Wat een leuke reacties!
Ik zal proberen alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
JustAshley schreef:Wauw wat gaaf ! Ik ben wel heel benieuwd naar je volledige reis verslag eerlijk gezegd! Ik ga in 2015 voor 21 dagen naar USA en we zijn nu de route aan het maken! We zijn er 2 x eerder geweest dus heb wel ongeveer een idee maar mij lijkt het onwijs gaaf om zo iets te doen
Daar vroegen meerdere naar via PB! Ik wil nog een topic gaan maken met ons reisverslag. Het was enorm gaaf 
Frensie schreef:Heel erg gaaf.
Ik ben in 2012 in Wyoming en Montana geweest (zie onderschrift). Zo mooi daar!!
Ja hé! Je proeft echt het oude Westen nog in deze twee staten vind ik!
TrIjNiE__ schreef:Al die kleurtjes

Het lijkt me zo bijzonder om hun gedrag te bestuderen, zo puur...
Dat vond ik ook enorm interessant. De gids en mijn vriend moesten me haast weer mee terug sleuren. Ik zou echt hele dagen gewoon daar kunnen zitten en kijken. De communicatie onderling is zo gaaf om te zien, heel bijzonder.
sanso schreef:Echt super gaaf!
Stiekem even getemt voor uitgelicht!

Thanks, en het heeft geholpen!! 
Maartje1990 schreef:Heb je toevallig ook een foto waarbij de hoeven duidelijk zichtbaar zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk! Verder hele gave foto's zal een geweldige ervaring zijn geweest!
Daar ga ik even naar kijken!
Gracy schreef:Echt prachtig foto's! Ik heb jaren geleden op doorreis in America ook wild mustangs gezien, maar die waren veel kleiner dan deze paarden.
Is deze kudde wel beschermd?
Ze waren ook niet zo gek groot, denk rond de 1.50/1.55. De kudde is beschermd als in een beschermde diersoort. Er mag niet op gejaagd worden. Echter hebben de Mustangs in dit gebied geen natuurlijke vijanden, omdat het allemaal vlaktes zijn. De wolven en beren zitten een heel eind verderop in Yellowstone Park en de berggebieden. Omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben, past de staat wél anticonceptie toe bij een aantal merries, zodat de groep niet té groot wordt (En de dieren dus honger moeten lijden)
janouk schreef:Prachtig moet dat zijn om dit live te spotten.
Opvallend hoe goed doorvoed alle paarden zijn (beetje dik zelfs

).
Haha, dat heb je goed gezien! Dat komt omdat ze dit seizoen enorm veel regen in het gebied hebben gehad (Vertelde onze gids). Het is woestijngebied, dus normaliter erg droog. Omdat er zoveel regen is gevallen de laatste tijd (Véél meer dan de afgelopen jaren) groeit het gras tegen de klippen omhoog. Er groeien op het moment zelfs grassen en struikjes die daar al tientallen jaren niet zijn gezien, heel apart! Dus de paardjes kunnen zich lekker vol eten voor de winter, haha!
xTitanic schreef:Ik ga dan wel ook naar Amerika maar je hebt me wel heel jaloers gemaakt

Er zijn op diverse plekken Mustangs te spotten!
Met name Nevada en Wyoming staan er bekend om. Je moet wel een beetje geluk hebben, want de dieren overbruggen per dag enorme afstanden (En enorm is héél enorm in Amerika
)
mriek1990 schreef:Hele mooie foto's, wat een super ervaring!
De dieren zo zien in het wild is toch echt wel prachtig...
Voor mij was het ook altijd een droom om ze in het wild te zien. Ik ben dan weer zo'n sentimentele muts dat ik daar bijna stond te janken 
Roomijsjexx schreef:Wauuw

hoe kon je zo dichtbij komen

We moesten even zoeken naar de kudde. Onze gids had ongeveer een idee waar ze konden wezen, en rond die tijd zouden ze ook verder trekken naar de waterplas om te drinken. We reden door het terrein en aan de horizon zagen we de eerste paarden. Door dat groepje van 3 zat ik al te stuiteren in de auto, hihi. Daar zijn we uitgestapt en te voet verder gegaan. We moesten een stukje de berg op wandelen en eenmaal boven keken we uit over een kudde van zo'n 150 paarden, echt een kippenvel momentje. Uiteindelijk begonnen de groep zich te verplaatsen, en ze wandelden gewoon om ons heen! De paarden kennen de gids, dus zijn niet bang voor hem. Sommige bleven zelfs stilstaan om ons te bekijken. Wel staat overal aangegeven dat je de paarden absoluut niet mag aaien, hoe rustig ze ook staan te kijken (Keep wildlife wild) Onze gids vertelde ook dat de hengsten behoorlijk beschermend over hun merries zijn. Als je een van de merries bijv. zou aaien heb je een grote kans dat je wordt aangevallen door een hengst. En geloof me, met zo'n spierbundel wil je het niet aan de stok hebben!