het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 07:44

Waarom scheren ze niet het gebied bij het abces en smeren met trekzalf zodat de ontsteking echt naar de buitenkant word getrokken? Als het diep zit en je snijd het met behulp van echo over is het zo dicht en gaat het dus weer ontsteken. Antibiotica helpt amper bij droes omdat het vaak zo ingecapselt zit.

Ik heb meerdere keren droes meegemaakt op stallen en er werd nooit zon drama van gemaakt eerlijk gezegd. Ja tuurlijk de paarden kunnen echt heel erg ziek zijn en het doet erg zeer, maar gewoon zorgen dat op de juiste manier de ontsteking naar buiten komt dan ben je er na een aantal weken vanaf. Open snijden werkt vaak tijdelijk omdat de wond te snel weer dicht gaat.

Ik hoop dat je ukkie er gauw vanaf is!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 07:47

Het zit je niet mee hè.... Ik duim voor jullie mee, jullie zijn een dapper stel :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 08:25

Hoe ist met hem Brittany?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:44

bliver er wordt nooit drama over gemaakt? En als er paarden komen te overlijden,dan is het ook maar van "ach,kan gebeuren bij droes,pech gehad?"

Ik heb dus ook een stal vol droes gehad maar zeker 2 veulens waren gewoon overleden had de dierenarts niet accuut ingegrepen. Als je veulen staat te stikken,moet je dan wat trekzalf smeren en hopen dat het snel naar buiten komt? Nee,dan is snel ingrijpen gewenst en goeie opvolging.
Het ging hier héél snel van abces tot verstikking.
Sommige droesgevallen gaan inderdaad gewoon voorbij met uitzieken en in de gaten houden,maar andere is ingrijpen toch echt vereist.

Ik wil maar zeggen dat veel ellende kan voorkomen worden mits adequaat handelen. :)

En ik vind dat TS het goed aanpakt voor zo een jonge meid +:)+

Hoe is het vandaag met Willem,TS?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:54

Droes is vreselijk :n sterkte!

Mijn paard had 4 grote abcessen en amper hooi eten en kreeg maar vloeibaar eten. Hij viel zo snel af en was zo vreselijk ziek... Brrr...

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:19

Helemaal met Pretty eens petje af voor Brit, Willem kan zich geen beter baasje wensen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:20

Wat een pech heeft die pony zeg.

Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:31

pretty schreef:
bliver er wordt nooit drama over gemaakt? En als er paarden komen te overlijden,dan is het ook maar van "ach,kan gebeuren bij droes,pech gehad?"

Ik heb dus ook een stal vol droes gehad maar zeker 2 veulens waren gewoon overleden had de dierenarts niet accuut ingegrepen. Als je veulen staat te stikken,moet je dan wat trekzalf smeren en hopen dat het snel naar buiten komt? Nee,dan is snel ingrijpen gewenst en goeie opvolging.
Het ging hier héél snel van abces tot verstikking.
Sommige droesgevallen gaan inderdaad gewoon voorbij met uitzieken en in de gaten houden,maar andere is ingrijpen toch echt vereist.

Ik wil maar zeggen dat veel ellende kan voorkomen worden mits adequaat handelen. :)

En ik vind dat TS het goed aanpakt voor zo een jonge meid +:)+

Sorry zo rot als het overkomt bedoel ik het niet. Ik heb ook niet naar de leeftijd van TS gekeken en het was al helemaal geen kritiek op TS.
Hoe is het vandaag met Willem,TS?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:47

Ik heb Willem vandaag gezien, en hij stond lekker te gluren en was een beetje aan het scharrelen. Uiteraard weet ik niks van de temp etc. Maar hij stond er een paar uur geleden wel oké bij.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:51

Fijn Caitlin, ik heb vandaag al wel 10x gekeken of er nieuws was. Dank je

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:59

Hier helaas ook droes meegemaakt... Ik was 8 en kreeg een nieuwe pony , een schat van een dier , ij was 148 dus heel groot voor zon klein meisje , hij deed gwn hoofd naar beneden als ik hoofdstelof halster om wou doen zo lief.. Had maar 3 maand van hem mogen genieten. Hij is gestorven aan droes helaas...

Kan je alleen maar sterkte en succes wensen!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 19:47

@jobamara dankje voor het aanbod!! Maar de kleine man is erg kieskeurig over zijn voer en wil het absoluut niet nat hebben! Als ik het dan in zijn mond stop komt het er met grof geweld weer uit...

@pretty ja wortels heb ik al geprobeerd (dunne wortels uit se supermarkt) maar dat komt meteen weer zijn neus uit :+

toen ik vanochtend op stal aankwam stond willem ineens bij het hekje te hinniken inplaats van zielig in een hoekje liggen! Zijn temperatuur was 38 en het eten ging binnen een kwartiertje weer naar binnen!

Net was zijn temperatuur 37,9 maar wilde hij toch weer niet zo goed eten en viel hij weer om en zakte hij door zijn beentjes.

de da komt morgenochtend voor 12 uur langs en dan probeer ik het zo snel mogelijk te zeggen!

@bliver de reden waarom er zo een "ophef" word gemaakt is omdat al zijn abcessen naar binnen geslagen waren en er 3x was gezegd dat hij de volgende dag niet meer zou halen...

bedankt verder voor alle steun en lieve berichtjes willem word er ook erg blij van en ik ben ook erg blij dat ik me zijn baasje mag noemen :o

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:41

Brit, laat het me horen! <3 Succes morgen.

Zijn grote zus deed me vandaag een dikke kus voor hem.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:43

Heel veel sterkte en beterschap voor de kleine man.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:50

Brit, fijn dat hij zich vanohtend zo goed voelde en zijn eten binnen kreeg. succes morgen. We duimen voor jullie.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 10:41

succes bij de DA!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:20

Succes vandaag wij duimen

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:45

Sterkte met de kleine man, moet je de abcessen niet uitspoelen? Wij hebben ook droes gehad wij moesten de gaten spoel met jodiumoplossing (3 x per dag a 25 paarden)

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:58

Net de 2topics gelezen over Willempje. Arm ventje, zo jong en al zoveel medische ellende in zijn leventje!

Hopelijk is hij er toch snel vanaf, en kan hij echt aan zijn leven beginnen.

Gebruik je geen trekzalf? En de snijplaatsen waar de abcessen zaten proberen zo lang mogelijk open te houden.
Enkel eten geven vanop de grond, zeker bij zo'n klein pony'ke, maar dat gebeurt waarschijnlijk wel al.
Jammer dat hij geen slobber lust, anders kan je daar wel veel mee doen. Doe je wat honing en propolis bij zijn eten? Dat geeft kracht en heeft een licht ontsmettend effect in de keelholte.

We duimen mee voor Willem!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:14

Ik heb goed nieuws!!! Het was geen abces!! *\o/*
Zijn luchtpijp is opgezwollen waardoor hij dus ging hoesten en "snurken".
De komende 10 dagen krijgt hij 2x per dag nieuwe medicijnen erbij en als het daarna niet over is moet er toch een microscopisch onderzoek gedaan. Liever niet want het is een heel gedoe omdat hij zo klein is dus moeten de da's van de gezelschapsdieren meehelpen. Maar dat zien we over 10 dagen wel weer!
Over 5 dagen mag ik stoppen met pijnstillers, koortsverlagers en ontatekingsremmers geven dus dan wetenwe ook al een stuk meer. De da vondhet niet nodig om het oude abces open te snijden want er zou zo goed als zeker niks meer uitkomen en alleen maar meer pijn oplopleveren.
Ook gaan we nu elke dag een stukje over het erf lopen wat willem helemaal geweldig vind!! Hij gaat ineens galloperen en bokken naast me en apringt in het rond *\%/*
na 2 kleine stukje rennen was hij doodmoeen ging hij weer lekker liggen

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:55

Super dat hij ook weer een beetje energie heeft, verwen hem maar lekker komend weekend. We duimen nog wel verder hoor hoop dat hij de stijgende lijn zo blijft volgen. Fijn weekend jullie twee

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:31

Fijn dat het weer wat de goede kant op lijkt te gaan en de da heeft achterhaalt wat er precies aan de hand is. Ik blijf gewoon door duimen tot hij helemaal beter is! ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:10

dat klinkt al een stuk beter! Super nieuws! *\o/*

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 22:14

Nou die stijgende lijn heeft het niet zo lang volgehouden....
zijn temperaturen was vanochtend 37,8 en net was het 38,7 -O-
hij at gewoon goed en zag er niet zieker uit dan hij al was. Toch maar de da gebeld want ik MOEST bellen als het boven de 38,5 was. Ik mocht hem de dubbele dosis medicijnen geven dus voor 200 kilo!!!
Morgenochtend weer even bellen en overleggen want ze zijn bang dat dat microscopisch onderzoek toch maar nu gedaan moet worden |o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:46

Ooo Brit, ik heb medelijden met jou en Willem, hij krijgt nog steeds antibiotica toch? Heel veel serkte, we blijven duimen dat het een tijdelijk dipje is hoor.