volgtopic: Tinker Gijs beleren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:53

Ik volg ook! Hij heeft echt een leuk koppie! <3

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 20:17

dogs_horses schreef:
Ik volg ook! Hij heeft echt een leuk koppie! <3

*\o/*
Bedankt, ik vind hem echt nog een babyface hebben :=

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 14:03

Nouu even weer een kleine update :))

*even wat info vooraf*
Het land is in twee gedeeld, een stuk is net iets groter als een bak en het andere stuk( waar de paarden lopen) is ongeveer zo groot als een voetbalveld.

Wij wouden meneer dus gisteravond avond longeren...
Stap was te doen maar draf ging echt niet, zolang hij het stukje langs het draad ging was alles prima, zodra hij dus geen draad meer had begon hij enorm richting het draad te trekken wat er tot leide dat ik twee keer goed op mij achterste ben gegleden/gevallen :=

Na de tweede keer was het genoeg dus longeerlijn bij een vriendin in de handen gedrukt en ben snel paaltjes en draad gaan halen.
Nu heb ik in een hoek een provisorische longeersbak gemaakt en het werkt super! =:)

Hij let nu veel meer op ons en trekt helemaal niet meer omdat hij nu 'steun' heeft aan de draden.
Toen we met hem ik de 'longeersbak' gingen werken kwamen we er pas echt achter dat hij een heeeel makkelijk paard is!!

Van uit het midden als hij moet weg stappen snapt hij nog niet helemaal maar als hij eenmaal zijn ronde loopt is alles goed.
Als wij willen dat hij in draf moet is hand omhoog en commando draf en BEHM meneer draaft ~~}>
Terug naar stap is gewoon brrr staaappen en meneer stapt *\o/*
De galop hebben wij nog maar even achterwegen gelaten maar dat komt ook nog wel :j

En wij worden steeds meer vriendjes, in het begin als ik heb wou pakken liep hij altijd voor mij weg en gister was het eindelijk zo dat hij naar mij toekwam toen ik hem riep *\o/*

En hij volgt los, maar hij wist dat ik snoepjes had 8)7

Larissajulia

Re: volgtopic: Tinker Gijs beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:13

ik volg ook! wat een leuke tinker! Heel veel succes met hem! :D

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 14:26

Larissajulia schreef:
ik volg ook! wat een leuke tinker! Heel veel succes met hem! :D

Bedankt! :D

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:29

Even een vraag van mijn kant.

Wij zijn nu gedwongen om een stang te gebruiken omdat het dubbel gebroken bit een kapotte ring heeft en de enkel gebroken spoorloos verdwenen is.

Maar wat is nou het meest ideale bit?
(Er wordt dan zo snel mogelijk een nieuwe aangeschaft!)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:49

Ik ben met mijn tinker ook begonnen met beleren.
Donderdag is er ook voor het eerst op hem gezeten dus we liggen aardig op een lijn :D
Hij is 5 jaar oud dus heeft lekker uit kunnen groeien.
Bij hem gebruik ik een dubbel gebroken trensje.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 22:17

moyra schreef:
Ik ben met mijn tinker ook begonnen met beleren.
Donderdag is er ook voor het eerst op hem gezeten dus we liggen aardig op een lijn :D
Hij is 5 jaar oud dus heeft lekker uit kunnen groeien.
Bij hem gebruik ik een dubbel gebroken trensje.

Leeeuk!
Wij stappen er de eerste tijd even niet meer op, eerst het hoofdstel en zadel maar goed bevestigingen en de stem hulpen maar omdat hij het alles zo goed oppakt denken we dat we over een klein maandje kunnen beginnen met 'rijden'

Oke, ik denk ook dat dat het meest ideale is, maar ik wou nog even een paar meningen horen :j

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:35

Ik zou een dubbelgebroken D-trens doen, voor mij en Dublin is dat een ideaal bitje. Ik heb hem met koperen tussenstuk, was een duur bitje maar het zeker waard. Je merkt het verschil.

Ik was trouwens al vanaf het begin aan het meelezen dus ik volg ook. Ik ben zelf ook in het bezit van een tinker, leuke dieren zijn het!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 14:21

donnar schreef:
Ik zou een dubbelgebroken D-trens doen, voor mij en Dublin is dat een ideaal bitje. Ik heb hem met koperen tussenstuk, was een duur bitje maar het zeker waard. Je merkt het verschil.

Ik was trouwens al vanaf het begin aan het meelezen dus ik volg ook. Ik ben zelf ook in het bezit van een tinker, leuke dieren zijn het!

Zolang het bit van goed kwaliteit is en goed voor hem is, is de prijs onbelangrijk! :j

Leuk dat je ook volgt! Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar ik hou sws niet van de standaard dressuur paarden :=
Ik moet echt wat onder men kont hebben zoals tinkers, haflingers, friezen of fjorden :):)

Edit: ik heb even op je profiel gekeken en wat is jou Dublin een mooi paard zeg! :j

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 20:40

Er schoot mij nog een vraag binnen :=

Ik zoe dat hij tijdens het longeren zich vaan met zijn achter benen aantikt, hij heeft geen ijzers maar de manier op vind ik wel een beetje link worden.

Wat kan ik het beste gebruiken qua bescherming?
Nu twijfel ik tussen bandages en peesbeschermers.

Maar dan het volgende probleem...
1. Welke maat peesbeschermers moeten er komen?
Hij heeft iets dunnere benen als een standaard tinker en niet gigantische dikke sokken.

2. Ik ben geen ster in het om wikkelen van bandages, ik kan het wel maar ik ben altijd bang dat ik ze te strak of te los doe.

Maar wat is nou eigenlijk beter?
Bandages of peesbeschermers?

Ik hoop dat jullie mij hier ook mee kunnen helpen +:)+

Ps. Ik twijfel ook erg omdat hij dus nog erg jong is en bijna nog niks kent en ik echt het best voor hem wil om alles goed te leren kennen.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:52

Bandages geven geen bescherming tegen aantikken ;).

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:05

ik zou inderdaad ook peesbeschermers doen :) is de maat full niet goed?

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:10

Ik zou inderdaad ook peesbeschermers nemen, die zijn steviger en heb je dat probleem van te strak of te los niet. Kwa aanleren is het gewoon weer een nieuw dingetje wat op het lijstje van dingen om aan te leren staat, en dit moet je dan even bovenaan zetten :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 22:57

Oke bedankt!
Weer wat geleerd dus :)*
Want ik dacht altijd dat bandages ook bescherming was 8)7

@larissajulia, ik heb echt geen idee maar proberen kan ik altijd!

@dogs_horses, ja dit komt nu zeker boven aan het lijstje, ik wil ook zeer zeker niet dat hij zich zelf verwond :n

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:22

*Update*
Gisteren kon ik pas weer met hem bezig omdat ik het weekend weg was.

In het begin was het altijd zo dat hij voor mij weg liep, maar nu komt hij zelfs naar mij toe en moet ik voor hem weglopen :j

Gister heb ik hem dus weer gelogeerd en het ging weer super!
De overgang stap draf zit er nu perfect in op stem, alleen van draf terug naar stap duurt altijd even, maar alles op zen tijd :j
De middendraf zit er ook al op en ik stond echt met open mond te kijken zovan WAUW meneer kan er wat van hoor! _/-\o_
Ik zal dat binnen kort wel even proberen te filmen.

Dit is een link naar mijn YouTube kanaal, hier zal ik ook zoveel mogelijk filmpjes plaatsen
http://m.youtube.com/channel/UCazUYm1m1Y9knu7Fgghc1bA
Bij het filmpje van gisteren (14.07.14) klopt het dat ik niks zeg bij de overgang naar draf, maar er is net op het moment gefilmd toen ik wou proberen hem in draf te laten gaan alleen op 'handhulp' en let niet op het muziek a.u.b :=

En vandaag ga ik een paar peesbeschermers voor hem ophalen en morgen uittesten ~~}>

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 20:59

Dit zijn ze geworden *\o/* *\o/*
Afbeelding

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 18:29

update *\o/*

De laatste dagen hebben wij eigenlijk niet echt wat gedaan, alleen om de dag 15/20 minuten gelogeerd alleen met hoofdstel zonder ditjes of datjes en voor de rest lekker geknuffeld en gepoetst.

Vandaag heb ik een 'rijbak' in elkaar geknutseld met lint en prik paaltjes, de bedoeling was om hem 15x25m te maken maar met mijn korte pootjes is hij iets kleiner geworden volgens mij :=
En daar in heb ik nog een stukje afgezet waar we in kunnen longeren, als we willen rijden moeten we alleen 1 paaltje uit de grond trekken en het opzij leggen.

Ik weet niet of het voor iemand die het niet gezien heeft op de foto te erkennen maar dit is de bak geworden *\o/*
Afbeelding

Voor de gene die zijn itp topic nog niet gezien heeft hier een link:
[ITP] Tinker Gijs voor het eerste in ITP.

:wave: :wave:

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:34

Vandaag is de hoefsmid na weken wachten eindelijk een keer geweest!
(Hadden de hoefsmid al weken geleden gebelt maar is tot 5x aan toe niet opkomen dagen, dus andere gebelt)

Vandaag was het dus zover.
Wij(ik en de eigenaar) dachten dat het appeltje eitje zou worden bij hem omdat hij met alles ander ook zo braaf is.
Nou ECHT NIET dus, meneer begon toch een een potje te steigeren en begon een paar keer echt gemeen uit te halen (meneer de hoefsmid heeft hem toen echt een beste schop gegeven, ik stond er echt zo -> :wow: bij te kijken)

Maar meneer stijfkop paard bleef door gaan dus hebben we een praam erop gezet (ben ik persoonlijk absoluut geen voorstander van) uiteindelijk heeft hij zich maar over en kon de beste man zijn werk doen.

Ik had dit absoluut niet van hem verwacht en ken dit gedrag totaal niet, het was zelfs zo heftig dat we er over gedacht hebben een dierenarts te bellen voor een spuitje, de arme smid had zijn beide armen al onder het bloed zitten :(:)

Ik wou eigenlijk foto's maken maar omdat ik het te druk had met me zorgen maken over zowel paard als smid ben ik het helemaal vergeten.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:12

sorry ik ben al een tijdje aan het volgen maar nog niet echt gereageerd maar wat jammer dat hij zich zo gedroeg bij de hoefsmid maar dat zal hij ook wel ooit leren denk ik heel veel sucses verder

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:15

guusjew schreef:
sorry ik ben al een tijdje aan het volgen maar nog niet echt gereageerd maar wat jammer dat hij zich zo gedroeg bij de hoefsmid maar dat zal hij ook wel ooit leren denk ik heel veel sucses verder

Leuk dat je ons volgt!
Ja hij is nog jong en jammer genoeg weten wij niet hoevaak bij de vorige eigenaren de hoefsmid kwam, maar hij leert ontzettend goed en snel
Bedankt! *\o/*

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 11:10

Update!

Gijs had afgelopen week een weekje vakantie en gister hebben we heb weer gelogeerd, en hij pakte alles weer super op.
Helaas hadden we geen zadel mee dus heb ik al mijn moed samen geraapt en ben ik er zonder zadel opgeklommen!
En hij was zo braaf en gaf zoals meestal geen kik! *\o/*

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:38

super! :) mooi dat het goed gaat!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 12:50

Larissajulia schreef:
super! :) mooi dat het goed gaat!

Hij doet het echt super! *\o/*

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:54

Hé! Mijn tinker heet ook Gijs en is ook drie! Dus ik kan niet anders dat dit gaan volgen...
En ik zie dat je jarig bent, gefeliciteerd (ik was woensdag jarig dus dat zit ook nog eens dicht op elkaar haha).