Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Re: Trekpaard Astor goes Amerika! (hoop ik...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:52

prachtig dier, wat een kracht straalt hij uit maar tegelijk heel veel rust een eerlijkheid.
Heb hem binnenkort graag voor mn camera hoor haha

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:06

Erg knap dier zeg!

Hij lijkt ook wel erg veel op ons trekpaard.
Jammer genoeg is die van ons geen merrie, anders had ik graag een veulen van Astor gehad!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:14

Armany schreef:
friendly schreef:
Zoals ik het lees is hij niet goedgekeurd voor de dekdienst vanwege de mening die Armany - en de manier waarop zij die uit - heeft. Heel jammer. Het is een prachtig ding.

Sterker nog, ben verzocht niet te komen. En aangezien er toch wel een investering vast zit aan een hengstenkeuring voor dekdienst heb ik er toen vanaf gezien.

Waardoor ik vermoed dat dit dier zo goed in type etc. staat, dat hij alle concurrentie achter zich laat. }:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:21

wauw wat is hij gaaf een prachtig machtig paard om te bewonderen post vooral vaker foto's van dit prachtige paard.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:54

Trekpaarden en couperen, een gevoelig onderwerp. Een stamboek die er niks aan doet, dierenartsen die onderdruk staan en de wet die als maar overtreden word.

Ik zeg boetes uitdelen! En dan een fikse boete, zodat ze nog amper winst kunnen maken op veulens.

De fokkers die de staarten eraf halen zijn van de oude generatie, van de oude stempel. Die veranderen alleen als het pijn gaat doen in de portemonee. Ik hoop dat de nieuwe generatie zijn ogen opent en ze die staarten er gewoon aan laten zitten!

Hier ook een trekpaard met staart, ik vind dat dat gewoon hoort. Er komt er hier ook geen in het weiland zonder staart.

TS, wat een prachtige hengst! Het is dat mijn moeder fokken niet ziet zitten anders had ik het wel geweten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:01

Onvoorstelbaar, dat er zo om wordt gegaan met paarden in een stamboek.

Ik geef je groot gelijk TS, dat je dergelijke praktijken de rug toekeert. Astor is ook vreselijk gaaf zónder officiële goedkeuring. Wat een beer van een paard zeg, prachtig!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:52

Welke druk is er precies voor DA's? Het is niet dat ze geen werk overhouden ofzo. Wellicht is daar wel wat mee te doen. Boetes voor de DA die het wel doet en vergunning kwijt om als dierenarts aan het werk te kunnen. Er is vast wel iets voor te verzinnen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:25

Wat een grote stoere buffel!
Ik krijg er kriebels van, wat een beest! <3

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:31

Ik hou helemaal niet van trekpaarden ( ik weet het standaard uitspraak op bokt) maar wauw wat een machtig beest, heel gaaf. Alleen de foto's zijn wat minder

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:44

Wauw wat een prachtig dier <3 ik vind het juist goed en ook mooi dat hij nog zijn hele staart heeft :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 01:01

Die staart staat machtig mooi op dit paard. Ben blij om te zien dat er toch nog mensen zijn die niet couperen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 03:40

Zoo wat een prachtig dier!
Ik vind die staart hem ook juist heel mooi staan. Helaas is dit een van de weinige trekpaarden die ik heb gezien mét staart... Snap dan ook niet waarom mensen hem niet willen zonder korte staart, je kan toch niet aan een nakomeling met een lange staart "ontkomen". |o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 05:09

Wat een prachtig paard !

En het stamboek, daar zwijg ik maar over. :x

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:29

Wat een prachtig paard en ik vind die staart echt super om te zien!
Vind ze zonder staart niet eens mooi om eerlijk te zijn.
Heb een merrie gezien die zo kort gecoupeerd was dat je continue naar der muts aan het kijken was. De vliegen vonden het heerlijk die blote muts, maar het paard niet natuurlijk al die vliegen erop.

Ach ja dat stamboek... rare jongens.

Mag ik 1 tip geven ik vind de foto's niet super fantastisch voor een verkoop praatje, om het maar zo te zeggen.
Een paar professioneel gemaakte foto's zouden hem zeker niet misstaan.
Misschien haalt deze hengst dan een paar leuke klanten binnen, en kan hij flink aan de bok euh... bak!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:43

Wat een prachtige krachtpatser, een plaatje hoor <3

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 07:52

friendly schreef:
Welke druk is er precies voor DA's? Het is niet dat ze geen werk overhouden ofzo. Wellicht is daar wel wat mee te doen. Boetes voor de DA die het wel doet en vergunning kwijt om als dierenarts aan het werk te kunnen. Er is vast wel iets voor te verzinnen.

Als men erachter komt zijn ze hun vergunning ook kwijt.
Ik ken 2 grote (hengsten) bedrijven, een doet DA verdoven en kappen ze af andere bedrijf bindt de staarten af (net zoals bij schapen) tot ze eraf vallen (binnen paar dagen).

TS mooi paard, goed dat je je niet laat leiden door alle druk in belzen wereld. Echter voor dekkerij zou ik wel andere foto's laten maken, die in gras schuin van voren is heel mooi maar de andere komt hij niet zo uit de verf

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 08:20

Dank voor alle complimenten en lieve woorden :o Ben zelf heel trots op mn paardje, maar blijft leuk om te horen dat anderen hem ook mooi vinden *\o/*

Over de foto's: dat ze niet van super kwaliteit zijn zal meer aan mijn 'knutselwerk' met de foto's én het uploaden liggen dan aan de fotograaf O:) Als het goed is spoedig weer een fotomoment maar dan met een Bokt fotograaf :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:24

wauw, wat een imposant dier, prachtige staart!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:33

Echt super mooi!! Die kop die straalt gewoon kijk mij eens ondeugend zijn en ik heb lol in m'n leven uit. Er zullen vast wel meer mensen zijn met jou mening. Waarom begin je niet zelf samen met mensen met dezelfde mening een vereniging... En meestal als je verzocht wordt om niet te verschijnen... zijn ze bang voor de concurrentie!!!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:36

Zo wat een POWER. Hoe groot is Astor?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:12

Nu vind ik hem wel leuk en mooi maar ik zou hem niet uitzoeken om onze trekpaard merrie te dekken, niet door zijn staart maar gewoon het totaal beeld.
Iik hoop dat de weg naar amerika alle geluk brengt die je verwacht, want dat zou immers mooi zijn!
en dat je nog lang van hem kunt genieten! ;)

Armany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 09:45

rainbow8 schreef:
Er zullen vast wel meer mensen zijn met jou mening. Waarom begin je niet zelf samen met mensen met dezelfde mening een vereniging...

Goed idee! Liefhebbers graag een PB haha :list:

Arjan1983 schreef:
Zo wat een POWER. Hoe groot is Astor?

Hij is 'maar' 1.65.... Ik ben vrij lang (1.80) maar omdat Astor nu wat bespiering aan het ontwikkelen is, kom ik er zelfs zonder zadel niet met mijn benen onderuit 8-)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:50

Wij hebben op stal de horse en hunk kalender hangen. Daar zou hij mooi op passen als hunk horse :D . Gaaf beest hoor.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:53

Wat een machtig paard zeg! Vind hem mooi met zn lange manen en staart!
Leuk dat ie wordt ingezet als therapiepaard. Heb je daarmee geen last omdat het een hengst is? Hij straalt iig een hoop rust uit!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:53

He he.. Eindelijk zijn er op Bokt ook echte kerels te zien! Wat een heerlijke vent! <3

Mega stoer dat jij zo duidelijk bent in jouw mening en daar niet voor wijkt, ook niet als het om geld gaat! _/-\o_