Eerste Bezichtiging Gelderse hengsten 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 23:25

Jammer, iemand hem irl zien lopen? En wat vond je er van?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:07

Ania schreef:
588 is toch Henkie? Leuk dier, erg vriendelijk en welgemanierd.

Ik weet wel dat de meeste filmpjes niet klopten, de namen zijn verwisseld en omgedraaid, de omroepster zei het goed en ik geloof dat Henkie de enige is die klopt.

Leuk om ze een keer te zien en aantal opnieuw te zien.

Ik blijf bij mijn indruk van vandaag, ik vond de Rubus leuk en aansprekend en vlotter en losser dan Rubus zelf, had van mij door gemogen en een kans mogen hebben.

De Sander X Ahoy vond ik een mooie maat en weer eens echt wat anders. Niet vergelijkbaar met Danser want een stuk groter dus voor ander publiek dus zouden ze echt wel naast elkaar kunnen functioneren want Danser is voor sommigen te klein en dan zou dit toch een hele leuke hengst kunnen zijn. Hele andere uitstraling dan de meeste Ahoys, vrolijk, voorwaarts en met een enorm voorbeen. Had toch best een poging mogen wagen van mij..

Ababe

Re: Eerste Bezichtiging Gelderse hengsten 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:51

Kaus, bij mij staan ook de eerste foto's op de kop!
Mooie dieren!

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:14

fargo schreef:
Ania schreef:
588 is toch Henkie? Leuk dier, erg vriendelijk en welgemanierd.

Ik weet wel dat de meeste filmpjes niet klopten, de namen zijn verwisseld en omgedraaid, de omroepster zei het goed en ik geloof dat Henkie de enige is die klopt.

Leuk om ze een keer te zien en aantal opnieuw te zien.

Ik blijf bij mijn indruk van vandaag, ik vond de Rubus leuk en aansprekend en vlotter en losser dan Rubus zelf, had van mij door gemogen en een kans mogen hebben.

De Sander X Ahoy vond ik een mooie maat en weer eens echt wat anders. Niet vergelijkbaar met Danser want een stuk groter dus voor ander publiek dus zouden ze echt wel naast elkaar kunnen functioneren want Danser is voor sommigen te klein en dan zou dit toch een hele leuke hengst kunnen zijn. Hele andere uitstraling dan de meeste Ahoys, vrolijk, voorwaarts en met een enorm voorbeen. Had toch best een poging mogen wagen van mij..

de Rubus had er wel iets scherper voor kunnen staan, is te weinig hengst, in ales te gewoon terwijl hij nog al wat moest compenseren met zo'n moederlijn, ik vind het gewoon een leuk sportpaard. De Sander is op het eerste oog een heel mooi paard om te zien maar mist echt de lossigheid, stapt niet goed genoeg en er is nog al wat aan te merken op zijn fundament.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 11:38

Oh Stoffel. Kan je ook nog iets over de andere zeggen? Heb jij de palomino gezien?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:08

De Saron was een leuke pony met teweinig kracht en buiging in het achterbeen en niet zuiver n de draf. De O'Brien lijkt een fijn sportpaard dat houding mist misschien iets de gelderse opdruk mist springt met een ongelijk iets gestrekt voorbeen en zich door de omstandigheden te vast houd. Henkie goede wijn behoeft geen krans, al moet ik zeggen dat op de correctheid van het voorbeen nog wel wat is aan te merken. De palomino, ik vind die kleurtjes maar niks, en wanneer die zich net als de driejarigen had moeten laten zien was hij zeker niet doorverwezen, hij was op het straatje zeer hectisch waardeerde zich in het werk enorm op met een verrassend goede gallop, hij leek zich zeer makkelijk te laten bewerken maar komt in het achterbeen wel wat te kort verder heeft hij zulke enorme platpoten dat hij zelfs na alle regen nog nergens zal wegzakken, een enorme plus is natuurlijk ook zijn bloedlijn de hengsten in de moederlijn zie je niet in de gelderse populatie, het diepvries sperma van zijn vader wil niet uit de winterslaap komen en dat van zijn halfbroer is soep met ballen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:27

stoffel schreef:
verder heeft hij zulke enorme platpoten dat hij zelfs na alle regen nog nergens zal wegzakken, .

Nou,..na inspectie na ons weiland vanmiddag zeg ik: belangrijk voordeel :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:35

haha! Ja, misschien moeten de paarden maar mee gaan in de klimaats verandering en daarop laten aanpassen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:31

Moerasvoeten noemde mijn hoefsmid dat.
Ik kan je verzekeren, moerasvoeten kunnen heel mooi klein worden op zwitserse bodem :D

Welke zijn nu door? Of lees ik daar overheen?

Edit: laat maar, zie het al :o

Zo van de foto vind ik de Rubus erg aansprekend.