. Petje af! Wat voor voorwerp gebruik je?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:13

Ben een beetje laat, ik zie je laatste post nu pas... :o Maar toch *\o/* *\o/*
Weer een Boke's-stap vooruit !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:41

:D

Soms vind ik het wel 'spijtig' dat ik toen dat gebeuren met de hoefstal niet gefilmd heb, dan hadden jullie een idee.. Maar dat zou echt geen leuk filmpje geweest zijn :n Staat wel nog altijd op mijn netvlies gebrand ;(

Maarja, hoefsmeden genoeg die de verhalen kunnen bevestigen :+ En dat een paard (letterlijk) in blinde paniek uitbreekt of tegen een paal rent (2 verschillende gelegenheden) omdat de hoefsmid aan/in de weide staat zegt ook genoeg :+ (en dan heb ik het nog niet over zelf getrapt en geplet geweest zijn, of de DA die net op tijd weg kon springen).

Dar gezegd zijnde wil ik bij deze ook even mededelen dat ik recent 1 hoef 'bijgevijld' heb met de echte vijl *\%/* *\%/* Kon uiteindelijk nog niet veel omdat de hoef zo hard is, maar heb wat kunnen afronden en het idee was er in ieder geval *\o/*

Edit; in het filmpje had ik die rosborstel, staat wel ergens in het andere topic met foto dacht ik.