KNHS Zomerinstructieweken 2015 (Paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimAlFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:28

Ik ga ook weer als alles goed loopt! Hopelijk weer met de zelfde gezellige meiden als week 5!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:29

BETUWE schreef:
Ik wil ook weer gaan, maar alleen als er nog een paardenweek in de zomervakantie gehouden wordt omdat ik de allround t/m 20 jaar een beetje gehad heb.

Hier het zelfde probleem! Zo jammer dat die altijd buiten de vakanties vallen ;(

Darrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:34

Als het in de planning past ga ik zeker weer

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:38

Het lijkt mij heel erg leuk! Maar ik vind het wel heel erg duur..
Als ik ga, zou ik in de Allround week willen :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:07

Ik ga dit jaar voor het eerst maar twijfel heel erg tussen de allround en de eventing week. Iemand enig idee hoe de les opbouw is in deze weken?

Samo

Re: KNHS Zomerinstructieweken 2015 (Paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:39

Klinkt leuk! Misschien dat ik me wel inschrijf, ik hou t in de gaten en ga alvast wat info zoeken/lezen

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:51

Ik wil wel weer naar de eventingweek hoor! Zou mijn 7e keer gaan worden.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:54

Ik zou ook heel graag heen willen..
Ben al meerdere keren met mijn pony geweest, daarom wil ik nu des te liever met mijn paard heen :D
Hoop dat ik een beetje op tijd ben hihi!
Ik blijf even volgen zodat ik de inschrijfdatum in de gaten kan houden

Hoe is de sfeer bij de paardenweken eigenlijk? :D allround dan he :D
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 02-11-14 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:56

2015 wordt mijn 8ste menkamp.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:23

hopelijk kan ik dit keer voor het eerst mee op menkamp :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:32

ik twijfel nog. Wil al best lang graag bij de paarden omdat ik toch serieuzer wilde trainen dan de meeste in de ponyweek (buiten de lessen ben ik ook zeker in voor een lolletje, maar tijdens de les ben ik daar om iets te leren) en ik roep dus al jaren dat ik in mijn eindexamen jaar (vanwege de vroege vakantie) naar een paardenweek wil. nu is het zover alleen ik heb geen zekerheid meer over een paard. ons paard is dan misschien verkocht. en daarnaast is ons huidige paard absoluut geen springer en dan mis ik toch een paar lessen die ik wel betaal.
daarnaast zijn het ook heel wat prive lessen als ik dat bedrag nog eens opnieuw bekijk. daar kan bijna heel de zomervakantie van lessen en dan kan ik ook echt gericht met een instructeur aan een bepaald doel gaan werken... mijn twijfels zijn dus groot.....

en anders hoop ik een weekje te mogen komen helpen bij het begeleiden van een instructieweek want daar heb ik afgelopen zomer verschrikkelijk veel van geleerd! (toen als maatschappelijke stage)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:39

KimAlFoto schreef:
Ik ga ook weer als alles goed loopt! Hopelijk weer met de zelfde gezellige meiden als week 5!

Ik wil ook heel graag weer naar de allround paarden, week 5 inderdaad :j
Afgelopen keer voor het eerst gegaan en ik kende helemaal niemand, maar toch een leuke week gehad :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:13

Ik heb nog nooit mee gedaan, maar zou het wel leuk vinden. Ik ben dan 18 jaar en zou dan dressuur willen doen. Maar heb nog wat vraagjes.

Is het te doen met een 4 jarig paard?
Als je dressuurweek doet, zit er dan ook springen bij? Mijn ZZL paard zou wel mee kunnen maar mag niet springen en vindt het zonde om maar voor de helft mee te doen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 00:21

Ik ga ook! Allround paarden en pony's tm 21 jr :D

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 01:21

mavantos schreef:
Ik heb nog nooit mee gedaan, maar zou het wel leuk vinden. Ik ben dan 18 jaar en zou dan dressuur willen doen. Maar heb nog wat vraagjes.

Als je dressuurweek doet, zit er dan ook springen bij? Mijn ZZL paard zou wel mee kunnen maar mag niet springen en vindt het zonde om maar voor de helft mee te doen

ik weet niet wat je 4 jarige kan. ik ben met een pony die toen 5 jaar was naar de MZ dressuur week geweest maar als ik dit later bekijk zou ik dit niet weer doen. pony had eind van de week verschrikkelijk spierpijn. ik reed dan thuis ook maximaal 5 keer per week en dan een half uur tot 3 kwartier. dus als je gaat met de 4 jarige zou ik je paard wel goed voorbereiden want hij moet veel lopen.

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:15

mavantos schreef:

Voor mijn 5 jarige was het te veel ik zou het ook niet meer doen met een jonkie, en dan had ik nog de buitenrit en springles over geslagen.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:51

Hallo,

Kunnen jullie mij mischien informeren.

Ik zou graag naar de instructieweken komen met mijn haflinger pony.
We hebben vorige week onze eerste wedstrijd gereden maar we hebben beide nog een hoop te leren.

Ik word volgende week 22.

Is de allround paardenweek dan iets voor ons? En wat doe je in de tijd dat je geen lessen hebt etc? Mag je bijvoorbeeld van het terrein af of niet?

Ik twijfel nog wel aangezien ik maar 2 weken 'zomer' vakantie heb en ik ook graag met mijn vriend weg wilt.

Is het de tijd en geld waard? :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:09

Naomi_Haffie schreef:
Hallo,

Kunnen jullie mij mischien informeren.

Ik zou graag naar de instructieweken komen met mijn haflinger pony.
We hebben vorige week onze eerste wedstrijd gereden maar we hebben beide nog een hoop te leren.

Ik word volgende week 22.

Is de allround paardenweek dan iets voor ons? En wat doe je in de tijd dat je geen lessen hebt etc? Mag je bijvoorbeeld van het terrein af of niet?

Ik twijfel nog wel aangezien ik maar 2 weken 'zomer' vakantie heb en ik ook graag met mijn vriend weg wilt.

Is het de tijd en geld waard? :D

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst naar de allround paarden week geweest.
Het maakt opzich niet uit hoeveel wedstrijdervaring je hebt, als je maar staat ingeschreven bij de KNHS.
Je word ingedeeld op niveau, je vult van te voren een lijst in met allerlei info zodat ze zo goed mogelijke groepjes kunnen samenstellen.
Zo rijd je nooit bij mensen die Z rijden terwijl jij B rijd bijvoorbeeld, dus dat is heel fijn, zo kan je goed met je groepje meekomen en alles oppakken.
Mocht het teveel zijn voor je paard kan je altijd een lesje overslaan.
Je hebt 2 lessen op een dag, met een uur of 4 tussen je lessen in.
Je hebt eigenlijk vrij weinig tijd over, in de tijd dat je geen les hebt kun je je stal uitmesten, je paard aan de hand laten grazen of stappen, bij de lessen kijken, enz.
Je hebt sochtends, smiddags en savonds een uur om te eten.
In de avond volg je clinics.
Wij zijn tussendoor wel van het terrein afgeweest zonder problemen :)
Ik vond het de tijd en het geld zeker wel waard, en ik wil heel graag volgend jaar weer gaan.
Het fijne aan de allround week is dat het heel afwisselend is, ookal is het vermoeiend voor je paard (en voor jezelf :P) blijven ze wel fris in de kop door de afwisseling.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:12

Als Belg zijnde ben ik uiteraard geen lid bij de KNHS. Bestaat er echter de optie om toch mee te doen? Of bestaat er bij de VLP ook zo'n organisatie?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:12

ja ik was dit jaar te laat en ik moet van mezelf nu :')

ik wil de allround paarden en dan de jeugd week poroberen *D

wat is de exacte data voor inschrijven?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:37

SETEFURII schreef:
Als Belg zijnde ben ik uiteraard geen lid bij de KNHS. Bestaat er echter de optie om toch mee te doen? Of bestaat er bij de VLP ook zo'n organisatie?

Je zou recreatielid kunnen worden van de KNHS. Kost geloof ik twee tientjes per jaar en dan kan je gewoon aan de instructieweken deelnemen :)

Edit: Hier staat alle info! https://www.knhs.nl/over-knhs/lid-worde ... n-als-lid/

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:44

billy3105 schreef:
ja ik was dit jaar te laat en ik moet van mezelf nu :')

ik wil de allround paarden en dan de jeugd week poroberen *D

wat is de exacte data voor inschrijven?

Aah das zuur..
Word dat niet over een aantal weken bekend gemaakt ?
Afgelopen jaar was het 6 januari ofzoiets

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:54

_Sofie schreef:
SETEFURII schreef:

Je zou recreatielid kunnen worden van de KNHS. Kost geloof ik twee tientjes per jaar en dan kan je gewoon aan de instructieweken deelnemen :)

Edit: Hier staat alle info! https://www.knhs.nl/over-knhs/lid-worde ... n-als-lid/

Da's interessant!
Bedankt Sofie!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:04

Okee :) Het klinkt erg leuk en leerzaam.
Zit het altijd erg snel vol dan? En het is van maandag tot vrijdat denk ik of niet

Jamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:11

Ik zou graag willen gaan dus even kijken of het me ook uitkomt :)