Een kijkje binnen bij een bijzondere manege

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:53

Wat supergoed dat jullie dit mogelijk maken! Je ziet de ruiters helemaal stralen :))

Sabieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:00

Super! En respect voor je vrijwilligerswerk _/-\o_ Zonder mensen zoals jij hadden vele bedrijven & organisaties 't een stuk moeilijker..

nenahdm

Re: Een kijkje binnen bij een bijzondere manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:24

Echt super zeg!
Ik moet niet het komend jaar maar het jaar daarop een sociale stage lopen van school, wat dus inhoudt met gehandicapten werken of in een bejaardentehuis oid. Maar laatst kwam ik op een geniaal idee dat er vast ook maneges zijn die gehandicapten ontvangen. Daar ben ik naar beginnen zoeken... En nu kom ik dit tegen, wie weet over een jaartje?? :) Ik zou het iig heel gaaf vinden moest ik zo iets mogen doen van school :j
Echt super en respect voor iedereen daar inclusief die paarden _/-\o_

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:26

xTitanic schreef:
Echt super zeg!
Ik moet niet het komend jaar maar het jaar daarop een sociale stage lopen van school, wat dus inhoudt met gehandicapten werken of in een bejaardentehuis oid. Maar laatst kwam ik op een geniaal idee dat er vast ook maneges zijn die gehandicapten ontvangen. Daar ben ik naar beginnen zoeken... En nu kom ik dit tegen, wie weet over een jaartje?? :) Ik zou het iig heel gaaf vinden moest ik zo iets mogen doen van school :j

Leuk dat je misschien stage gaat lopen bij een manege voor gehandicapten :D!
Hier is een overzicht van manege's die zijn aangesloten bij de FPG (Federatie paardrijden gehandicapten).
Er zijn meer manege's die paardrijden voor gehandicapten aanbieden, niet alle manege's staan hier op:
http://www.verenigingfpg.nl/ledenmaneges.php

Wij hebben veel stagiaires bij ons op de manege overdag, die zijn ook zeker onmisbaar.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:38

Mjetterd schreef:
xTitanic schreef:
Echt super zeg!

Leuk dat je misschien stage gaat lopen bij een manege voor gehandicapten :D!
Hier is een overzicht van manege's die zijn aangesloten bij de FPG (Federatie paardrijden gehandicapten).
Er zijn meer manege's die paardrijden voor gehandicapten aanbieden, niet alle manege's staan hier op:
http://www.verenigingfpg.nl/ledenmaneges.php

Wij hebben veel stagiaires bij ons op de manege overdag, die zijn ook zeker onmisbaar.

Ja daar heb ik dus al op zitten zoeken! :j Alsnog bedankt hoor :D
Maar als de tijd is aangekomen horen jullie misschien wel iets van mij :P

hannah41Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:54

Wat een mooi werk en leuk filmpje ook! Soms is je stem niet helemaal geweldig te horen door de muziek, maar verder vind ik het super in elkaar gezet! Respect voor alle vrijwilligers, paarden en iedereen die hier aan mee helpt. :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:56

die manege komt me heel bekend voor ?

had die 7 jaar geleden ofzo een andere naam

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:59

Pandameisje schreef:
die manege komt me heel bekend voor ?

had die 7 jaar geleden ofzo een andere naam

Nee, het heet al vanaf de oprichting zo :Y).
Misschien dat jij de manege zonder drempels bedoeld (aangezien zij ook een beschilderde binnenbak hebben).

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:01

ja die manege bedoel ik :p

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:03

Wat een fantastisch concept is dat huifbed rijden! En al die paarden zijn allemaal hun gewicht drie dubbel in goud waard :D :j Heel mooi om te zien!

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:09

Wat mooi en goed om te zien. Top!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:13

Wat leuk dat je dit met ons deelt!! :j
Ziet er goed uit! Vast dankbaar en zeker goed werk!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:14

Ik heb genoten van je filmpje. Heel erg veel succes met jullie manege!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:17

Ik heb het filmpje echt met plezier bekeken!
Heel erg mooi, en respect voor iedereen die dit mogelijk maakt!
Enne, zo knullig vind ik het niet!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:24

Wat hebben jullie het ontzettend goed voor elkaar zeg! Brave paarden, goede apparaten, mijn complimenten. Wat is het prachtig om die mensen zo te zien genieten. Ga zo door!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:44

Wat een gaaf filmpje :D! Ik heb zelf ook met gehandicapten gewerkt op een zorgmanege en ik kan me goed voorstellen dat je er enorm voldoening uit haalt.

Daar waar ik heb gewerkt was geen huifbed, dus ik hoop niet dat dit een hele domme vraag is, maar de paarden stappen niet echt actief, is dit bewust?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 17:50

_San87_ schreef:
Wat een gaaf filmpje :D! Ik heb zelf ook met gehandicapten gewerkt op een zorgmanege en ik kan me goed voorstellen dat je er enorm voldoening uit haalt.

Daar waar ik heb gewerkt was geen huifbed, dus ik hoop niet dat dit een hele domme vraag is, maar de paarden stappen niet echt actief, is dit bewust?

Nee hoor dat is helemaal geen domme vraag *D,

Het is de bedoeling dat de paarden in een rustige stap stappen, dit omdat er anders teveel beweging is.
Ik heb zelf een keer op het bed gelegen waarbij de tinkers redelijk aan actief aan het stappen waren. Toen heb ik ook ervaren dat dat niet echt ontspanning geeft en je vooral bezig bent met de beweging op te vangen.

Ik moet zeggen, op sommige stukken film lopen de paarden wel heel sloom :'). Dat is dan weer niet bewust, maar het ene span loopt wat makkelijker door dan de andere.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:53

Mjetterd schreef:
_San87_ schreef:

Nee hoor dat is helemaal geen domme vraag *D,

Het is de bedoeling dat de paarden in een rustige stap stappen, dit omdat er anders teveel beweging is.
Ik heb zelf een keer op het bed gelegen waarbij de tinkers redelijk aan actief aan het stappen waren. Toen heb ik ook ervaren dat dat niet echt ontspanning geeft en je vooral bezig bent met de beweging op te vangen.

Ik moet zeggen, op sommige stukken film lopen de paarden wel heel sloom :'). Dat is dan weer niet bewust, maar het ene span loopt wat makkelijker door dan de andere.

Ja, ik dacht al zoiets :). Nu heb ik zelf nooit op zo'n bed gelegen, ik vergeleek het met stappen wanneer je op een paard zit. Ik zit fijner wanneer het paard actief stapt, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand, liggend, een ander tempo fijner vindt.

Mja, je kan er ook moeilijk met de zweep achteraan klappen :D. Hebben jullie veel moeite met het vinden van goede paarden? Ik kan me herinneren dat het bij ons echt een crime was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:01

Mooi filmpje hoor, geen negatief commentaar.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:06

Allereerst, respect voor jou en alle vrijwilligers!

En dan, dit is echt een super idee ! Bij dieren zijn kalmeert dit soort mensen altijd en dit is gewoon weer een super leuke nieuwe manier voor ze ! Ga zo door !!

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:07

Mijn cliënten rijden in Beetsterzwaag waar ze een speciaal ligzadel hebben ipv het huifbed liggen ze in het zadel op de rug van het paard.

De cliënten die dat hengel van maken vinden dit meer op paardrijden lijken dan op het huifbed.

Hebben jullie ook zo'n zadel?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 18:11

Precyll schreef:
Mijn cliënten rijden in Beetsterzwaag waar ze een speciaal ligzadel hebben ipv het huifbed liggen ze in het zadel op de rug van het paard.

De cliënten die dat hengel van maken vinden dit meer op paardrijden lijken dan op het huifbed.

Hebben jullie ook zo'n zadel?

Wat leuk :D, ik kende dat zadel helemaal niet.
Heb het even opgezocht op google. Heel bijzonder, wij hebben dat inderdaad niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:14

Ik ken het ook niet, maar zijn er nog meer foto's van? Ik kan alleen een hele kleine vinden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 18:16

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:17

Apart :j