help ik weet t even niet meer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: help ik weet t even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:45

Even marktplaats afspeuren of er ineens een exceemdeken wordt aangeboden bij jou in de buurt ;)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:47

Ik denk niet dat vet smeren op een hek deze persoon totaal gaat tegenhouden.
Ookal dondert hij/zij in de sloot
Ben je er dan zeker van dat ie nooit meer komt?
Enige oplossing lijkt mij om hem/haar te betrappen en ermee te praten.
Misschien kun je nog een bordje plaatsen, met iets van dits niet jouw wei of jouw spul en we hebben je in de gaten. Mocht het een jonge penny zijn dan zal ze misschien daar wel van schrikken.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:15

Ik zou een waarschuwingsbord ophangen bij het hek.
zoiets als: de pony niet aanraken ivm exceembehandeling, politie word ingeschakeld

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:17

senna21 schreef:
Ik zou een waarschuwingsbord ophangen bij het hek.
zoiets als: de pony niet aanraken ivm exceembehandeling, politie word ingeschakeld

Perfect. Laat mijn wetsartikel bordje maar zitten, ik denk dat dit veel beter zal werken. Als je overigens voor de camera's gaat kun je ook een bordje neerzetten met 24 uur camera bewaking.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 10:21

Joolien schreef:
Even marktplaats afspeuren of er ineens een exceemdeken wordt aangeboden bij jou in de buurt ;)

Dat doe ik ook zeker..
Wat betreft betrappen dat komt zeker goe. Maar twijfel er aan hoe..
Zat er aan te denken om de auto wat verder op neer te zetten en vanaf daar naar t land te staren.
Of op t land zelf gaan zitten op een punt waar ze je niet zien.

Maar dan moet je ook mazzel hebben dat diegene op t land komt op die dagen..

Aan de andere kant ga ik uit van zondag/maandag dat de persoon op t land komt.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 30-07-14 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:23

Ik denk dus wel dat wie er dan ook jou wei binnenstapt weet hoe je auto eruit ziet. Meestal zijn ze daar dan wel weer goed in, voorkomen maar geen sporen uitwissen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:25

Of met een tentje een dag en nacht op de loer liggen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 10:35

T enige wat ik niet kan plaatsen is..
De persoon komt op t land neemt de deken van mijn pony mee maar laat zijn eigen spullen liggen..
Waarom zou je zelf spullen laten liggen maar neem je andermans spullen mee?

Heb zojuist politie gesproken en kon aangifte doen qua diefstal wat betreft de deken.

Verder zolang de paarden niks aan gedaan lijkt te worden kunnen ze weinig betekenen.
Wel moet ik alle spullen die de persoon meeneemt en laat liggen naar huis meenemen en de dagen opschrijven wanneer de spullen gevonden zijn.
Zo dat we met die gegevens kunnen kijken of we de dader op heterdaad kunnen pakken...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:15

Ach, als je weet wie het gedaan heeft/hebben kun je in ieder geval zorgen dat er een goed gesprek gevoerd gaat worden. Gezien het vast om jonge meisjes gaat zul je ze waarschijnlijk binnen een week wel te pakken hebben. Fijn dat de politie zo behulpzaam is, klinkt al erg goed vind ik! :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:37

Klinkt als een penny kindje... toen ik een jaar of 8 was had ik ook een 'verzorg' pony (ik wist alleen niet wie de eigenaar was).ik ging regelmatig met mijn moeder ergens heen waar 2 fjorden en een vos stonden. Ik was helemaal weg van het vosje. Als ze op stal stonden kroop ik er bij in en als er dan borstels rond slingerden ging ik het vosje uutgebreid borstelen... heel stom natuurlijk achteraf maar als kind denk je niet over de gevaren na. Verder heb ik nooit iets gejat en ruimde ik alles weer op waar ik het vandaan had. Dit klinkt als een penny die het zielig vind dat je paard een deken op heeft en denkt als ik hem meeneem kan de eigenaar hem ook niet meer opdoen. Denk niet dat het kwaad bedoeld is. Mocht je een verzorger zoeken zou ik misschien zelfs wel vragen zodra bekend word wie het is of diegene het wil doen. Die komt wel regelmatig en heeft er dus een heleboel voor over wat je tegenwoordig amper nog tegenkomt. Persoonlijk zou ik een aantal (willekeurige) dagen gaan waken. Ik hoop voor je dat het snel opgelost is want ik kan me voorstellen dat dit absoluut geen prettig gevoel geeft. Ik blijf iig even volgen hoe het afloopt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 11:40

ja politie gaf me goeie tips waar we wat mee kunnen.
ook werd aangeraden om idd nog niets te doen wat betreft prikkeldraad gewoon de persoon op heterdaad pakken is beter dan dingen aanpassen omdat als iemand echt wil dat die zich ook niet laat tegen houden door prikkeldraad en andere dingen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:57

Woon je in een groot dorp?Anders een waarschuwing bij de supermarkt neerhangen dat je weet dat er mensen in de wei komen.Raar idee,weet ik.Maar penny's gaan ook met moeders mee boodschappen doen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:22

Zou een oproep doen op Facebook enz. met evtl een foto van dat halster waar "Ottie" op stond, evtl.ook op Bokt en andere media zetten.
Er is vast en zeker iemand die het de naam herkent in combinatie met kleur e maat van het halster.
Dan weet je ieg van wie dat afkomstig is, en heb je een lead om verder te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:24

terpentijn schreef:
Zou een oproep doen op Facebook enz. met evtl een foto van dat halster waar "Ottie" op stond, evtl.ook op Bokt en andere media zetten.
Er is vast en zeker iemand die het de naam herkent in combinatie met kleur e maat van het halster.
Dan weet je ieg van wie dat afkomstig is, en heb je een lead om verder te zoeken.

En dan erbij zetten, spullen gevonden, van wie zijn ze? En er dan niet bij zetten dat je ze in je eigen weiland hebt gevonden, misschien trapt er wel iemand in :+

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:24

Of zoek hier op bokt eens op de naam Ottie... Misschien vind je iemand met een pony genaamd Ottie?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:29

dat is idd wel een goeie idd de spullen op foto op fb te zetten met een oproepje...

qua dorp mijn paard staat eigenlijk net buiten 2 dorpen op een tussen weg tussen de 2 dorpen alkmaar en egmond
ook mijn land/stal genoot heeft voor mij rond gekeken voor mijn deken maar helaas.
ben ook bang dat ik de deken niet meer ga terug vinden...

ondertussen camera besteld dus die is op komst

helaas heb al gezocht op naam zelfs op google en kom enkel uit op 1 of ander heel duur dressuur paard :')

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:32

misschien is de eignaar van dat hele dure dressuurpaard zijn/haar leventje wat beu en op zoek naar een andere uitdaging? :D

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:47

NathalietjeB schreef:
dat is idd wel een goeie idd de spullen op foto op fb te zetten met een oproepje...

qua dorp mijn paard staat eigenlijk net buiten 2 dorpen op een tussen weg tussen de 2 dorpen alkmaar en egmond
ook mijn land/stal genoot heeft voor mij rond gekeken voor mijn deken maar helaas.

helaas heb al gezocht op naam zelfs op google en kom enkel uit op 1 of ander heel duur dressuur paard :')

sta je aan de hoeverweg? :+

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:50

miezelke schreef:
misschien is de eignaar van dat hele dure dressuurpaard zijn/haar leventje wat beu en op zoek naar een andere uitdaging? :D

_/-\o_ _/-\o_ :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:52

Arafiore schreef:
NathalietjeB schreef:

sta je aan de hoeverweg? :+

ja bij de bunkers tegen over burger :j

miezelke schreef:

whahaha :') _O- _O-

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:55

ik zou sowieso een camera ergens bij het hek hangen zodat je weet hoe hij op het land komt en er dan ook iets aan kan doen. Ik zou ook aangifte doen want een deken kan niet zomaar opeens weg zijn lijkt me..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 13:59

wil de camera zoiezo ergens plaatsen waar hij uitkijkt op de gehele voorkant van t land..

aangifte is gedaan politie is op de hoogte..

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:02

Briefje ophangen die je alleen ziet als je in de wei bent, met er op: verzorger gezocht. En dan met je mail-adres oid.
Aangezien er een hek staat zullen mensen van buitenaf dit niet zien, maar degene die in je weide komt wel (alleen diegene, jij en evt je weidegenoten), misschien trapt diegene er wel in.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:07

Dat spul ( Ottie-halster) kan natuurlijk ook weer gestolen zijn, aangezien TS schrijft dat de vliegendeken na 1 dag verdwenen was.....

Ik zou toch een oproepje zetten. Zoveel Ottie's zullen er niet zijn, ook de maat e kleur van het halster kunnen toch een aanwijzing zijn.
Dat zal ook wel niet op Google staan, een simpele naam van een simpel. paardje

Ik zou het echt via Facebook proberen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:24

Dat van het briefje verzorgster gezocht vind ik een hele goede. Idd wel zo hangen dat je het niet zomaar ziet.