Blinde [***]'s Levensverhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Re: Blinde Boke's Levensverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:48

Heel leuk geschreven! :)
Boke heeft het getroffen met je, maar jij ook stiekem met hem :P
Veel succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:02

Zo, wat een leuke verrassing na een werkdag, uitgelicht <3
Verder moet ik zeggen dat de reacties mij enorm ontroeren :o Uiteraard doe je zoiets voor de pony maar dat er zoveel mensen zijn die het zo mooi vinden (terwijl ik het gewoon normaal vind :o ) is echt wel leuk om te lezen :) Bedankt!

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:51

Ik heb ook een volledig blinde appaloosa van 11, we rijden nog steeds samen en ook op de weg.
Het vertrouwen dat het paard in je heeft is enorm hé zo :)
Ik heb die van mij al van jongs af aan, daarom vind ik jou verhaal wel heel mooi. Van manege paard, naar verschillende eigenaars en dan naar jou! Boke mag van geluk spreken dan jij zijn baasje nu bent!
Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:26

Wat bijzonder! Is die van jou altijd blind geweest of ook blind geworden? Je leest wel veel over blinde appaloosa's .. spijtig, want ik vind de kleurtjes erg mooi, maar zou er nooit meer 1 kopen denk ik :o

Zelf vind ik [***] ook super speciaal omwille van het feit dat hij ondanks zijn levensloop toch nog steeds mensen vertrouwt (al was het wel niet makkelijk, in het begin moest hij niks van mij weten -O- ) en zelfs plezier kan hebben in kinderen die rond hem hangen en hem borstelen enzo. Vind ik echt zo enorm stoer :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:50

Bij appaloosa's, zoals ook bij die van mij, komt veel maanblindheid in voor. Dat is schijnbaar iets in het gen, ze zijn dat nog precies aan het uitzoeken

Dat heeft die van mij ook, hij heeft zelfs in de les met gehandicapten op de rug gelopen. Zo braaf is hij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:58

Dat had ik inderdaad ook gevonden toen ik ben gaan opzoeken (want hij was zo plots blind, echt letterlijk van de ene dag op de andere := ) maar dat zit dan in het kleurgen? Want hij is geen Amerikaanse Appie natuurlijk ... of zo ziet hij er toch niet uit :+

Langs de andere kant zeggen ze wel dat Appaloosa's van nature ontzettend trouw & volgzaam zijn en dat is hij ook, maar dat is misschien gewoon toeval, je hebt natuurlijk ook volgzame paarden van andere rassen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:02

Het kan natuurlijk ook een mengelmoes met een appaloosa dat ook toevallig het gen van de maanblindheid heeft overgedragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:05

Misschien :j Maar dacht dat hier eigenlijk niet zoveel appies voorkwamen? (echte amerikaanse bedoel ik dan). Lijkt me dan sterk dat je fokt om dan je paard af te danken aan een handelaar/manège .. Maar dat ligt misschien ook gewoon aan mij :+ :))

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:08

Dat durf ik niet te zeggen, zit niet zo in het appaloosa wereldje

Die van mij is toen door de eigenaar van de manege gekocht als zijn eigen paard, later manegepaard geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:28

Ik weet het ook niet, was een idee wat ik had :)
Maar hoe het juist zit bij hem zal ik toch nooit weten, in ieder geval heeft hij toch ergens dat verkeerde gen geërfd ;)

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:35

Het is 2 jaartjes geleden dat ze begon blind te worden op 1 oog (maanblindheid), en ongeveer een 6 maanden later begon het op het andere oog. We zijn er altijd mee blijven werken zodat ze het gewoon werd om ook te rijden terwijl ze slecht zag. Nu is ze volledig blind en heeft ze er geen probleem mee om op buitenrit te gaan rijden. Je moet natuurlijk wel beter uitkijken voor putjes enzo ;)

Het is inderdaad jammer dat het voorkomt bij appaloosa's, want ik vind ze prachtig :p
Ik heb ook de halfzus van haar (kruising) en zij heeft er voorlopig geen last van. hopelijk blijft dit zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:45

Hoop het ook voor jou! :j

Soms kriebelt het wel om meer met hem te ondernemen op het gebied van rijden, maar dan zit zijn karakter een beetje in de weg en ik ben daar niet goed genoeg voor. Heeft op zich weinig met het blind zijn te maken, maar dat laatste helpt natuurlijk niet mee. Maar misschien gewoon nog eens mee aan de gang .. stap voor stap .. een mens moet doelen hebben hé :Y) :))

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:13

beautytje37 schreef:
Ik heb ook een volledig blinde appaloosa van 11, we rijden nog steeds samen en ook op de weg.
Het vertrouwen dat het paard in je heeft is enorm hé zo :)

Gaaf !
Ik had het altijd over blind vertrouwen, Marco vertrouwde mij, maar ik vertrouwde Marco ook.
En mijn vriend zei altijd, 'jij bent zijn ogen' als we samen reden.

Ik had toen ook al het vermoeden dat blindheid bij appaloosa's vaker voorkwam. Dat wordt nu in dit topic wel bevestigd.

Een paar jaar geleden (toen Marco al niet meer leefde) kreeg ik een berichtje van mijn toenmalige dierenarts dat er inmiddels een arts in München is die maanblindheid kan opereren in het beginstadium.

Iedereen in dit topic die blinde paardjes heeft heel veel geluk samen gewenst.
Ik geniet er echt van om te lezen dat er meer mensen zo'n vertrouwensband met hun paard hebben.
Liefde is soms echt blind

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:23

Dierenkliniek Hochmoor staat al 9 jaar bekend als de kliniek waar maanblindheid weggespoeld kan worden.

Ik was net te laat, omdat bij mijn paard de maanblindheid zo erg was geworden dat wij zijn ene oog hebben moeten laten verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:47

Blind vertrouwen kan je bij zo'n paarden wel letterlijk nemen :j
Blinde paniek jammer genoeg ook heb ik ervaren := ;)

En inderdaad, ik ben zijn ogen ... alleen spijtig dat hij soms net dat tikkeltje eigenwijs is :+ Het siert hem wel langs de ene kant, langs de andere kant maakt het dingen soms wat onhandig, haha.

Van duitsland wist ik ook :j Maar dan moet je al echt met heel vroege symptomen aan de gang dacht ik, en dat werkt natuurlijk niet als je een asymptomatisch geval hebt zoals hier (wat blijkbaar ook nogal eens voorkomt, bij appies, gewoon letterlijk ineens blind zonder voorafgaande symptomen). Jammer, maar het is niet anders. En ergens is het [***]'s geluk wel geweest, anders liep die nu misschien nog op de manège rond.. (alhoewel, gezien zijn karakter .. ze hadden hem toch liever niet gehouden hebben ze mij achteraf verteld).

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:43

Hoi Sabine

Ook ik blijf fan van jou en Boke hoor.
Een blind paard kan gewoon nog alles daar weet ik van alles van :D
En Boke heeft het echt getroffen bij jou
Dus spam rustig meer topics alleen maar leuk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:26

Dank je :)
Zo super als het bij jullie ging zal het hier wel nooit worden, maar als ik zie van waar we komen ben ik blij met al de vooruitgang die er is. En als er eens iets spectaculair leuks gebeurd zal ik daar zeker wel een topic over maken :Y) :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:31

Fabske had een topper, maar die heb jij ook Sabine. Sterker nog, jij hebt er twee. Als ze niet zo speciaal waren had je veel minder van ze geleerd en veel minder over jezelf geweten.

Ik ben benieuwd naar wat je nog allemaal met Boke, maar ook met Cobe, of misschien wel samen, gaat ondernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:55

Klopt zeker wel :j Maar blijf het er toch moeilijk mee hebben.. met die chinese handleidingen.. :+ Net ook weer een zeer gemengd weekend achter de rug, dat kleurt de reacties altijd wel een beetje natuurlijk. Hopelijk komt het de komende weken toch nog goed en kunnen we vol goede moed 2015 in, en wie weet wat er dan allemaal op ons pad komt ... ;)