Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CrazyCat schreef:Cassidy schreef:Ja dat topic van vorig jaar was erg grappig. Het liefst dit soort dingen niet doen, en als het wel moet dan zonder bijzijn van publiek, omdat het geen volksvermaak mag zijn....Tja.
Ja want als je er naar kijkt is het veel erger
CrazyCat schreef:Dit is trouwens bij mijn dorp op de berg een klein groepje haflinger en Norikers met veulens.
Die kwam ik van de week tegen toen we met de honden aan het wandelen waren.
Ik woon hier linksonder beneden.
Daar beneden dus.
.
Percy schreef:Ik zie twee dezelfde foto's? Prachtige omgeving daar. Wil wel bij je op vakantie komen
CrazyCat schreef:Het aantal toeristen die naar zoiets toe komen is klein. De meeste mensen komen her en der uit de bergen in Tirol, Ost-Tirol en Salzburg. Het heeft ook weinig te maken met kijken naar vechtende dieren, het is van oudsher een traditie om familie en bekenden die je zelden ziet te treffen.
Om die reden vieren Oostenrijkers in de bergen alles. Het is ook een beloning voor al het harde werk dat een boer doet in de zomer.
Er zijn hier nog steeds veel stukken die met de hand worden gemaaid (met een zeis of met een soort handmaaier mini tractor gevalletje waar je achter loopt).
En als er iets te vieren is met muziek, eten, bier, schnaps en gezelschap dan maak je daar een Feest van met alles erop en eraan.
Hammeke schreef:'Wat een prachtige foto's! En wat goed dat de paarden daar tenminste als echte paarden worden behandeld en gehouden. Dat zie je hier nog niet zo snel gebeuren, een paar hengsten bij elkaar gooien.
Lijkt me geweldig om eens IRL te zien.
Wat voor werk doe jij trouwens in Oostenrijk (als ik dat mag vragen)? Ik kan me voorstellen dat het namelijk niet iedereen's droomland is en dat de meeste zouden opteren voor een warm land