Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Schoentje schreef:Dat is niet zo'n suffe vraag hoor Vencedor! Ik leg alles op 3 meter, alleen het grondlijntje om in te komen op 2,5m.
Tussen beide oxers zit dus maar 6m.
@_Elke, ik heb deze functie ook pas net ontdekt, nadat iemand op Facebook op zat te scheppen over de geweldige functies op zijn iPhone 6.
Toen ging ik eens bij de functies van mijn camera kijken en zag ik dan mijn stuk goedkopere telefoon gewoon precies hetzelfde kan!
Volgende week maar eens proberen bij de springles, kan best nuttig zijn om jezelf eens te analyseren.
3 meter dus, en geen 6 meter @Elke?
en voorwaarts blijven gaan. Ook niet meteen zes kruisje neerzetten maar rustig opbouwen. Succes! Schoentje schreef:@Hinke, ik zou eerst beginnen met galopbalkjes op die afstanden. Waarschijnlijk raakt het zijn balans en coördinatie een beetje kwijt. Als dat goed gaat, dan maak je er pas sprongetjes van.
De 6m is wel heel kort voor een paard hoor. Dat past na mijn in-uitjes, omdat ze dan die voorwaartse drang in de galop minder hebben. 6m in een dubbel zou ik met een paard alleen uit draf springen en niet te hoog. Uit galop moet je toch naar de 7m of 7,5m.