Almelose Ruiterdagen 2015!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:46

Weet iemand vanaf wanneer je kan inschrijven? En hoeveel proeven kan je bij de pony's starten in de Z2?

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:36

Ik wil ook weer heel graag. Ben in 2013 geweest met mijn moeder een een stalgenootje samen.
Maar ik moet echt even kijken. Zit waarschijnlijk precies die weken in de toetsweken...

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:19

Waarschijnlijk ben ik er bij in de L1 paarden! :D

amboewella schreef:
Weet iemand vanaf wanneer je kan inschrijven? En hoeveel proeven kan je bij de pony's starten in de Z2?

1 april! Hoeveel proeven weet ik zo niet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:22

Ik kom weer schrijven! *\o/*

ivy_power89

Re: Almelose Ruiterdagen 2015!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:07

Wij hebben huisje en stal geboekt bij de lourenshoeve. Was voor een week met paard en 2 honden 600 euro kwijt omdat we vroegboek korting hadden en het dr laatste week voor het hoogseizoen was :)
We moeten dan wel met de trailer naar het terrein toe maar dat vind ik zelf helemaal niet erg.

Begreep dat stalling op het terrein zelf behoorlijk aan de prijs is en dan zit er nog geen stro en hooi bij in.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:15

In de omgeving is wel aardig wat te huur qua stallen/onderkomen.

Bij het Wierdense Veld zitten bv 2 plekken met een bed and breakfast. Beide hebben volgens mij de mogelijkheid ook om de paarden te stallen. Maar dit soort plekken zijn best snel vol.

Voor je paard zou je ook bv kunnen vragen bij www.langnjan.nl
Daar zit geen onderkomen voor jezelf bij maar de camping waar je ook stacaravans kan huren zit 2 percelen terug, dus maar een minuut of 3 lopen afstand.

Wel is het zo dat je dan telkens met de trailer op pad moet als je moet starten. Dat is een nadeel, de prijs waarschijnlijk een voordeel.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:12

2 jaar geleden was de stalling per dag €15,- en dan moest je idd nog stro, hooi en biks etc er zelf bij kopen. Is best prijzig als je er een hele week staat..

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:52

Volgends een vriendin van mij zat het nu rond de 30 euro ze wist het niet meer precies zonder hooi en stro.
Maar ik zag vorig jaar dat de meeste niet eens bodembedekking hadden.gewoon op het zand.
Wij nemen altijd alles mee.
Maar volgends mij had je ook een bon ofzk die je kon inleveren voor vlas of hooi.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:43

Jeetje dan is het wel snel duurder geworden zeg!
Ik zal eens even op internet gaan kijken hoe het precies zit enzo.
Ben wel heel benieuwd en sta eigenlijk te springen om dit jaar wel mee te doen hihi

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:59

Klopt er zit in de omgeving genoeg wat betreft stalling en onderkomen. :)

Voor degene die graag dichtbij hun paard willen blijven kan ik minicamping Heldersbroek aanraden, ze hebben gewone kampeerplaatsen maar ook 2 stacaravans en een appartement. En de mogelijkheid om je paard te stallen. Accomodatie is er echt dik voor mekaar :j (foto's op de site zijn al wel wat verouderd).
Enigste nadeel is dan alleen dat je met trailer (± 20 min) naar de wedstrijdlocatie moet.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:10

Pittige prijzen als je dan echt een week wil ja! Ik vind het geen probleem om een stukje te rijden met de trailer maar je blijft anders maar heen en weer pendelen.
Is er in Almelo zelf ook stalling?(buiten t terrein?)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:18

Vast wel, al weet ik ze zelf niet goed te zitten.
Wel weet ik dat http://www.veraklumper.nl/ in Almelo ook enkele pensionplekken heeft, maar geen idee of daar nog plek is eigenlijk (en of ze het doen).

Kun je beter even informeren bij Klumpertje, Joolien of Liselot. ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:28

kan het fout hebben hoor kan ook wel 25 euro zijn.
ik heb het na gevraagd maar ze wist het niet meer zo goed omdat ze er meer mee had.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:29

Vorig jaar kostte het € 30,-

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:31

alleen de stalling? en zat er nog hooi bij of stro? volgends mij maar voor 1 pak ofzo dat je 1 bon erbij kreeg ?

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:34

Dat weet ik zo niet, want we hebben er vorig jaar niet gestaan. Ik heb even gespiekt op mijn inschrijfformulier van vorig jaar en daar stond op dat als je een stal wilt dat het 30,- per dag is.
Maar volgens mij zit er wel wat bij in maat ik weet niet wat en hoeveel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:37

Zit erover te denken om kind op te geven. Maar ik rijd gewoon op en neer.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:40

Sabine_95 schreef:
Dat weet ik zo niet, want we hebben er vorig jaar niet gestaan. Ik heb even gespiekt op mijn inschrijfformulier van vorig jaar en daar stond op dat als je een stal wilt dat het 30,- per dag is.

oke ik weet wel dat wij een paar bonnen hadden maar dit lang niet genoeg was.
en wij zelf nog balen hooi mee hebben genomen en ook nog wat gekocht hebben.
maarja het kost wel genoeg maar ik vind almelo echt wel een wedstrijd waar je iedere jaar na toe leeft.
het is echt super leuk en na 1 week ben je helemaal gesloopt of wij tenminste wel haha

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:51

ralphtdw schreef:
Sabine_95 schreef:

oke ik weet wel dat wij een paar bonnen hadden maar dit lang niet genoeg was.
en wij zelf nog balen hooi mee hebben genomen en ook nog wat gekocht hebben.
maarja het kost wel genoeg maar ik vind almelo echt wel een wedstrijd waar je iedere jaar na toe leeft.
het is echt super leuk en na 1 week ben je helemaal gesloopt of wij tenminste wel haha

Wat je dan inderdaad krijgt, is vaak niet genoeg. Wij hopen ook zelf pakjes hooi mee te kunnen nemen. En vlas wordt kopen, want op stal staan ze op stro.

Daar denk ik net zo over! En dit wordt waarschijnlijk het eerste jaar dat ik zelf met paard de hele week mee kan. Dus ik verheug mij er nu al op!!
Na een hele week, ja dan ben ik ook helemaal gesloopt, maar dat hebben we er voor over!! :D

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:30

Ik wist helemaal niet dat er al een topic was joh, Alexander wat was je er vroeg bij!

Ik heb nog een aanvulling op de beginpost...

Wij hebben in 2016 een jubileum te vieren en hiervoor zijn wij op zoek naar foto's, krantenartikelen en leuke verhalen. Mocht je materiaal hebben dan zouden wij dit erg graag willen hebben! foto's en krantenartikelen graag ingescand en van goede kwaliteit. Mailen kan naar 50jaar@almelose-ruiterdagen.nl

Ik wens jullie alvast erg veel plezier en succes!!!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:33

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:13

Zijn er ook mensen die alleen gaan of alleen zijn en eraan denken heen te gaan? Ik wil heel graag heen maar kan tot nu toe niemand vinden die met zekerheid mee wilt/kan.

En hoe gaat dat met je spullen? Lijkt mij niet erg veilig om dat op stal te laten, of kun je daar kasten huren? Hoe doen mensen dat hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:32

Je dient zelf voor een zadelkast te zorgen. Ik had mijn spullen eerst in de zadelkamer van mijn trailer maar die bleek 2 km verderop te moeten staan :+ Heb toen uit nood een zadelkast gekocht bij de Divoza daar in de buurt.
Die mag je gewoon voor je stal zetten.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:30

Dit jaar ga ik hoogst waarschijnlijk ook naar de Almelose Ruiterdagen, samen met een vriendin/stalgenoot. We hebben allebei nog nooit deelgenomen en ook geen eens geweest, maar het lijkt ons wel echt super leuk.

Wel vervelend dat je zelf een zadelkast mee moet nemen, ik namelijk geen eentje die je zo even vertilt. :') Maar goed dat zien we dan wel. Weet iemand hoe het me overnachten zit, hoe duur is het om een huisje/tent te huren op het park?

Annebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:27

Vanaf wanneer kun je je inschrijven?