Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xTitanic schreef:Echt super zeg!
Ik moet niet het komend jaar maar het jaar daarop een sociale stage lopen van school, wat dus inhoudt met gehandicapten werken of in een bejaardentehuis oid. Maar laatst kwam ik op een geniaal idee dat er vast ook maneges zijn die gehandicapten ontvangen. Daar ben ik naar beginnen zoeken... En nu kom ik dit tegen, wie weet over een jaartje??Ik zou het iig heel gaaf vinden moest ik zo iets mogen doen van school
Echt super en respect voor iedereen daar inclusief die paarden
Mjetterd schreef:xTitanic schreef:Echt super zeg!
Ik moet niet het komend jaar maar het jaar daarop een sociale stage lopen van school, wat dus inhoudt met gehandicapten werken of in een bejaardentehuis oid. Maar laatst kwam ik op een geniaal idee dat er vast ook maneges zijn die gehandicapten ontvangen. Daar ben ik naar beginnen zoeken... En nu kom ik dit tegen, wie weet over een jaartje??Ik zou het iig heel gaaf vinden moest ik zo iets mogen doen van school
Echt super en respect voor iedereen daar inclusief die paarden
Leuk dat je misschien stage gaat lopen bij een manege voor gehandicapten!
Hier is een overzicht van manege's die zijn aangesloten bij de FPG (Federatie paardrijden gehandicapten).
Er zijn meer manege's die paardrijden voor gehandicapten aanbieden, niet alle manege's staan hier op:
http://www.verenigingfpg.nl/ledenmaneges.php
Wij hebben veel stagiaires bij ons op de manege overdag, die zijn ook zeker onmisbaar.
_San87_ schreef:Wat een gaaf filmpje! Ik heb zelf ook met gehandicapten gewerkt op een zorgmanege en ik kan me goed voorstellen dat je er enorm voldoening uit haalt.
Daar waar ik heb gewerkt was geen huifbed, dus ik hoop niet dat dit een hele domme vraag is, maar de paarden stappen niet echt actief, is dit bewust?
Mjetterd schreef:_San87_ schreef:Wat een gaaf filmpje! Ik heb zelf ook met gehandicapten gewerkt op een zorgmanege en ik kan me goed voorstellen dat je er enorm voldoening uit haalt.
Daar waar ik heb gewerkt was geen huifbed, dus ik hoop niet dat dit een hele domme vraag is, maar de paarden stappen niet echt actief, is dit bewust?
Nee hoor dat is helemaal geen domme vraag,
Het is de bedoeling dat de paarden in een rustige stap stappen, dit omdat er anders teveel beweging is.
Ik heb zelf een keer op het bed gelegen waarbij de tinkers redelijk aan actief aan het stappen waren. Toen heb ik ook ervaren dat dat niet echt ontspanning geeft en je vooral bezig bent met de beweging op te vangen.
Ik moet zeggen, op sommige stukken film lopen de paarden wel heel sloom. Dat is dan weer niet bewust, maar het ene span loopt wat makkelijker door dan de andere.
Precyll schreef:Mijn cliënten rijden in Beetsterzwaag waar ze een speciaal ligzadel hebben ipv het huifbed liggen ze in het zadel op de rug van het paard.
De cliënten die dat hengel van maken vinden dit meer op paardrijden lijken dan op het huifbed.
Hebben jullie ook zo'n zadel?