Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:21

LesleyxLinn schreef:
ValerieM schreef:
Huh? De vrouw is doorgereden?

Heel veel sterkte!! De wond ziet er ernstig uit. Ik hoop op die kleine kans dat het goed komt. :(:)

Ja, maar zij heeft het paard niet gezien. Ze heeft alleen gezien dat het paard de eerste keer het prikkeldraad in is gegaan en dat dat meisje er af viel. Alleen ik heb gezien dat het paard vast zat, dus zij denkt waarschijnlijk dat er niet veel aan de hand was.

OK... Ja ik vond het een beetje vreemd. Je vriendin had ook een wond aan haar voet. Komt een beetje over alsof ze haar achterliet.

Hou je ons op de hoogte? Ik zal duimen dat het goed komt.
Brrr... Krijg de kriebels bij je verhaal.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:22

Jeetje wat een wond .Ik was zelf overstuur toen mijn pony in de draad was gevallen en dat waren een paar hele kleine winkelhaakjes.Maar dit vreselijk.Veel beterschap.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:23

Jeetje wat ongelovelijk heftig! heel veel sterkte voor het paard maar ook natuurlijk voor jou. Ik hoop dat de beelden snel van je netvlies gaan...
Houd je ons op de hoogte van de vorderingen?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 00:23

De wond is trouwens nu geopereerd en weer helemaal dicht.
Nu is het afwachten of er geen ontsteking komt en daarna kunnen we gaan kijken hoe het verder gaat.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:24

Hierom ben ik dus zo verschrikkelijk schijtbang van prikkeldraad en blijf ik er ook zo ver mogelijk bij uit de buurt.. wat een nare wond, ik hoop voor je dat het nog enigzins goed komt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:26

Hoe oud is het paard?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 00:27

ValerieM schreef:
LesleyxLinn schreef:

Ja, maar zij heeft het paard niet gezien. Ze heeft alleen gezien dat het paard de eerste keer het prikkeldraad in is gegaan en dat dat meisje er af viel. Alleen ik heb gezien dat het paard vast zat, dus zij denkt waarschijnlijk dat er niet veel aan de hand was.

OK... Ja ik vond het een beetje vreemd. Je vriendin had ook een wond aan haar voet. Komt een beetje over alsof ze haar achterliet.

Hou je ons op de hoogte? Ik zal duimen dat het goed komt.
Brrr... Krijg de kriebels bij je verhaal.

Met haar was verder niks aan de hand. Ze had alleen een snee bij haar enkel en ze zei zelf ook dat het goed ging.

En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.
De eigenaar gaat er morgenvroeg heen, helaas kan ik dan niet. Maar in de middag ga ik naar hun huis om mijn mobiel en fietssleutel op te halen die ik ben vergeten. En dan kan ik even vragen hoe het gaat. Helaas is er zondag geen bezoekuur en ga ik maandag op vakantie naar Engeland, dus ik moet het ook maar horen van de eigenaar en de verzorger.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 00:28

Britta31 schreef:
Hoe oud is het paard?

Het paard is 17, vanwaar je vraag?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:31

:oo wat een wond zeg, jeetje! Wat zullen jullie geschrokken zijn :(:) veel sterkte!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:38

Goeiedag dan, dat is naar! Heel veel sterkte en succes met de pony! Ik hoop voor jullie dat het enigzins goed komt.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:48

Verschrikkelijk
heel veel sterkte

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:55

wow, had de reacties nog niet gezien en dacht nog, is vast overdreven, maar omg wat een wond. Dit ziet eruit als iets uit een horrorfilm.

Doet me denken aan een paard die jaren geleden (toen ikzelf een penny van 12 was) op stal stond bij een verzorgpony. Die mensen hadden dat paard gekocht bij de noodslachting; ook in prikkeldraad gezeten, maar dan achterbeen. Mistte ook gewoon een gedeelte van zn spieren. En dan bedoel ik letterlijk spieren (dus niet verwarren met bespiering); onder de kale huid (paard was destijds nog niet zo lang gered) lag direct bot. Zag er heel akelig uit. Anyway; dat paard is tegen een heleboel verwachtingen in helemaal hersteld en heeft in de basissport nog aardig hoog gelopen; toch nog Z dressuur gehaald.

Hopelijk heeft jouw verzorgpaard ook zo'n goede beschermengel (of beter gezegd; herstelengel) op zn schouder en komt hij er goed bovenop.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:56

Oh jeetje wat een wond.. heel veel sterkte voor jullie en natuurlijk voor het paard. Hoop dat de wond kan genezen zonder ontsteking en dat het paard geen pijn blijft houden!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:57

Wat een vreselijke wond, heel veel sterkte!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:02

Om je een beetje hoop te geven wil ik je deze site doorgeven: http://www.veterinairewondzorg.nl
Zij hebben al vele nare wonden goed laten genezen, zie de fotoverslagen.
Heel veel sterkte!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:06

Jeetje wat een wond ! Sterkte

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 01:09

Bedankt voor jullie reacties.

Wat een wonden bij die fotoverslagen. Hoop echt dat het nu ook goed af loopt.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:13

Het is echt de moeite waard om contact met hun op te nemen voor advies, ze hebben echt veel ervaring met nare verwondingen.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:15

Wauw wat een wond! Gelukkig dat de ok goed is gegaan :)
Nu hard duimen voor geen ontstekingen e.d.
Heel veel sterkte!!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:16

Zo jemig dat is geen kleine wond! :oo

Wil je nog wat hoop inspreken, want het kan zeker nog goed komen. Het lijkt wel beetje op t verhaal van mn vorige bijrijdpaard. Die schrok van een hond voor de kar, is in t prikkeldraad gesprongen (letterlijk gesprongen, grootste wond was bij dr oksel zegmaar), prikkeldraad geknapt, in ander prikkeldraad gerend. Kar kapot, paard kapot, met berijders gelukkig niks. Paard zat ook echt onder de wonden, was nier fijn. Erg veel geluk gehad want pees was bijna doorgesneden, je zag m zitten. Als dit zo was geweest was t dus einde verhaal geweest. Alles is helemaal goedgekomen! Ik heb helaas geen fotos van de wond (was toen nog nier zo van de fotos ofzo volgens mij :P). Littekens zie je zelfs nauwelijks/ niet meer. Wel was ze eerst verschrikkelijk schrikkerig. Zat sowieso al in dr karakter, maar toen was ze echy bamg voor elk takje dat viel. Met veel geduld en goeie zorg is dat ook allemaal goed gekomen, ze heeft zelfs nog weer voor de kar gestaan en wordt nog steeds bereden. Ze is dus weer voor 100% opgeknapt.
Ik denk dat het dus nog zeker goed kan komen. Met de goeie zorg, beetje geluk en veel geduld is er denk ik wel een redelijke kans dat ze weer de oude kan worden.
Heel veel sterkte en succes!
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 28-06-14 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:16

Wat verschrikkelijk erg! Jullie hebben wel goed gehandeld. Ik wil jullie veel sterkte wensen!! Hopen op goed nieuws!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 01:36

Fijn om succes verhalen te horen!
Het is in ieder geval een goed teken dat hij nog gewoon op zijn been staat.
Hij sleept eerst wat met zijn been, maar zet hem daarna gewoon neer.

Wond zit ook tot bijna op het bot. Blijf er maar aan denken hoe ik zijn halve been in mijn hand had en het op zijn plaatst probeerde te houden, terwijl ik dacht dat hij er bij neer zou vallen.. De straat lag vol met bloed en alles zat er onder.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:47

Ik heb hier ook 1 staan die vorig jaar in het draad heeft gezeten, hij heeft 4 weken op de kliniek gestaan, maar is helemaal top in orde gekomen, ik raad jullie aan om 3 x daags schoon te maken en er Dermiel op te spuiten, dat is echt wonderspul, bij onze pony zie je er niks meer van.

Bij onze pony was de spier wel aangetast maar de pezen totaal niet, dat was ons geluk, spieren groeien weer aan, pezen niet.

Ik zal proberen een foto er van te plaatsen, hoe het was en hoe het nu er uit ziet.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:48

Jeetje wat een wond :wow:
Ik heb wel eens akelige prikkeldraad wonden gezien maar dit is echt heftig!

Ik hoop dat het paard goed opknapt en er weinig tot geen last meer van zal hebben.

Sterkte en veel succes voor jullie tijdens het herstel!

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 01:52

Gooiske schreef:
Ik heb hier ook 1 staan die vorig jaar in het draad heeft gezeten, hij heeft 4 weken op de kliniek gestaan, maar is helemaal top in orde gekomen, ik raad jullie aan om 3 x daags schoon te maken en er Dermiel op te spuiten, dat is echt wonderspul, bij onze pony zie je er niks meer van.

Bij onze pony was de spier wel aangetast maar de pezen totaal niet, dat was ons geluk, spieren groeien weer aan, pezen niet.

Ik zal proberen een foto er van te plaatsen, hoe het was en hoe het nu er uit ziet.

Wat fijn dat het is goed gekomen. 4 weken op de kliniek is wel erg lang :O
Ik neem aan dat de kliniek zelf aan geeft hoe dit behandeld moet worden, maar toch bedankt voor de tip.
Ik ben wel erg benieuwd naar de foto. Want bij dit paard waren ook de spieren doormidden, maar de pezen net niet.