Valk Akhal-Teke stuiterbal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: Valk Akhal-Teke stuiterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:39

Ja de groeifase is gewoon het lelijkst, set krijgt dan eerst coupe fjord en dan lelijke hangmanen. Bij mij is het nu, of altijd kort, of laten zitten :D moeilijk he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:49

Wow, wat een onwijs gaaf dier zeg..... Ik kan echt uren naar die foto's kijken. Super!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 21:31

set_elkol: Ja, Muzanna inderdaad ook. En dan gaat de ene helft links hangen en de andere helft op rechts. Nat maken, vlechten, maakt allemaal geen bal uit, elke dag zit de ene helft weer links en de andere helft weer rechts dus vrees dat als het eraf gaat ik het bij moet gaan houden. De intentie was te kijken of het nu fatsoenlijk terug wou groeien en dat deed het in eerste instantie maar de laatste 2 maanden is het volledig gestopt met groeien en wordt het alleen maar dunner ook al blijf ik er van af. := Teke eigen...

Renee1991: dankjewel. Ze is nu ruim 6 jaar van mij en ik kan elke dag nog zo verliefd naar d'r staren. Dat je zo'n plezier kunt hebben van een paard... dat snappen alleen paardenmensen denk ik. :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:34

Ah Muzanna! Ik ken haar nog uit het veulentopic, herriner me de jaarling foto's nog wel :j.
Als ik aan een Akhal Teke denk, is Muzanna altijd het eerste plaatje wat bij me op komt :+

Leuk uitgegroeit zeg, en ze lijkt het prima naar d'r zin bij jou volgens mij, heerlijke foto's en leuk haar weer te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:59

Wat is ze prachtig! Onwijs mooi om te zien. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:05

Grappig om te zien hoe ze is uitgegroeid in vergelijking met de foto's in jouw profiel. Blij paard vooral :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:56

Loving life! Is het eerste wat in me opkomt als ik je foto's zie :)
Knappe dame is het toch! Puur genieten deze foto's :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:34

Jaaaa daar is ze weer! Geweldig paard met dé perfecte kleur :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:48

Is ze alweer 7!!!! Dat ze als jaarling oid kwam lijkt vorig jaar joh XD

Manen gewoon afscheren! Dat stond haar super! Hoort toch ook gewoon een beetje?

Ze lijkt ook wel iets afgevallen of niet? Positief hoor bedoel ik dat, kan me dacht ik foto's herinneren dat ze wat vetter stond wat bij haar postuur toch niet zo mooi staat :P Nu lijkt het meer spier, mooier !

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:10

Mooie Muzanna :)

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:44

Wat een gaaf paard, het is een prachtig ras met zo een bijzonder karakter..
Mijn man is er helemaal weg van :)

Wij zijn laatst bij de akhal-teke fokker in nl op bezoek geweest, ze had een paar prachtige paarden staan en we hebben ze uitgebreid mogen knuffelen :) Bijzondere dag was dat!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 20:55

kehdra: hee, wat leuk! Je hebt Ziggy niet meer? Op zich wel logisch; ik begrijp dat je nog steeds in het buitenland zit?
Muzanna is niet meer dat sprieterige gupje van toen, nee. :D Geloof idd dat ze het wel best vindt met mij als haar mens.

kchristi: dankjewel!

Winged: hihi, er waren mensen die zo hun twijfels uitten bij mijn aankoop. Dat waren vooral niet-Teke mensen. :)) Ik had er wel vertrouwen in en durfde die gok wel te wagen. Ze is iets kleiner gebleven dan gedacht maar dat vind ik niet zo'n punt. Mijn droompaard. :D

Fnanne: ha ja, het is een heel tevreden dier. De wereld is mooi, enzo. :D

Bonjoy: :)) Soms wel veel poetswerk hoor. Ik was haar bijna nooit, want dan gaat ze demonstratief in de drek liggen. Soms is ze duo-penotti met de ene kant zwart en de andere kant schoon. Drie keer raden wat ze dan gedaan heeft. Maar verder niks te klagen hoor. :D

Toydoll: de tijd is zo snel gegaan! Het idee dat ze zelf al mama kon zijn... :oo Manen gaan er waarschijnlijk binnenkort wel af, ja. Hoort bij het ras en het is wel echt een polletje piekhaar aan het worden. Ze is idd wat afgevallen. Madame is eindelijk op dieet en dat is een hele verbetering moet ik zeggen. Ze wordt wel echt dik van de lucht, maar dat is natuurlijk niet raar als je bedenkt waar het ras vandaan komt. Het was wel even zoeken naar een aanvullend voer dat vooral vullend maar wat minder aan zou zetten. :Y)

jokari: :D dankjewel.

Bucha: oh wat leuk! Ik ben daar ook wel eens geweest. Het zijn inderdaad paarden met een heel speciaal karakter. Je moet ervan houden, want ze zijn niet voor iedereen. Ik wist als kind al dat ik een Teke wou hebben, geen "paard". Ik heb nog nooit zo'n meedenkend, lief en aanhankelijk paard gekend als mijn Teke. Maar je moet ze echt in hun waarde laten en heel eerlijk zijn. (En te slim af willen zijn is zinloos want dat lukt je 1 keer, maar daar word je wel creatief van). :D

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:56

:~ :~ Waaaauw mooierd, wat is ze lekker vrolijk zeg :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:18

Hey Muzanna! Joh, wat is ze toch een mooie dame geworden!
Hele leuke fijne 'blij paard' foto's en zo leuk om te lezen hoe gek je met haar bent. Wordt een mens toch gewoon vrolijk van. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:28

Ze groeit mooi uit! Fijn om te lezen dat je haar zo de tijd geeft met rijden/trainen. +:)+

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:26

JoSav schreef:
Bucha: oh wat leuk! Ik ben daar ook wel eens geweest. Het zijn inderdaad paarden met een heel speciaal karakter. Je moet ervan houden, want ze zijn niet voor iedereen. Ik wist als kind al dat ik een Teke wou hebben, geen "paard". Ik heb nog nooit zo'n meedenkend, lief en aanhankelijk paard gekend als mijn Teke. Maar je moet ze echt in hun waarde laten en heel eerlijk zijn. (En te slim af willen zijn is zinloos want dat lukt je 1 keer, maar daar word je wel creatief van). :D

Precies! Dat stukje karakter spreekt me aan, ze zijn heel bijzonder en oers.
Ik vind ze ook heel wijs, perfecte spiegels ook..
Als het karakter je ligt dan is het geweldig, maar ik kan goed begrijpen dat er mensen zijn die hier niet van houden. :)
Mijn honden hebben ook zo een oer karakter, humor, respect, samenwerking (en soms wat rollen behang :))

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 21:31

mignonne: haha ja, dankje! Het is een blij beest.

Pluizebolpum: dankjewel. Nooit gedacht dat je zoveel plezier en voldoening kunt halen uit het hebben van een paard. Met haar werken kan een hele dag goed maken. :j

Jessix: dankjewel. Ik gebruik de originele werkwijze van de nomaden als leidraad en dat is een ondergrens van 7 or 8 voor hard werken dus we bouwen het vanaf nu langzaam wat serieuzer op. :j 3 Jaar als ondergrens is natuurlijk een creatie vanuit de cavalerie, maar dat weten veel mensen niet.

Bucha: ja, qua honden hou ik daar eigenlijk ook wel van, en wel meer Teke mensen. Zie vooral Owcharka's, Azawakhs, Saluki's en dergelijke op het erf van Teke eigenaren. Onafhankelijke en eigenzinnige hondenrassen die heel sterk van hun familie zijn. De paarden zijn in veel opzichten net zo. En idd, Teke zijn enorme spiegels. Ik noem mijn merrie soms gevoelig op het helderziende af. Moet je mee om kunnen gaan, maar kun je ook veel van leren.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:06

Muzanna de Schone! :D
Echt mooie dame heb je daar. Wat ziet ze er gelukkig uit. :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 16:14

:D Dankjewel. Ik heb het idee dat ze momenteel best lekker in haar vel zit, idd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:53

Ha! Daar is ze weer :D Wat ziet ze er goed en vooral blij uit zeg! Ik heb ook zo'n laatbloeier die vaak (minstens) een dag er tussenin vrij heeft. Nou is hij nog wat ahm... zwaarder :+ dan Muzanna maar het geeft zulke blije jonge paarden, als je ze de rust geeft om zowel in hun lijf als in hun hoofd te groeien :j

Manen er lekker af halen, gaaf! Dat wil ik ook bij Flynn maar dat mag van... niemand ^) Ik krijg dan echt ruzie op stal _O-

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:55

Wat een knappe dame! Erg mooie kleur ook!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:36

Berdien: :D Heerlijk he, die luxe om te durven zeggen doe maar rustig aan. Hahaha, echt? Denk dat het bij een tinker anders ook wel erg stoer kan staan, maar ja de schaar in zo'n mooie volle bos (zeker zo'n bos als Flynn heeft) krijg je denk ik idd meer commentaar op dan de schaar in dat zielige piekhaar van de mijne. :+ Daar heeft op stal zelfs niemand wat van gezegd, iig niet openlijk. :)) Hoe gaat het met Flynn en Jessie?

xjessie: dankjewel! Haar kleur is wat minder handig qua poetsen, maar laten we dat beide nou best gezellig vinden. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:35

Die luxe is inderdaad geweldig, en zou iedereen met zijn of haar jonge paard moeten kunnen nemen. Met Jes en Flynn gaat het goed! Met Flynn ga ik nu ook serieus (nou ja... serieuzer :P ) aan de slag. Hij wordt in juli 7 en ik merk nu pas dat hij meer snapt en dat zijn lijf er nou ook klaar voor is. We hebben tegenwoordig zelfs springlessen :oo _O- Jes wordt natuurlijk steeds een beetje ouder, maar blijft wel fit. Gezellig met Flynn 24/7 op het land, poedertje tegen de artrose en dan wordt ze minstens 40 :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:19

Ben het hartgrondig met je eens. :j Hihi, herkenbaar ook. In haar hoofd is de mijne al lang en breed volwassen maar qua lijf, ras eigen, erg laat. Tof, springlessen. Wil dat wat met een tinker? :D :D :D Fijn ook dat Jes nog zo goed gaat.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:41

Stoer beest zeg! Ook mooi die lichte valk kleur <3