Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
chelle_dora schreef:Romy1234 schreef:Ik heb het niet over 2 meter naar beneden springen maar op heel veel sprongen zag ik de ruiters niet eens meegaan met de sprong en voor de hindernissen al scheef op t paard zitten...
En ik heb het niet alleen over de foto's, als je beter gelezen had had ik het oa over live op tv dat het mij al opviel.
"o.a. live op tv"?![]()
De beste stuurlui, staan aan wal.![]()
Als deze paarden zo dusdanig beroerd gereden waren, hadden ze de cross niet veilig uitgelopen denk ik zo. Het zijn ook geen HTK paarden die ze daar rijden dus ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze hier aardig zuunig mee omgaan.
TS; gave plaatjes! Vind de een na laatste erg lief!
chelle_dora schreef:Romy1234 schreef:Ik heb het niet over 2 meter naar beneden springen maar op heel veel sprongen zag ik de ruiters niet eens meegaan met de sprong en voor de hindernissen al scheef op t paard zitten...
En ik heb het niet alleen over de foto's, als je beter gelezen had had ik het oa over live op tv dat het mij al opviel.
"o.a. live op tv"?![]()
De beste stuurlui, staan aan wal.![]()
Als deze paarden zo dusdanig beroerd gereden waren, hadden ze de cross niet veilig uitgelopen denk ik zo. Het zijn ook geen HTK paarden die ze daar rijden dus ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat ze hier aardig zuunig mee omgaan.
TS; gave plaatjes! Vind de een na laatste erg lief!
xMaritt schreef:Gave foto's! Mij lukt het nooit om ze fatsoenlijk op de foto te krijgen haha![]()
Weet iemand trouwens waarvoor dat tape (?) is dat bijvoorbeeld bij het twee- en een na laatste paard op de neus zit?
Het viel me zaterdag ook al op, maar weet nu nog steeds niet waar het voor dient
mamamier schreef:nou nou...
Volgens mij heb ik toch mijn best gedaan om uit te leggen dat de omstandigheden waaronder een drie sterren cross verreden wordt, een andere manier van rijden vraagt en dat dat er inderdaad soms niet zo netjes uitziet.
Lijkt erop dat jij alleen reageert op wat je niet aanstaat terwijl er toch echt Door mij en anderen op jouw vraag/opmerking uitleg wordt gegeven.
ChantalMalik schreef:Jammer dat er in deze takt van sport altijd zoveel getrokken word aan de teugels
Joolien schreef:mamamier schreef:nou nou...
Volgens mij heb ik toch mijn best gedaan om uit te leggen dat de omstandigheden waaronder een drie sterren cross verreden wordt, een andere manier van rijden vraagt en dat dat er inderdaad soms niet zo netjes uitziet.
Lijkt erop dat jij alleen reageert op wat je niet aanstaat terwijl er toch echt Door mij en anderen op jouw vraag/opmerking uitleg wordt gegeven.
En juist dat vind ik jammer. 'Het is een 3* cross dus we Mogen wel ineens scheef op ons paard zitten, niet mee gaan op de sprong en Heras hekwerken erin hangen en maar lekker sleuren(ok even ongenuanceerd maar goed).
Ik heb hier vorig jaar ook wat commentaar op gegeven en toen moest ik ook mijn mond maar houden want... Ik twijfelde ook of ik me weer in deze discussie zou mengen maar ik doe het toch.
Ik vond overigens het niveau veel beter dan vorig jaar, op een paar na zag het er goed uit.
Wat me wel opviel is dat er een aantal ruiters in de verlichte zit scheef naast hun paard hingen met de heupen. Dat zag je oa bij Alice heel duidelijk met haar eerste paard. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de balans.
mamamier schreef:Nou over alice ben ik het zeker niet met je eens. Heb je haar wel eens in het echt zien rijden? Ik wel, meer dan eens ook. Niemand kan beter een paard onder zich Door laten galopperen en daarmee het paard nergens in de weg zitten dan zij. Het is een tengere dame met grote paarden en daardoor ook al zou ze er achterste voren opzitten, het paard Nog geen last bezorgd. Geldt ook voor Tim Lips trouwens, die is Nog kleiner maar rijdt ook wat kleinere paarden vaak.
Je weet ook dat de techniek van het springen in een cross anders is dan gewoon in een parcours?
Over het sleuren heb ik net al geantwoord, dat krijg je soms bij zulke snelheden. En hekwerken? Ik zie ook combinaties bitloos springen hoor. In tegenstelling tot wat ik wel eens op dressuur wedstrijden tegenkom.
Prima zo'n discussie hoor maar verdiep je wel een beetje in de tak van sport.
mamamier schreef:Joolien schreef:
En juist dat vind ik jammer. 'Het is een 3* cross dus we Mogen wel ineens scheef op ons paard zitten, niet mee gaan op de sprong en Heras hekwerken erin hangen en maar lekker sleuren(ok even ongenuanceerd maar goed).
Ik heb hier vorig jaar ook wat commentaar op gegeven en toen moest ik ook mijn mond maar houden want... Ik twijfelde ook of ik me weer in deze discussie zou mengen maar ik doe het toch.
Ik vond overigens het niveau veel beter dan vorig jaar, op een paar na zag het er goed uit.
Wat me wel opviel is dat er een aantal ruiters in de verlichte zit scheef naast hun paard hingen met de heupen. Dat zag je oa bij Alice heel duidelijk met haar eerste paard. Lijkt me toch niet bevorderlijk voor de balans.
Nou over alice ben ik het zeker niet met je eens. Heb je haar wel eens in het echt zien rijden? Ik wel, meer dan eens ook. Niemand kan beter een paard onder zich Door laten galopperen en daarmee het paard nergens in de weg zitten dan zij. Het is een tengere dame met grote paarden en daardoor ook al zou ze er achterste voren opzitten, het paard Nog geen last bezorgd. Geldt ook voor Tim Lips trouwens, die is Nog kleiner maar rijdt ook wat kleinere paarden vaak.
Je weet ook dat de techniek van het springen in een cross anders is dan gewoon in een parcours?
Over het sleuren heb ik net al geantwoord, dat krijg je soms bij zulke snelheden. En hekwerken? Ik zie ook combinaties bitloos springen hoor. In tegenstelling tot wat ik wel eens op dressuur wedstrijden tegenkom.
Prima zo'n discussie hoor maar verdiep je wel een beetje in de tak van sport.
mamamier schreef:Wat vindt je niet oké in de springsport dan? Ik schreef dat er vaak genoeg bitloos gereden wordt in het springen. Dat vind je niet oké?
En inderdaad, paarden die niet goed behandeld worden, kunnen net zo goed een rondje braaf springen. Maar om een drie sterren cross van een kilometer of wat uit te rijden, heb je toch echt een paard nodig dat wíl springen en wil werken voor je. En dat willen deze paarden ondanks dat hun ruiter een keer scheef zit of aan een teugel hangt.