Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:28

Het typische arabierenkarakter spreekt hier weer uit, doorgaan tot je er bij neervalt en alles voor de baas.
In dit geval heeft het in zijn nadeel gewerkt, een ander paard had al veel eerder laten merken dat het niet meer ging. Heel veel sterkte met dit afscheid, hij is prachtig maar zijn ogen vertellen al een heel verhaal, hele dikke knuffel voor jou en ook voor dit geweldige paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:33

Wat een prachtpaard zeg ! In zowel bouw als karakter ... wat verschrikkelijk oneerlijk dat jullie niet langer van elkaar mogen genieten :(:)
Kei veel sterkte dinsdag.......

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:34

Je had destijds zo'n mooi welshje, maar uiteindelijk ben je overstag gegaan en heb je je droom waargemaakt.
Ik heb het destijds een beetje gevolgd, en vond Umoyax als veulen al erg mooi.

Ontzettend veel sterkte, dit zijn ongeveer de naarste beslissingen om te nemen bij paarden/dieren.
Natuurlijk is het ook een groot voorrecht dat wij deze beslissing kunnen maken, maar potverdorrie, hij was je maatje, je droompaard.
Jullie hadden nog zoveel meer moeten doen, nog zoveel prijzen moeten winnen, zoveel mooie veulentjes op de wereld moeten zetten....Maar vooral nog heel lang van elkaar moeten genieten.

Heel veel sterkte!

kikifleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:43

Super mooi paard, jammer dat je afscheid moet nemen.. veel sterkte!!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:45

Amy heel veel sterkte! Het is echt je paardner zoals ik uit al je berichten begrijp. Wat praat je vol liefde over hem, en wat oneerlijk dat ie zoveel pijn heeft. Het is een gruwelijk mooi paard! :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:51

Bedankt voor de lieve reacties!

Het is inderdaad zo bizar... Ik had hem wel voorzichtig wat keren aan de longe gehad omdat hij graag iets wilde doen, maar ben juist heel zuinig op mn paarden en heb steeds opgepast dat wat hij deed bij zijn leeftijd paste.. Hij stond voornamelijk gewoon paard te zijn. En toch al finaal kapot ;( Wat en wanneer er precies is gebeurd is nog steeds niet duidelijk. Hij stond ineens met een dikke kogel als veulen maar als ik foto's terugkijk had hij al een kleine verdikking zitten. Vervolgens is het compleet verkeerd ingeschat door artsen en mijzelf, juist omdat hij gewoon goed liep.

En inderdaad typisch Arabierenkarakter. Riep al tijden dat hij het soort paard is dat zich doodloopt als je het van hem vraagt. Zat niet gek ver uit de richting. -O- Het enige wat hij dit jaar ineens niet meer wilde was de trailer op. Snapte het al niet, tot iemand zei dat dat wiebelen enorm veel pijn moet doen met zulke zere benen. Verder was er niks wat hij niet voor me deed... Ik vind het echt ongelooflijk zo hard als hij heeft moeten knokken tegen de pijn..

Hij was mijn droom die uit kwam. En nog... Maar we hadden zo veel meer tijd moeten krijgen...

Ik had mijn merrie met hem gedekt maar helaas is zij eergisteren leeg gebleken. Umoyax gaat nu zo slecht dat ik niet over wil dekken, dat zou niet eerlijk zijn naar hem toe.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:59

Prachtige foto's en paard.
Sterkte :(:)

Tieneke

Re: Afscheidsshoot... AV hengst Umoyax door Reindert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:05

Ik heb het topic nog eend bekeken van toen je hem net had, zo trots op je manneke. Het is zo oneerlijk. Veel te jong ook.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:06

Prachtig paard, sterkte dinsdag :(:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:13

Er zullen veel paarden in en uit je leven wandelen,
maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.

:(:) het is niet eerlijk

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:13

Ik ook wil je zo verschrikkelijk veel sterkte wensen. Voor dinsdag, maar ook daarna.
De krachtige band die jullie hebben spat bij mij van het scherm af en nu snap ik ook de betekenis "once in a lifetime".
Dat was het eerste wat in mij opkwam toen ik jullie eerste topic voorbij zag komen.
Je mannetje, je spiegel, de stoere AV, maar vooral een vreselijke knuffel. :(:)

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:39

Slik, wat een ontzettend moeilijke beslissing heb je moeten maken.
Heel mooi dat je nog zo'n fantastische fotosessie heb kunnen maken.
Heel veel sterkte

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:48

heel veel sterkte gewenst Amy. Krijg er een brok van in mijn keel.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:58

Heel veel sterkte!!!!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:02

heel veel sterkte, wat onwijs zuur!
soms is er nog maar 1 ding wat je kunt betekenen voor je dier en dat is afscheid nemen. Hoe moeilijk ook, loslaten doet soms zo'n zeer!

extra veel sterkte dinsdag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:04

amyz schreef:
Bedankt voor de lieve reacties!

Het is inderdaad zo bizar... Ik had hem wel voorzichtig wat keren aan de longe gehad omdat hij graag iets wilde doen, maar ben juist heel zuinig op mn paarden en heb steeds opgepast dat wat hij deed bij zijn leeftijd paste.. Hij stond voornamelijk gewoon paard te zijn. En toch al finaal kapot ;( Wat en wanneer er precies is gebeurd is nog steeds niet duidelijk. Hij stond ineens met een dikke kogel als veulen maar als ik foto's terugkijk had hij al een kleine verdikking zitten. Vervolgens is het compleet verkeerd ingeschat door artsen en mijzelf, juist omdat hij gewoon goed liep.

En inderdaad typisch Arabierenkarakter. Riep al tijden dat hij het soort paard is dat zich doodloopt als je het van hem vraagt. Zat niet gek ver uit de richting. -O- Het enige wat hij dit jaar ineens niet meer wilde was de trailer op. Snapte het al niet, tot iemand zei dat dat wiebelen enorm veel pijn moet doen met zulke zere benen. Verder was er niks wat hij niet voor me deed... Ik vind het echt ongelooflijk zo hard als hij heeft moeten knokken tegen de pijn..

Hij was mijn droom die uit kwam. En nog... Maar we hadden zo veel meer tijd moeten krijgen...

Ik had mijn merrie met hem gedekt maar helaas is zij eergisteren leeg gebleken. Umoyax gaat nu zo slecht dat ik niet over wil dekken, dat zou niet eerlijk zijn naar hem toe.

Misschien heel hard maar is er niet de mogelijkheid om hem onder pijnstilling te laten dekken?? Ik kan me voorstellen dat je heel graag een veulen van hem zou willen hebben. Hiervoor moet je misschien verder gaan dan je eigenlijk wil maar het is een optie.

Susan_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:07

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 16:17

Hij is altijd zo sterk. Hij heeft altijd op me gepast...

Ik overweeg het inderdaad wel, Nashwa is hengstig dus misschien dat ik hem 1x op hoop van zegen nog laat dekken.. Maar het veulen houd ik sowieso niet zelf, is dan al verkocht. Hij is absoluut once in a lifetime en een nakomeling zelf houden kan alleen maar tot teleurstelling leiden.. Dus ik ben er nog niet over uit. Als het goed voelt doe ik het (vanaf morgen zet ik hem sowieso weer op de buut) en anders niet..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:21

Met tranen in mijn ogen lees ik dit!
Wat vreselijk zwaar moet het zijn om de knoop door te hakken.
Wat een uitstraling heeft hij toch, zelfs met zoveel pijn!

Ik wens je echt heel erg veel sterkte, en ik vind het zo vreselijk knap dat je deze beslissing voor hem hebt gemaakt!

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:24

mooie foto's!!
sterkte! -O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:40

Wat een prachtige foto's zijn het geworden! Hier ook een brok in m'n keel, wat een prachtig paard is het ook en wat heeft hij hard geknokt, ondanks z'n pijn. Heel veel sterkte dinsdag!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:02

wat een ongelooflijk mooi paard. Wat een verdrietige situatie dat hij op zo'n jonge leeftijd al zo stuk is. Hoe moeilijk en pijnlijk en ontzettend k#$t je neemt de beste beslissing, want idd zulke karakter paarden zullen voor je blijven lopen net zo lang tot het eigenlijk niet meer kan en dan toch nog een stukje verder (had er ook zo een...)
Ontzettend veel sterkte dinsdag en daarna, want weten dat je de goede beslissing neemt is totaal anders dan hoe je je dan zal/kunnen voelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:28

amyz schreef:
Hij is altijd zo sterk. Hij heeft altijd op me gepast...

Ik overweeg het inderdaad wel, Nashwa is hengstig dus misschien dat ik hem 1x op hoop van zegen nog laat dekken.. Maar het veulen houd ik sowieso niet zelf, is dan al verkocht. Hij is absoluut once in a lifetime en een nakomeling zelf houden kan alleen maar tot teleurstelling leiden.. Dus ik ben er nog niet over uit. Als het goed voelt doe ik het (vanaf morgen zet ik hem sowieso weer op de buut) en anders niet..

Geloof me, mocht de dekking aanslaan dan heb je elf maanden om over je, ongetwijfeld immense verdriet heen te komen en nog zes maanden om aan het veulen te wennen. Zeg dus niet te snel dat zoiets als hem je nooit meer overkomt, het kan, weet er alles van.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:31

hele rare opmerking misschien maar aangezien je paard op zo 'n jonge leeftijd al "kapot is"'
lijkt het me niet slim om ook met hem nog te willen dekken aangezien het misschien wel erfelijk overdraagbaar is...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:40

daar heeft tamaramt wel een punt....