Het ziet er al heel gezellig uit, enneh, mooi weer!
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 14:09
Doorgewinterd vs. Nieuweling
Horse Event heeft al heel wat edities gehad en er zijn dan ook niet veel bokkers te vinden die alle edities zijn geweest. Na wat zoeken op Bokt.nl is er dan toch een bokker gevonden, dit is Obelix. Zij staat samen met haar collega's elk jaar op Horse Event voor het Groningsch Paarden Stamboek. En hoewel het onmogelijk lijkt met al dat enthousiasme zijn er ook bokkers die nog nooit zijn geweest en dit jaar voor het eerst naar Horse Event komen. Zo'n nieuweling is bokker Amandananana.
Dat Horse Event in de loop der jaren is verandert blijkt als we daar naar vragen bij Obelix. "In de begin jaren was het terrein kleiner en was het allemaal wat minder luxe en groots opgezet. Je ziet het evenement echt meegroeien met de wensen van de bezoekers". Amandananana is vooral onder de indruk en is blij dat ze is gekomen. "Ik vind het die twee uur durende rit naar Deurne zeker waard"
Als doorgewinterde Horse Event bezoeker heeft Obelix zo haar favorieten " Ik heb vorig jaar Tristan Tucker gezien en sindsdien ben ik fan van hem. Zijn manier van trainen sluit aan bij mijn manier van trainen". Amandananana arriveerde stipt 10 uur bij de ingang om vervolgens de rest van de dag van de ene clinic naar de andere te lopen. Dat ook de standjes niet overgeslagen worden blijkt aan de volle tassen bij de dames.
Eigenlijk hoeft het niet gevraagd te worden en de dames antwoorden dan ook volmondig "ja" op de vraag of ze volgend jaar weer komen. Ben je zelf ook nog nooit geweest, of twijfel je dit jaar nog? Koop dan gauw die kaartjes en kom morgen of zondag genieten van een prachtig paardenevenement.
Ps: aan het weer zal het niet liggen, want tijdens het typen van dit stukje zit ik heerlijk in het zonnetje
Haha wat leuk, volgens mij ben ik ook alle jaren geweest Ben blij dat ik niet de enige ben (al ben ik blijkbaar wel één van de weinigen )
Leuke insteek van een update over HE
_KiMbErLeY_
Geplaatst: 12-09-14 14:16
HAHAHAHAHHAHA ILSE!! Leuk dat jullie haar zo in het zonnetje hebben gezet! En idd jesse had MET poow moeten komen! Bekendste duo van bokt
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 14:29
Longeren als toevoeging aan je training - Lammert Haanstra
Bokker Candor had het geluk om uitgekozen te worden voor deelname aan de clinic van Lammert Haanstra. Samen met haar prachtige schimmelruin Candor is ze er klaar voor om wat nieuws te leren.
Tussen al het heen en weer lopen op het terrein kon ik, als reporter, even snel een blik werpen op de clinic en juist op dat moment besloot Candor dat hij liever al bokkend door de NH cirkel ging. Wanneer ik Angela later op de dag spreek, vertelt ze lachend " ja dat kwam door de staartriem, Candor kent dat niet". Toch ging het verder erg goed en heeft ze er zeker wat van geleerd.
"Met de aanwijzingen die ik kreeg kan ik het longeren nu gebruiken bij mijn trainingen. In plaats van rondjes laten lopen, kan ik Candor nu gericht trainen zonder dat ik erop hoef te stappen". Angela is enthousiast en is blij dat ze mee kon en mocht doen aan deze clinic.
Ik vind het echt heel erg leuk voor jullie hoor en jullie doen het ook heel leuk maar hoe kunnen jullie een duo zijn dan? Ik had mij ook opgegeven samen met een vriendin als duo. Maar ik kreeg een zeer onaardige mail terug van een mod dat het absoluut niet de bedoeling was om als duo aan de slag te gaan..
Onali
Geplaatst: 12-09-14 15:22
De 1 is reporter de ander is fotograaf. Ze zijn uitgekozen voor een introdag en daar staan de reporters en fotografen aan elkaar gekoppeld.
Ws stond er in jouw pb dat je je niet als als duo mocht opgeven?
Anoli
Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-14 15:23
Je kon je opgeven als reporter of als fotograaf, eenmaal geselecteerd werd je gekoppeld aan een andere bokker die zich opgegeven had.
Hierdoor ben ik gekoppeld aan bokker Lrtj_, ik ken de haar niet voor deze dag.
Axel_Valerie
Geplaatst: 12-09-14 15:24
Nee er stond dat er niet in duo's gewerkt mocht worden. Er is imo een verschil tussen duidelijkheid en onaardigheid. Dit verschil was bij de mod een beetje verdwenen vrees ik. Ik ben er verder ook maar niet meer op in gegaan. Ik zal eens kijken of ik het mailtje nog ergens heb. We hadden ons allebei afzonderlijk opgegeven met elkaars naam in de motivatie.
Daar had ik ook op gereageerd. Ik heb mij gewoon aan de richtlijnen gehouden. Ik wil ook absoluut dit leuke topic niet overschaduwen. Ik vroeg mij gewoon af hoe dit duo tot stand was gekomen. Dat weet ik nu. Laat verder maar. Ik kruip weer onder mijn steen
Oeska
Geplaatst: 12-09-14 15:36
Leuk om het allemaal een beetje te kunnen volgen zo! Ik baal ineens wel dat ik dit jaar niet ga...
Op dit moment rennen de koeien al bokkend de indoor piste in. De echte cowboys zitten al klaar op hun paard en de laatste hekken worden geplaatst zodat het publiek ook veilig zit.
Je raad het al, we kijken op dit moment naar Teampenning- Catch a Cow!
Erg benieuwd hoe het gaat verlopen, want als ijslander-amazone weet ik bar weinig van deze tak van paardensport.
Ontzettend leuk om met koeien te werken! In de Working Equitation heb je ook teampenning als onderdeel van een wedstrijd.
Het vergt samenwerking met paard en je mede ruiters, je paard moet dressuurmatig echt goed en strak aan de hulpen staan. Stukje adreline wat om de hoek komt kijken welke je zelf moet beheersen want dierveiligheid en vriendelijkheid staat voorop!
Als je het werken met koeien goed kunt beheersen, het spel samen met je paard doorkrijgt is het waanzinnig leuk om te doen.. (mits goed en diervriendelijk uitgevoerd natuurlijk!)