Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:Bedankt voor de lieve reacties!
Het is inderdaad zo bizar... Ik had hem wel voorzichtig wat keren aan de longe gehad omdat hij graag iets wilde doen, maar ben juist heel zuinig op mn paarden en heb steeds opgepast dat wat hij deed bij zijn leeftijd paste.. Hij stond voornamelijk gewoon paard te zijn. En toch al finaal kapotWat en wanneer er precies is gebeurd is nog steeds niet duidelijk. Hij stond ineens met een dikke kogel als veulen maar als ik foto's terugkijk had hij al een kleine verdikking zitten. Vervolgens is het compleet verkeerd ingeschat door artsen en mijzelf, juist omdat hij gewoon goed liep.
En inderdaad typisch Arabierenkarakter. Riep al tijden dat hij het soort paard is dat zich doodloopt als je het van hem vraagt. Zat niet gek ver uit de richting.Het enige wat hij dit jaar ineens niet meer wilde was de trailer op. Snapte het al niet, tot iemand zei dat dat wiebelen enorm veel pijn moet doen met zulke zere benen. Verder was er niks wat hij niet voor me deed... Ik vind het echt ongelooflijk zo hard als hij heeft moeten knokken tegen de pijn..
Hij was mijn droom die uit kwam. En nog... Maar we hadden zo veel meer tijd moeten krijgen...
Ik had mijn merrie met hem gedekt maar helaas is zij eergisteren leeg gebleken. Umoyax gaat nu zo slecht dat ik niet over wil dekken, dat zou niet eerlijk zijn naar hem toe.
amyz schreef:Hij is altijd zo sterk. Hij heeft altijd op me gepast...
Ik overweeg het inderdaad wel, Nashwa is hengstig dus misschien dat ik hem 1x op hoop van zegen nog laat dekken.. Maar het veulen houd ik sowieso niet zelf, is dan al verkocht. Hij is absoluut once in a lifetime en een nakomeling zelf houden kan alleen maar tot teleurstelling leiden.. Dus ik ben er nog niet over uit. Als het goed voelt doe ik het (vanaf morgen zet ik hem sowieso weer op de buut) en anders niet..