[FOTO] De laatste dag: Impressie van de kür op muziek - WEG

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:00

Pandora2 schreef:
Prachtige foto's ! Thanks !
En met zo'n paard als Digby...tja..daar kun je mee naar de oorlog ! :D Superknol ! <3

Maar die rijen wachtenden om binnen te komen.. :oo Had Frankrijk zich misrekend met het aantal toeschouwers ? Of de piekmomenten slecht ingeschat misschien... :?

Die rijen van gister viel allemaal reuze mee in vergelijking met de stilstaande file van 4 uur!! Die er stond om naar de cross te gaan. Ik ging vanochtend om half 9 weg en normaal doe je er een uur over om naar de cross te komen vanuit caen maar we waren er om 14.00 ongeveer denk ik. En dan hebben wij de laatste km nog gelopen. Mijn vader was er om 15.00 want hij ging de auto nog parkeren.
Echt belachelijk!!

Desondanks nog wel een paar combi's met hele mooie sport gezien!!! :D

Sammie

Re: [FOTO] De laatste dag: Impressie van de kür op muziek - WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:42

Deze mensen op de foto hebben we halverwege de rij pas gefotografeerd. En vanaf de andere kant stond ook zo'n rij, allemaal richting één ingang. Ik weet haast wel zeker dat zij niet op tijd binnen konden zijn. Vanaf dit punt was het nl. nog een kwartier voor het begon. En wij schatte dat zij nog ong. 15-20 minuten moesten wachten eer ze bij de 'controle-ingang' waren. Dit was ook de drukste dag, want bij de Kür zat het tegenover de Special en zeker tegenover de Grand Prix, het stadion echt het volst (was niet uitverkocht).

Vier uur voor de cross wachten is idd ook ernstig, er werd van te voren wel uitdrukkelijk gevraagd om zoveel mogelijk met openbaar vervoer of 'samen te komen'. Als je bij The games village 4 man in je auto had kon je gratis parkeren. Anders kostte het 5 euro. maar goed dan nog.. alles komt samen naar 1 punt. Dat zorgt voor extra auto's.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:55

Hier ook iemand die en kur en cross ging kijken. Organisatie van de cross en het ernaartoe rijden was verschrikkelijk. Niets van logistieke begeleiding, voor grote evenementen in België worden wegen afgezet en verschillende routes voorzien om het verkeer te 'verdelen', hier was niets van te merken... Wij waren om 9u30 16km van de cross zelf, en uiteindelijk om 14u aan de parking... dat is schandalig. Tickets waren niet goedkoop en wij hebben 2/3 gemist.

Vervolgens komen we op een cross die qua catering slechter georganiseerd is dan een gewone grote cross in België en o ja, moeten we ook nog merken dat we die € 35 eigenlijk niet hadden moeten betalen want mensen gingen gratis naar binnen én onze eigen tickets werden niet gescand/gescheurd of zelfs maar bekeken... de enige reden dat we 's avonds niet wéér in de file stonden is dat we gewoon ik de andere richting gaan rijden zijn (het was dus echt wel mogelijk het verkeer meer te verspreiden).

Ik ben nog nooit naar zo'n slecht georganiseerd evenement geweest...

Wachtrij voor de kur duurde bij mij maar 5min trouwens, als mensen edn uur voor het open gaat gaan aanschuiven lijkt het mij logisch dat er een stilstaande rij ontstaat? :-p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:59

Deze mensen schoven nog maar net aan, stonden zeker geen uur al te wachten :)

Ik heb meer mensen horen klagen hoor over de organisatie. Het bussenvervoer in Caen was ook verschrikkelijk. :+ Maar afijn.. "t hoort er maar bij riepen wij de hele tijd :') :D

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:06

Wij zijn normaal echt niet van het klagen maar het was er gisteren toch echt wel een beetje heel erg over :-D Gewoon ook omdat je merkt en ziet dat het zoveel beter kàn. Er zijn zeker mensen (zagen we op twitter) die de hele cross gemist hebben...

En idd, vrijdag ook gemerkt dat de bussen naar village vanaf stadion niet echt vlot gingen, nuja, vond ik overkomelijk, van paar kilometer stappen ga je niet dood. Alleen konden we dat gisteren dus niet doen , wegens te ver verwijderd van het evenement :')

Van die rij bij kur dus geen last gehad! Wij zijn beginnen aanschuiven als het net open was en waren op 5 a 10min binnen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:45

Jeetje, dat was dus qua organisatie echt het tegenovergestelde met de Olympische Spelen. Daar was het verkeer tot in de puntjes geregeld, zoals alles trouwens. Ik heb nog nooit zo'n strak geregeld evenement meegemaakt. En dat was in hartje Londen. Het kan dus wel degelijk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:48

leuk verslag, dank je!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:49

Tuurlijk kan het, maar niet in Frankrijk :') Wij zeiden ook als dit in Duitsland of Groot-Brittannië was gehouden was 't tot in de puntjes geweest :') Maar goed. Je overleeft het zo ook wel, dus af en toe erger je je ergens aan en je gaat gewoon weer met een smile verder :))

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:57

De smile is hier toch nog een beetje groentjes hoor ;-)

Het kan zeker! Dat maakt het ook zo frustrerend denk ik :-)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:48

Wat een práááchtige fotoreportage! Heb vrijdag ook echt zitten genieten!

Menen jullie dat nou van de cross :oo Wat erg!
Wij zaten zo'n 40 km buiten Caen en werden helemaal via de binnenwegen naar Haras du Pin geleid. Was geen kip op de weg, totdat we het dorp(?) daar binnen reden vanaf de rotonde en opeens hordes mensen zagen lopen. We zijn nog stapvoets doorgereden en konden gewoon op het terrein (waar enorm veel parkeerruimte was) parkeren. Op de terugweg ong. half uurtje stapvoets gereden, daarna prima doorrijden weer terug naar ons appartement!

Caen voor de kür vonden wij wel drama. We hadden totaal geen borden duidelijk gezien aan de snelweg, dus zijn midden de stad ingestuurd naar een parkeerterrein, waar je vervolgens weer net zo hard uit reed (zonder dat nog iemand iets stond aan te sturen) en hebben maar de auto ergens in een stadspark op het gras geparkeerd (net als 100-en andere mensen). De stad uit was drama. Normaal zouden we er 3 kwartier over moeten doen om weer terug te komen naar ons appartement, maar we hebben er al bijna een uur over gedaan om de stad uit te komen... :x

Maar vergeleken met de problemen die jullie hadden bij de cross, is dat niets!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:40

juliedo24 schreef:
ZeSteigert schreef:
Wat een gave foto's!!
Maar hoe zit dat precies, Charlotte met 3 teugels in haar handen(dressuurleek)?

Dat lijkt zo, ze heeft in iedere hand maar 2 teugels :D kijk nog maar eens goed.

Mooie foto's allemaal! Ben niet zo van de dressuur van tegenwoordig op alle wk's enzo maar vind het toch wel erg leuk om al jouw foto's te zien. Super!

Oja ik zie het haha

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:06

Gave reportage!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:23

Vrijdag bij de kür in Caen werden we bijna teruggestuurd .... toch maar eigenwijs doorgereden en met vele anderen geparkeerd in een woonwijk - bizar gezicht, de auto's stonden echt overal! Maar gelukkig op tijd binnen en een mooie middag gehad!

Gisteren naar Haras du Pin om 9 uur vertrokken, onder normale omstandigheden waren we daar binnen een half uur geweest. Nu was het 2 uur!! Wij hebben dus 5 uur over 40 km. gedaan... Bij Argentan liep alles volledig vast. Iedereen moest dwars dóór de stad....Onvoorstelbaar. Mensen waren boos, verdrietig, keerden de auto om of zetten die op15 km. (!) voor het terrein aan de kant om te gaan lopen. Wij waren er om 2 uur.

Achteraf hadden we een andere route kunnen nemen, die was bijna 100 km. om - maar dat doe je toch niet??

Ook verder vond ik het superslecht! Slechte bewegwijzering, overal lange rijen, bijna geen eten te krijgen, en als het er was: niet te betalen, stewards die alleen maar Frans spraken....Kortom: de gastvrijheid was ver te zoeken. Erg jammer, want de sport was geweldig maar door dit soort dingen gaat de glans er wel af!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:45

Wij hebben met de kür ook de auto in een woonwijk naast het stadion gezet er was zat plek en gratis parkeren die p&r inderdaad onvindbaar :')

En ja wij stonden ook al vast bij argentan zo erg dat we bij de rotonde bij de Carrefour en Mac naar de Carrefour waren gelopen eten en drinken gekocht en mijn vader was toen we terugliepen wel 50 meter opgeschoven! We waren zeker 10 minuten weg. Ik heb ze ook uit ellende zien lopen vanaf argentan... Echt gekkenwerk! Zo verschrikkelijk jammer van zulke mooie sport :(

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:37

Ik kwam Belgen tegen toen we eindelijk op de parking kwamen, die hadden anderhalf uur gedaan over Honfleur-cross, dus ook andere weg genomen... je moet het gewoon weten he :-(
Vb Rock Werchter hier in België, daar komt evenveel volk naartoe, dan zijn er in 3 richtingen parkings en omleidingen die je moet volgen, je staat daar ieder jaar ook 1 a 2u vast maar ok, groot evenement, je kan ermee leven idd, maar 4u (en vooral: meer dan de helft vh evenement missen), bah :')

Bij het stadion in Caen heb ik woensdag rondjes gereden omdat er niets klopte van de pijlen naar parking (die dan achteraf gezien niet eens open bleek te zijn wegens onder water staan), dus toen en vrijdag ook gewoon in een woonwijk geparkeerd... duurde woensdag ook een uurtje tegen dat ik vlot kon rijden (autostrade) maar ok, beetje drukte is niet abnormaal als iedereen tegelijk weg gaat.