Olympia96 schreef:ruitje schreef:Snap het commentaar op de 'ijzerwinkel niet zo' , het zijn allemaal normale bitten, zie er zelf een leren tussen....
Verder een check, waar een paard echt geen last van heeft, en dan ook nog eens een kincheck ertussen.
Speelketting ziet eruit als een ketting in de mond maar als je inzoomt zie je dat hij los hangt.
Tja.... Om te voorkomen dat we (weer--> zie hackney-hoefschoenen-touwtjes topic) in een topic vol onbegrip belanden, zeg ik nu alleen nog dat ík het er onvriendelijk uit vind zien.
Ik kan alle argumenten (excuses) over het 'okay'-zijn van dit soort toepassingen zo van tafel schuiven met tegenargumenten.
Ik vind het gewoon een erg onaangenaam aspect van de paardensport al die 'hulp'teugels. Of beter: de excuses die gebruikt worden om deze constructies goed te praten, die zijn nog erger. Je maakt mij niet wijs dat het prettig is voor het paard al die toestanden in z'n mond en om z'n hoofd.
That's it.
Helaas ken ik de (mogelijke) gevolgen als een paard zn kincheck kapot trekt vlak voor de start om zich vervolgens op te krullen tijdens de koers. Dat liep helaas slecht af. nope geen excuses in dit geval voor het gebruik ervan
Dus ja; een check is welk degelijk een Hulpteugel (met een hoofdletter h ja) en ben dan ook blij dat deze in de drafsport gebruikt wordt.