Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 22:35

jolandje schreef:
hele leuke pony, maar waarom de manen eraf?, hoort dat zo bij welshjes?

ik heb de manen eraf gehaald omdat ik vind dat ze mooier terug groeien en voller als ze kort geknipt zijn.
ik wil sowieso dat de manen in sport modus gaan haha zodat er volgend jaar gewoon fatsoenlijk knotten in kunnen haha :)
en volgens mij is officieel bij de welshjes dat ze halflang moeten zijn maar ik doe gewoon wat ik mooi vind haha :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:59

oke haha das duidelijk, ik heb zelf amha en nmprs paardjes en daar is het juist gewenst dat de manen vol en lang zijn, vandaar mijn vraag ;)

Sachavdm

Re: Nieuwe pony iets anders als gepland maar super tof :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:03

ohh wat een gave pony, veel plezier ermee :)

DeEnigeEchte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:13

Wat een leuke pony. Die ziet er goed uit. Dat wordt een leuk tweespan later.

xRodrigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:51

gave pony ! heb je zeker een leuke koop mee gedaan :D

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:57

Hele leuke pony, ga je vast veel plezier mee hebben.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:00

Fotografie91 schreef:
gerlindie schreef:
Supergave pony!
En wat fijn dat hij zo braaf is.

Maar toch wil ik even zeggen dat ik je zus toch wat te groot vindlijken.
Ook zit ze door haar lengte nogal achterin het zadel, waardoor er op die plek veel meer druk komt dan dat er hoort te komen.
Nou gaat hij vast van dit ene keertje niet dood, maar ik zou hem toch liever voor de kar houden :D

uiteraard is mijn zus te groot maar vind maar is een kind die erop past en hem kan uittesten dat is pas levensgevaarlijk!
ze heeft er nog geen 5 minuten opgereden en doet dat volgende week nog een keer als die braaf is heb ik een kindje verderop die hem door kan rijden!
uiteraard kan ik niet een kind van 10 die pony laten uittesten maar mijn zus is heel klein en weegt iets van 55 kilo dus die pony kan dat prima hebben :)

Kijk goede instelling heb je! Mooie pony die gaat denk ik een heleboel kindjes blij maken! En jullie veel plezier met hem!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 11:47

dankje wel allemaal :D wat een leuke reacties :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:53

Mooie pony maar durf je hem niet hengst telaten als hij zo braaf is,ik mende ook met een hengst en merrie.misschien is hij ook goed voor de hengste keuring succes

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 11:58

keona schreef:
Mooie pony maar durf je hem niet hengst telaten als hij zo braaf is,ik mende ook met een hengst en merrie.misschien is hij ook goed voor de hengste keuring succes

ik ga der niet aan beginnen om het in span te zetten mijn merrie is nog al een pismerrie als ze hengstig is en ga het niet uitproberen wil voor beide geen slechte ervaring!
en een hengst vind ik geen toegevoegde waarde hebben of die nou goedgekeurd word of niet ben toch niet van plan met hem te gaan dekken!
en wil graag dat die volgend jaar fatsoenlijk de wei in kan zonder dat ik bang moet zijn dat die achter de merries aangaat veiligheid voor alles :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:05

wat een gaaf beestje!! heel veel plezier ervan :D

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:10

Fotografie91 schreef:
keona schreef:

ik ga der niet aan beginnen om het in span te zetten mijn merrie is nog al een pismerrie als ze hengstig is en ga het niet uitproberen wil voor beide geen slechte ervaring!
en een hengst vind ik geen toegevoegde waarde hebben of die nou goedgekeurd word of niet ben toch niet van plan met hem te gaan dekken!
en wil graag dat die volgend jaar fatsoenlijk de wei in kan zonder dat ik bang moet zijn dat die achter de merries aangaat veiligheid voor alles :)

Wat een leuk beestje!
Hihi wou net gaan voorstellen of het geen idee was om er een veulentje ermee te gaan fokken :o dan heb je toch uiteindelijk na een paar jaar je 2/3 jarige, en kan je daarna castreren :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 13:20

RenskeLap schreef:
Fotografie91 schreef:

Wat een leuk beestje!
Hihi wou net gaan voorstellen of het geen idee was om er een veulentje ermee te gaan fokken :o dan heb je toch uiteindelijk na een paar jaar je 2/3 jarige, en kan je daarna castreren :)

nou de merrie is drachtig en krijgt volgend jaar veulentje en daarna mag ze de sport in en pas weer een veulentje krijgen als we haar keur hebben en iig sport :)
en een veulentje fokken met een hengst die niet goed gekeurd is krijg je een veulentje zonder papier en daar wil ik niet aan beginnen dan ga ik vermeerderen en niet meer gericht fokken :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:10

Fotografie91 schreef:
Dinsdag was het weer zover de bekende Zuidlaarder paarden markt.
nou ben ik behoorlijk fanatiek aan het mennen gegaan met mijn A welsh merrie en was het idee om er een leuke spangenoot bij te vinden en ja vriendinnetje natuurlijk, aangezien wij allemaal grote paarden hebben vond ik het wel leuk om er een kleine bij te kopen.

Dus s'morgens vroeg naar Zuidlaren opzoek naar een redelijk moeilijk te vinden pony.
mijn pony Dilly (hier moet die bij passen)

[ Afbeelding ]

nou op Zuidlaren aan het zoeken en nou ja weinig in mijn type plaatje ik zocht een 2/3 jarige merrie die nog niks kende en zelfde type en papier uiteraard.
vindbaar waren enkel veulentjes en ja 1 onwijs gave hengst maar die was 11 dus dat word hem niet,
maar hij trok zo erg me aandacht dat ik er zo vaak bij langs ben gelopen.
hij was van de zelfde eigenaar als waar mijn andere welsh als veulen vandaan kwam.
nou toch uit eindelijk geboden maar nog niet eens geworden dus ik zeg we gaan weg hoor ik zoek wel via internet.

maar we zijn bij de auto en toch nog een keer de markt over zegt mijn moeder je krijgt spijt als je hem niet mee neemt....
dus ik ging steeds harder lopen want straks was die nu weg en ik sta bij de handelaar en ik zag hem niet dus ik zeg heb je hem nog?
ja hij stond verstopt achter een andere hengst.
en toch uiteindelijk maar mee genomen.
dus bij deze meet "Werner"

[ Afbeelding ]

Werner is nog veel te Dik maar zijn manen eraf gehaald en dekentje op en zo stond meneer s'avonds super stoer op stal

[ Afbeelding ]

er was verteld dat die beleerd was voor de wagen dus ja ach dan proberen we dat de dag daarna toch gelijk :P en ja hoor meneer liep zo weg met de kar en braaf nog compleet wennen aan elkaar maar we gaan de hele winter lekker trainen en dan hopen we volgend jaar (als ik ook een tuig heb) ze samen in het span te zetten.

[ Afbeelding ]

en dan nog het meest grappige mijn zus is behoorlijk klein en die wou telkens al op mijn andere welsh maar dat wou ik niet dus toen ik dinsdag met Werner aan kwam zei ze daar kan ik wel op nou ja dat mag natuurlijk wel :P dus zadeltje van de buren geleend en ja hoor het bewijs

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben zo onwijs blij met dit kleine mannetje en hoop volgend jaar lekker met hem te kunnen starten en misschien kan ik nog wat kindjes in de buurt blij maken met wat leuke ponylesjes op zijn rug :D
met paar weekjes gaan zijn ballen eraf en dan kan die lekker de hormonen kwijt en lekker relaxed worden :D

wat vinden jullie van mijn nieuwe topper?? :D

Haha leuk!! Ik had een vriendin (bellarose op bokt) gevraagd om te vragen wat die pony moest kosten.. Was hij al verkocht.. Aan jou dus!! :))
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:13

Die is leuk! Heb m 's nachts zien staan in het donker

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 21:50

nine1987 schreef:
Haha leuk!! Ik had een vriendin (bellarose op bokt) gevraagd om te vragen wat die pony moest kosten.. Was hij al verkocht.. Aan jou dus!! :))
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! :D

wat grappig dan heeft het zo lang geduurd voor ik hem kocht :P (waren er om 7 uur en om half 11 ofzo had ik hem pas gekocht haha :) )
ben der blij mee dat die op tijd aan mij verkocht was haha :D
dankje wel :D

iedereen bedankt voor de lieve reacties :D

myosotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:51

Wat een enorm leuk ding! <3