project hengst, wat gaat dit worden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:12

Ook ik vatte 'ze' op als de eigenaren van dit paard :j.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:21

Ik denk dat hij mooier kan zijn dan bokt denkt!

ElineCath

Re: project hengst, wat gaat dit worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:21

Ik denk ook dat als hier wat spiertjes en vetjes op komen, het een hele mooie gaat worden! Loopt iniedergeval al lekker ruim:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:22

Voel me niet aangevallen alleen als je de zin leest zoals die daar staat dan staat er toch echt letterlijk "ze" in het algemeen. Dus ik vraag me nog steeds af of ts dat ook zo bedoeld heeft. Is toch niets mis mee?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:39

Heel bijzonder dat je het zo opvat, het gaat alleen maar een paar alinea's eerder over België. Ik vind het een knap paard hoor!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:45

Oké, nu weet ik het wel. Ik lees alleen wat er letterlijk staat en ik vraag of ze daar inderdaad op doelt. Je kan het anders lezen maar er staat wat er staat.

Verder vind ik het best een leuk paard maar is hij goedgekeurd als dekhengst en voor welk stamboek is hij dan gekeurd? Ik vind hem niet echt dekhengst waardig maar ik kan me vergissen natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:46

Ik vat ze ook op als de eigenaren. Ik vind het een mooi dier, maar de foto's van het longeren afschuwelijk.

Als je gaat uittesten had je dat iets anders kunnen aanpakken. Dit is gewoon kwellen, dit krijg je Door te jagen niet door fatsoenlijk te longeren. Ik mag hopen dat je het in het vervolg iets anders aanpakt. :j

Ben trouwens benieuwd naar zijn nakomelingen of afstamming.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:55

Wat een leukerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:56

Bij welk stamboek is hij goedgekeurd?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:19

Ik denk dan al gelijk wat moet je ermee maar goed is mijn mening natuurlijk Maar als een paard eerst 14 is en dan 16 Mager en je hem niet kan uitproberen zou ik al denken raar verhaal laat maar vriendelijk bedankt

Wat fokken betreft het gaat niet veel toevoegen Leuk paard maar geen topper Maar wanneer je voor jezelf fokt zoals je al zei Lijkt het ij geen probleem

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:29

Tja echt broodmager is ie niet........ bijzonder mooi is ie ook niet, gewoon een doorsnee paardje.

Toch oppassen, stond niet voor niets te koop en er is gelogen over de leeftijd.........

Ben benieuwd hoe het met hem gaat over een paar maandjes, misschien dat hij dan veel mooier is.......

Succes en veel plezier met hem.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:38

Ze bedoelde ik als die oude eigenaren, ik ben bij meerdere stallen geweest in belgie en daar hoor je mij niet over.

ik kon niet proefrijden omdat hij al 2 jaar stil stond, en op een iel beestje ga ik zo niet opzitten omdat ik hem persee wil proberen hoor.
leeftijd vergiste ze zich gewoon in.

hem laten dekken is hobby, hij heeft geen papieren en geen stamboom.
hij mag hier 1 keer mijn merrie dekken en verder gewoon lekker rijden enzo.

hij is super braaf aan de longe, hijnhad wat energie over waardoor hij wat sprongen maakte.
hij hing op 1 plek wat aan de lijn, maar niks ernstigs.

En het trainen van hem beginnen we later wel aan, nu gewoon ontspannen rondjes lopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:38

Niet aanvallend bedoeld Wilmatje: zoals je het schreef sloeg het op België en niet op de specifieke stal maar dan heb je het blijkbaar wat fout geformuleerd. Kan gebeuren.

Maar nu schrik ik er wel van dat je het over een dekhengst hebt terwijl het gewoon een paard is die zijn ballen nog heeft en waarmee je je merrie wilt laten dekken. Waarom in vredesnaam?

Je kan die merrie toch gewoon laten dekken door een wel goedgekeurde dekhengst?

Ik heb twee prachtige hengsten staan en we hebben sinds kort een hele leuke merrie maar ik pas er voor om een paard met alleen maar hulpstamboekpapieren op de wereld te zetten. Vandaag kan ik zeggen dat het nooit weggaat, morgen kunnen we failliet gaan in principe.

Laat hem tenminste keuren op erfelijke afwijkingen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:48

Percy schreef:
Niet aanvallend bedoeld Wilmatje: zoals je het schreef sloeg het op België en niet op de specifieke stal maar dan heb je het blijkbaar wat fout geformuleerd. Kan gebeuren.

Fout geformuleerd? Nee hoor. Iedereen las het als de oude eigenaren, behalve jij. Dus jij hebt het fout geïnterpreteerd ;) .

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:50

Echt een leuk dier! Veel pkezier met hem. Wel jammer dat je niets weet van de afstamming.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:50

ik dacht ik zeg maar niks :Y) inderdaad Diablo

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:54

Misschien moet je je dan toch nog even verdiepen in de Nederlandse taal maar mij boeit het niet om mijn gelijk te halen. Wel jammer dat er weer hier een mindere hengst op een mindere merrie gezet wordt. Eerst was het een dekhengst, nu is het zomaar een hengst die toevallig zijn ballen nog heeft. Dit gebeurt aan de lopende band en daar zit ik niet mee maar wees daar dan wel eerlijk over.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:57

Inclusief wat extra spieren krijg je echt een mooie hengst waar je nog lekker lang plezier van mag hebben. Als jij hem wilt gebruiken voor je merrie, dat is helemaal aan jou de keus. Als je het veulen evt zelf wilt houden voor jezelf omdat je een nakomeling wilt hebben van je merrie; vooral doen. :)

Heel veel plezier met deze mooie heer. :)

@percy, mag ik vragen wat je dwarszit? Laat ts lekker en laat dit topic geen reltopic worden. Oja en met 'ze' versta ik ook 'de eigenaren'.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:01

Percy schreef:
Misschien moet je je dan toch nog even verdiepen in de Nederlandse taal maar mij boeit het niet om mijn gelijk te halen. Wel jammer dat er weer hier een mindere hengst op een mindere merrie gezet wordt. Eerst was het een dekhengst, nu is het zomaar een hengst die toevallig zijn ballen nog heeft. Dit gebeurt aan de lopende band en daar zit ik niet mee maar wees daar dan wel eerlijk over.

Zoals ik het lees kwamen ze 'daar' (lees op de stal waar dit paard staat) aan. En 'ze' dus de stal/ paarden eigenaren.
Dus je hebt het gewoon verkeerd gelezen. Kan toch? :)

Leuk beestje TS!
Als hij even wat kilo's aankomt wordt 't vast een mooie! :D
Ik ben benieuwd naar z'n toekomstige veulens.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:05

Ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet. Zou hier persoonlijk niet mee dekken...

Percy schreef:

Moeilijk hè, toegeven dat je verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebt. :')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:16

Fiffill schreef:
Ben benieuwd hoe hij er straks uit ziet. Zou hier persoonlijk niet mee dekken...

Percy schreef:

Moeilijk hè, toegeven dat je verkeerd gelezen/geïnterpreteerd hebt. :')

Moeilijk hé, dat iemand anders misschien geïnterpreteerd heeft op basis van de teksten en dat het klopt. Heeft een ts het anders bedoeld dan is dat prima en dan lijkt mij een ts volkomen capabel om daarover te spreken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

De reacties van anderen zeggen wel genoeg, I rest my case :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:19

Jeezus wat een gezeur weer zeg! Kan hier aub een moderator eens zijn werk doen en alle postings wat betreft dat gejank over het verkeerd interpreteren van iemands tekst eruit halen?!!!

@TS: Veel succes met het dikker krijgen van het hengstenbeest. Ik denk alleen dat je er een harde dobber aan krijgt. Hij is al over de top heen. Weet je ook waarom er de laatste 2 (?) jaar niets mee gedaan is?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:26

Zo te zien goed gebouwd paard, hoop alleen dat als hij wat aankomt en wat spieren kweekt niet ook meteen meer hengst wordt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:41

Moderatoropmerking:
Zullen we de discussie over de interpretatie van 'ze' bij deze staken? Het heeft niets met het topic te maken, daarnaast is het nu meer dan duidelijk wie de TS bedoelde.