In-uitjes in slowmotion

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Re: In-uitjes in slowmotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:33

Wow, gaaf om zo de techniek van het paard eens goed te kunnen bekijken, vooral die galopswissels.
Echt grote complimenten voor je houding, supergoed!
Lijkt me ook leuk om jezelf zo goed te kunnen analyseren!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:41

interessant om in slomo te zien! Wel echt een oefening voor gevorderden, ziet er echt supernetjes uit!

maudjeuh_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:36

Wow knap!

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:21

Wat mooi om je paard zo te trainen, ga ik absoluut ook eens proberen komende weken!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:50

Ik had dit filmpje al op facebook voorbij zien komen, echt heel gaaf. Je laatste hindernissen zijn lekker hoog _/-\o_

Wat zijn nou de afstanden tussen je galopsprong in uitjes? Ik probeer met mijn paard steeds 1 simpel in uitje met 1 galop sprong er tussen, maar zelfs dat is ons niet gelukt tot nu toe -O-

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:55

Volgens mij is een galopsprong ong 3 meter. Landing en afzet is ook drie meter dus als je een dubbel neer wil zetten met 1 galopsprong er tussen zou ik hem op 6 meter zetten. Dit is dan wel voor paarden.

Je kan daarmee dan een beetje spelen als je paard grote galop heeft of juist als hem meer wilt sluiten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:02

Zo gaaf! _O_
Wat een techniek ook van zowel het paard als van jou@

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:05

Wauw! Dat is gaaf dat flilmpje, je kan alles precies zien.
(naam van dat paard ook geniaal, heb het 4 x moeten lezen geen van appelkoek, naar tjoeketjoek etc. voordat ik door had wat er nou echt stond)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:08

Schoentje schreef:
Dat is niet zo'n suffe vraag hoor Vencedor! Ik leg alles op 3 meter, alleen het grondlijntje om in te komen op 2,5m.
Tussen beide oxers zit dus maar 6m.

@_Elke, ik heb deze functie ook pas net ontdekt, nadat iemand op Facebook op zat te scheppen over de geweldige functies op zijn iPhone 6.
Toen ging ik eens bij de functies van mijn camera kijken en zag ik dan mijn stuk goedkopere telefoon gewoon precies hetzelfde kan! :D
Volgende week maar eens proberen bij de springles, kan best nuttig zijn om jezelf eens te analyseren.

Ok ik moet even verder kijken dan mijn neus lang is :D 3 meter dus, en geen 6 meter @Elke?
Zou het makkelijker zijn om met 6 meter te beginnen? Ik heb 3 geprobeerd maar dan gaat ze tussen de 2 hindernissen in draf over omdat ze denkt dat ze het niet haalt :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:46

Je moet het inderdaad opbouwen. Ik zou eerst een kruisje neerzetten en dan op drie meter het volgende adres kruisje zetten. (echt in - uitje)

Dat ze in draf overgaat ligt denk ik dan aan het ritme. Je moet natuurijk ook been eraan houden :) en voorwaarts blijven gaan. Ook niet meteen zes kruisje neerzetten maar rustig opbouwen. Succes!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 18:53

@Hinke, ik zou eerst beginnen met galopbalkjes op die afstanden. Waarschijnlijk raakt het zijn balans en coördinatie een beetje kwijt. Als dat goed gaat, dan maak je er pas sprongetjes van.

De 6m is wel heel kort voor een paard hoor. Dat past na mijn in-uitjes, omdat ze dan die voorwaartse drang in de galop minder hebben. 6m in een dubbel zou ik met een paard alleen uit draf springen en niet te hoog. Uit galop moet je toch naar de 7m of 7,5m.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:55

Gaaf om te zien, mooi ritme ook zo

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:09

Schoentje schreef:
@Hinke, ik zou eerst beginnen met galopbalkjes op die afstanden. Waarschijnlijk raakt het zijn balans en coördinatie een beetje kwijt. Als dat goed gaat, dan maak je er pas sprongetjes van.

De 6m is wel heel kort voor een paard hoor. Dat past na mijn in-uitjes, omdat ze dan die voorwaartse drang in de galop minder hebben. 6m in een dubbel zou ik met een paard alleen uit draf springen en niet te hoog. Uit galop moet je toch naar de 7m of 7,5m.

Goeie tips!!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:00

Ik heb ook nog even een vervolg gemaakt op de eerste video.
Dit keer de in-uitjes in slowmotion, gezien vanaf de rug van het paard :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:20

Haa, wat leuk ook die oortjes! Supergaaf! Mag je aker doen :D