Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dribbel schreef:ElineCath schreef:Ogod je kan hier ook nooit iets neerzetten over een hulp teugel he?! Pony doet dit wel vaker als het wat kouder word, dus het was niet voor het eerst. Daarbij heb ik ook een martingaal er omheen op deze filmpjes. Kijk als ik nou zei dat ik met een slof of een stang met hefboomwerking ging rijden, prima dan snap ik de reacties. Maar een thiedeman is ook weer niet het einde van de wereld.
Ik spring persoonlijk liever niet met een thiedeman omdat deze direct aan de teugel vast zit. Daardoor kan het nog wel eens aan het bit trekken bij een sprong en dat is echt niet fijn. Wat ik zelf wel eens bij zo'n race monster gedaan heb is gewoon tussen de sprongen rijden. Voltjes draaien voor de sprong. Ervoor lang draaien e.d. En dan elke keer als je dat allemaal rustig kan doen. En netjes rustig aan kan rijden, dan de sprong nemen, direct terug zitten en terug nemen (naar een drafje of handgalopje). Het is geduld hebben (geloof me), maar vaak werkt dat wel. Geeft wat rust voor jezelf en je paard en maakt het springen imo alleen maar leuker. Je springt dan ook wat ronder en minder 'vlak' over een spong.

Citaat:En dit is dan niet om TS te bekritiseren, maar gewoon meekijken, meedenken wat hier aan de hand kan zijn, en wat dan eventueel een oplossing voor dit probleem kan zijn. Niet negatief bedoeld, maar wel met zo open mogelijke blik, zonder te willen veroordelen, gewoon meedenken.
Paardrijden is gewoon nog niet zo makkelijk, en soms doe je onbewust iets waar je pony dan toch last van heeft

En nee de houding van TS is niet goed, maar ze geeft zelf aan dit te weten en eraan te werken, dat lukt toch echt alleen met springen
Dressuurmatig doet deze pown het prima, en verder bemoei ik me er niet mee