Van buitenrit naar ziekenhuis , naar gebroken voet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selena

Re: Van buitenrit naar ziekenhuis , naar gebroken voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:12

Heel veel sterkte!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:20

Doet me denken aan mijn ongeluk van 1,5 jar geleden. Pols in puin, meniscus beschadigd en kruisband gescheurd. Wat kan een mensen pijn lijden. En dan die rottige trombosespuiten na de operaties.

Ik wens jou heel veel sterkte en een voorspoedig herstel.

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:57

nts19 schreef:
@ Lientjuhh22: Bedankt jij ook beterschap dan! Wanneer krijg jij loopgips? De trombose spuiten vind ik helemaal niet erg. Ik leg me hoofd gewoon plat en doe me ogen dicht. Maar voel er uiteindelijk helemaal niks van. Gisteren had me moeder denk iets geraakt en toen kwam er een mega druppel bloed uit.
De verpleegkundige die hem als eerste heeft gegeven heeft me een blauwe plek bezorgd haha.

Als het goed is mag ik dinsdag loopgips, dus nog een paar daagjes lastig en afhankelijk.
Trombose spuiten vallen ook heel erg mee, maar toch moet ik me altijd mentaal voorbereiden, maar heb er nog geen blauwe plekken aan overgehouden gelukkig!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:30

Ik krijg vanaf zaterdagavond weer erg veel pijn, zondag was het helemaal beroerd. Maar ik sliep veel door de medicijnen en dan nog wakker worden van de pijn. Zondagavond brak ik helemaal. Ik kon niet eens me been nog bewegen, maar ik moest echt naar de wc. Met heel veel pijn ben ik uiteindelijk naar de wc gegaan.
Maandagochtend nog steeds super veel pijn. Ouders waren werken en zus was eventjes weg. Maar ik moest zo nodig naar de wc dat ik maar alvast was begonnen. Me vader had de rolstoel naast me bed gezet zodat ik met de rolstoel erheen kon. Eenmaal voor de wc wist ik niet wat ik moest doen, alles wat ik deed was pijnlijk. Uiteindelijk kwam me zus thuis en heeft me geholpen door me been omhoog te houden zodat ik de wc op kon. Ik ben uiteindelijk ruim 3kwartier bezig geweest en dit kon niet langer.

ZKH gebeld en kon om half 3 terecht. Eenmaal me gips eraf schrokken we een beetje.
Afbeelding

De dokter kwam na 10 minuten en wist niet precies wat hij moest denken. Niet alles gaat zoals het boekje zei hij nog. Ik had ook verhoging. En kwam dus tot een conclusie dat het waarschijnlijk een ontsteking was. Ik heb een kuur meegekregen voor een week. Ook heb ik nu een heel schema wanneer ik wat moet innemen.

Het is niet te geloven.. Sommige zeggen ah joh je heb je enkel maar gebroken. Nou ik wou dat ik het zo luchtig kon zeggen!
Het is verschrikkelijk zoveel pijn en ellende.
Gisteren nog even gevraagd hoe het precies zit. Het is het uiteinde van me kuitbeen was gebroken is. Maar in een grote term zeggen ze snel dat je enkel gebroken is.
Ben zo blij dat ik gegaan ben gisteren.
Dit zijn de medicijnen voor de komende dagen!
Afbeelding

@ lientjuhh22: En heb je loopgips? Ik voel de Trombose spuiten steeds meer me buik ingaan haha. Maar gelukkig is het altijd zo voorbij..

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:39

ah vervelend!! Hopelijk gaat de ontsteking snel weg en heb je minder pijn!

Ik heb geen gips meer, het zit blijkbaar op zo'n plek dat gips geen nut heeft omdat de pezen en spieren alles al goed op zijn plek kunnen houden, ik heb nu een steunkous en een hele lelijke sandaal met onbuigbare zool. Wel fijner nog als loopgips, want het mag af met slapen en douchen :)
En nog een bijkomend voordeel, geen spuitjes meer :D

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:46

Beterschap!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:52

Beterschap, heb nog nooit wat gebroken (afkloppen), maar wel 2 ongelukken gehad met paard.

En inderdaad het verbaasde mij ook hoeveel mensen er dan komen helpen. is natuurlijk altijd fijn.

In ieder geval heel veel sterkte en beterschap.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 21:23

@lientjuhh22: Zoo jij blij! Dat is wel fijn zeg !

@ sanne1992: ja het verbaasde mij ook echt. Iedereen stopte netjes enz. Heb de vrouw ook een bosje bloemen gestuurd en een e-card terug gekregen dat ze het zo vervelend vond voor me en ze voelde zich schuldig dat ze niet mee ging naar het ziekenhuis! Zo lief!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:31

He bah, wat vervelend dat het herstel zo slecht gaat ;( Gaat het alweer ietsje beter sinds gisteravond, of nog niet? Sterkte in ieder geval!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:43

Dat is wel heel lief. Ik viel in januari, en heb een tijdje op de straat moeten liggen, mensen van de huizen eromheen kwamen bij mij met dekens aan rennen.
Soms moeilijk te geloven dat er nog mensen zijn die om de mede mens geven.

Hoe gaat het nu met je voet? en met die hele berg medicijnen :(:)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 08:52

Oeh wat vervelend. Hoop dat jw snel minder pijn hebt.

wat betreft die trombose spuiten krijg je nog wel veel meer blauwe plekkem van hoor haha. Ik heb ze zelf 6 weken gehad. Heel leuk mocht mezelf er mee prikken.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:04

@Jorinda: Het gaat gelukkig langzaam al wat beter. Gisteravond wezen douchen en dat ging redelijk alleen kan ik niet lang staan met me voet omlaag want dat doet nog wel erg veel pijn!

@Sanne1992: Ja ik stond er ook echt van te kijken. Die vrouw was zo lief voor me. En een andere man kwam haar nog helpen. Stond er ook echt van te kijken.

@ maj0: ja ik krijg nu meer gele plekken ipv blauwe haha.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 21:42

Vanavond weer mijn lieve pony gezien! had gewoon tranen in me ogen omdat ik hem zo mis en hij zo leuk reageerde toen ik aankwam in de rolstoel! <3 <3 <3

Afbeelding

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:45

nts19 schreef:
@Jorinda: Het gaat gelukkig langzaam al wat beter. Gisteravond wezen douchen en dat ging redelijk alleen kan ik niet lang staan met me voet omlaag want dat doet nog wel erg veel pijn!

@Sanne1992: Ja ik stond er ook echt van te kijken. Die vrouw was zo lief voor me. En een andere man kwam haar nog helpen. Stond er ook echt van te kijken.

@ maj0: ja ik krijg nu meer gele plekken ipv blauwe haha.

Voor het douchen kan je bij de thuiszorg een douche stoel lenen. Is stuk handiger kan je gewoon zitten en dan douchen ook veiliger minder kans op vallen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 10:24

Bedankt voor je tip.. We hebben nu gewoon een tuinstoel en een hele stevige wasmand in de douch gezet, dus kan lekker zitten met me voet omhoog. Onze douche is gelukkig erg ruim en het past allemaal makkelijk!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:41

nts19 schreef:
Bedankt voor je tip.. We hebben nu gewoon een tuinstoel en een hele stevige wasmand in de douch gezet, dus kan lekker zitten met me voet omhoog. Onze douche is gelukkig erg ruim en het past allemaal makkelijk!

Dat is inderdaad net zo handig als je daar de ruimte voor hebt.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 16:46

Ja ben ook blij dat wij de ruimte hebben ervoor. Had me geen raad geweten al was het zo klein!
Zo kan ik ook gemakkelijk zelf douchen. Me moeder of vader liggen en hangen alles klaar en de rest doe ik zelf! :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 17:39

Ja wel zo fijn om alleen te kunnen douchen bij zulke dingen heb je liever geen hulp als het niet hoeft. Toen ik mijn enkel gebroken had woonde ik alleen ik appte voordat ik ging douchen iemand en als ik klaar was ook. Toch vrijheid maar wel zekerheid als er iets gebeurde dat iemand dat wist.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 17:44

Jaa inderdaad. Zolang ik het zelf kan doen wil ik het graag zelf doen.
Ik laat wel de deur van het slot want als er wat gebeurd dat ze er gewoon bij kunnen.

Massinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:13

Och wat een verhaal,

Ik wens je heel veel beterschap meid en ik hoop dat je snel herstelt en weer mooie buitenritten mag maken.

zomaar38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 17:02

Jha paardrijden is een gevaarlijke sport. Beterschap! :(:)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 11:38

Bedankt!

Gisteren zijn 3 vrienden me wezen ophalen en zijn we even bij de Mcdonald geweest. Heerlijk om er even uit te zijn en dan ook nog eens met vrienden.
Helaas krijg ik in de nacht elke keer pijn op me hiel.. wat het is weet ik niet.
Gelukkig morgen naar het ziekenhuis en hoop zo op loopgips *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:06

Ohhh jee.. Ik heb exact dezelfde breuk gehad 10 jaar terug.. En bijzonder: ik viel ook van mijn fjord destijds! :P

Gaan ze het vastzetten met titanium?

Heeft bij mij toen erg lang geduurd (20 weken en 2 operaties door fouten van de eerste orthopeed)

Heel veel sterkte, het is echt waardeloos! :(:)

mugjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:40

oeeei veel beterschap!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:56

wat een pech, beterschap!