Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:47

Dit is een manier die mensen, gelukkig niet meer veel, gebruiken om de benen van het paard hoger op te laten tillen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:47

Ik train ook weleens op dat deel van het strand en zie de combinatie regelmatig. Aparte manier van trainen, maar zal vast wel mogen. Anders doe je dat toch niet in het openbaar.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:48

Vreselijk zeg..dat men een paard aan dit soort martelpraktijken onderwerpt voor eigen plezier -:(-

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:49

Nessah schreef:
Oké en waarom verafschuwd hij dit? Sorry, kom misschien heel dom over.. Maar snap nog steeds de exacte werking niet van deze touwen.. Enige wat ik zag, en dus vanuit oordeel, was een paard wat vast gebonden benen had en heel overdreven zijn benen ervoor optilde.

Maar ik zag geen getrek aan die touwen van de benen, dus snap niet zo goed hoe dit nou werkt.. Of komt dat dan weer terug in die leidsels? Maar je ziet vanaf de kar toch nooit precies wat de goede timing is?

Ik ben echt een leek sorry :')

Ik ben nog steeds een leek maar we zagen weinig paarden die in tact liepen. Veel enorm holle weggedrukte ruggen.
Als zijn hackney's door de wei lopen dan vind ik al dat ze enorm veel "knie" hebben maar mensen zijn hierin doorgeslagen het moest hoger en beter en dat kon niet meer natuurlijk dus kwamen er allerlei hulpmiddelen en worden de paarden geforceerd. Daarom is de lol eraf.

Nessah

Re: Paard met teugels vastgebonden om de benen?? ( foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 09:57

Als ik op deze foto kijk, lijkt het alsof die dingen om het been echt de zelfde maat blijven elke keer.. hier staakt het paard een beetje maar dan zitten die touwen dus helemaal los omdat hij beide voorbenen "inklapt", dus volgens mij worden ze nergens korter of langer getrokken, maar blijven ze 1 maat

Afbeelding

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:02

Ik heb het topic even zitten lezen.
bizar wat voor hulp teugels mensen idd gebruiken tegen woordig.
ik zat ook al naar de foto's te kijken dat de lijnen niet korter worden met optrekken zou het niet van elastiek zijn in dat geval

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:05

vicky schreef:
Ik train ook weleens op dat deel van het strand en zie de combinatie regelmatig. Aparte manier van trainen, maar zal vast wel mogen. Anders doe je dat toch niet in het openbaar.

Dat is nu het punt, wie gaat er iets van zeggen als je het ziet gebeuren? En op grond waarvan moet je dan zeggen dat het niet mag. Je kan alleen je afschuw uitspreken, maar zij zijn zogenaamd degenen 'met verstand van zaken'. En dat geeft ze wellicht meteen het recht en zelfverzekerdheid om het gewoon in het openbaar te doen.

Wat een geforceerde mechanische taktgestoorde bewegingen, bah.

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:07

Je hebt kans dat het dan een soort van elastieken zijn, door de druk die ze voelen als de benen gestrekt zijn, tillen ze ze hoger op om die druk te ontwijken.
Heb t ook nooit gezien, maar kan me zo voorstellen dat t op die manier moet werken, en t paard daarom zo vreemd loopt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:15

Ansie schreef:
vicky schreef:

Dat is nu het punt, wie gaat er iets van zeggen als je het ziet gebeuren? En op grond waarvan moet je dan zeggen dat het niet mag. Je kan alleen je afschuw uitspreken, maar zij zijn zogenaamd degenen 'met verstand van zaken'. En dat geeft ze wellicht meteen het recht en zelfverzekerdheid om het gewoon in het openbaar te doen.

Wat een geforceerde mechanische taktgestoorde bewegingen, bah.

Nou ja, ik heb wel een idee wie deze persoon is en wilde dus wat informatie inwinnen om te kijken hoe er tegenover deze trainings methode wordt gekeken en wat het precies is ( al is me dat nog steeds niet echt duidelijk). Ik heb het idee om deze foto's naar hem te mailen en daar een mooi verhaaltje bij te zetten, of hij zelf denkt dat dit goede reclame is.

Misschien trekt hij zich er niks van aan hoor, geeft niet. Ik heb elk geval er iets van gezegd. Op het strand zei ik niks, omdat ik dus helemaal die touwen niet zag.. Dat zag ik pas toen ze op mijn computer stonden. De persoon op de kar staat er duidelijk op en misschien dat hij zich toch achter de oren krapt wanneer hij dit soort foto's ziet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:16

Afbeelding

Het doel |(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:17

Je link werkt niet

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:17

Oke, daar heb ik geen woorden voor.. maar dit extreme beeld wil men toch niet in Nederland zien? Ik dacht echt dat dat iets voor Amerika was.. Jeetje

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:18

Ja en als we langs de kant staan klappen we er allemaal hard voor.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:19

doen ze bij mijn buren ook.. (niet alle paarden, maar echt van de lastige dieren met te weinig knieactie..)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:19

Esther28 schreef:
Je link werkt niet

gewijzigd

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 10:22

jeetje dat toch zo veel mensen dit kennen en er in Nederland dus veel meer gebruik van wordt gemaakt.. Bizar hoor, val van de ene in de andere verbazing. Heeft iemand ook een naam voor die hulpteugel? Maar mag dit op wedstrijd terrein dan ook met losrijden? Dus dat je alleen in de ring die dingen er afhaalt?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:26

Nessah schreef:
jeetje dat toch zo veel mensen dit kennen en er in Nederland dus veel meer gebruik van wordt gemaakt.. Bizar hoor, val van de ene in de andere verbazing. Heeft iemand ook een naam voor die hulpteugel? Maar mag dit op wedstrijd terrein dan ook met losrijden? Dus dat je alleen in de ring die dingen er afhaalt?

Nee dit mag niet in de wedstrijd 3 dubbele ijzers eronder timmeren en een opzet teugel wel

Afbeelding

opzet is dat touwtje dat je achter de oren ziet.
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 08-07-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:27

Als je kijkt naar de koten van de staande diagonaal in draf of het staande achterbeen in galop, die heb ik nog nooit zover zien doorzakken...
Lijkt mij absoluut niet gewenst

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:33

Deze staat inderdaad in de schoenen, een trainingsmiddel dat voor de aangespannen sport en ook bij de ijslanders gebruikt wordt. Het uitstrekken van het been is niet nodig, het doel is hier puur om de knie te laten buigen, om zo de spieren soepel te maken zodat ze mooi de knie af kunnen rollen.

Vaak wordt het touwtje aan 1 kant vastgehouden, in dit geval lijkt het vast te zitten op een bepaalde lengte, en dat hoeft geen probleem te zijn. Hackney's zijn wat stuiterballen, dat er geen tact is komt omdat ze beginnen te "klieren" en dan ook niet met tact meer kunnen lopen. Meestal lopen ze daarna wel met tact.

Ik ken deze hackney, en ik weet dat dit niet een makkelijke hackney is (wel een vreselijk goede).

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:34

Ik wil de tuigpaardensport niet zwart maken, het zijn prachtige dieren en combinaties en veelal echte paardenmensen maar ik vind de methodes niet altijd even fijn. Als de opzet vastgemaakt wordt staan veel paarden te steigeren en ook trainingsmethodes zoals TS heeft gefotografeerd. Maarja als we bij dressuur of springen bijv gaan kijken komen we ook methodes tegen die misschien niet altijd even diervriendelijk zijn (voorzichtig uitgedrukt)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar hoe dit precies bevestigd zit. Bestaan daar schematische tekeningen van? Ik heb al zitten googlen maar kan het niet vinden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

maar opzet teugel word zoiezo in de drafsport gebruikt om zo t paard genoeg lucht binnen te laten krijgen en niet dat hij zich van voren op krult..dus wat dat te gaan ben ik niet tegen de opzet teugel..

nou ik heb echt nog nooit het in de schoenen trainen met ijslanders meegemaakt maar vind deze methode dan ook vreselijk om te zien zo op de foto's die de ts heeft geplaatst

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:36

de oude rotten in het vak (tuigers en hackneys) gebruiken deze methode
ik ken iemand die het ook gebruikt en heb het meerdere malen gezien
ik als menner word er beroerd van het is een totaal onvriendelijke manier van trainen
maar in de tuigwereld worden wel meer extreme dingen gebruikt om het paard er "mooi" bij te laten lopen
mijn menhart doet dan echt zeer

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:37

NathalietjeB schreef:
maar opzet teugel word zoiezo in de drafsport gebruikt om zo t paard genoeg lucht binnen te laten krijgen en niet dat hij zich van voren op krult..dus wat dat te gaan ben ik niet tegen de opzet teugel..

nou ik heb echt nog nooit het in de schoenen trainen met ijslanders meegemaakt maar vind deze methode dan ook vreselijk om te zien zo op de foto's die de ts heeft geplaatst

En in de tuigpaardensport om ze te laten krullen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:38

Dit vind ik nou een typisch voorbeeld van 'wanneer ga je te ver?' Niet om aan te zien!