Trainen met Empaier (v.dayano) op een hele mooi locatie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:07

Wow! Wat lijkt jou paard op die van mij! Ook in zijn lopen, mijn paard is ook een echte stuwer.

Ik vind het er netjes uit zien!

Lante

Re: Trainen met Empaier (v.dayano) op een hele mooi locatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:57

Ik sluit me bij Joolien aan. De dressuur competities zijn in Frankrijk wel van een wat ander niveau als in Nederland, dus zou mij niks verbazen dat je best goed eindigt. Heel veel succes! :)

Sanne1994_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:07

Leuke foto's! Je paard lijkt erg veel op die van mij en mist ook op precies dezelfde plek haar manen! :o
Mag ik vragen of je weet hoe dat bij die van jou komt? wij kunnen er niet achter komen bij onze merrie :(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:18

leonie87 schreef:
Haha Suzanne, ik denk dat de fokker een slokje op had want je schrijft het echt zo. Ik vond het ook heel raar en heb er lang aan moeten wennen. 3 jaar verder zie ik het niet meer eigenlijk.

Ja Anouk, hij had wat tijd nodig maar hij begint nu echt paard te worden! Maaruh, moet jij niet aan het genieten zijn op huwelijksreis?!

Ik denk dat fokker gewoon niet zo thuis was in Engelse taal, je ziet het steeds vaker van die verbasterde namen, soms is het met opzet en grappig accent maar soms komt het ook echt beetje dom of onnozel over .. Leuk paard, nog een beetje overbouwd misschien waardoor stuwen makkelijker is nog dan dragen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:46

He, wat ziet empaier er goed uit!
Qua commentaar ben ik het helemaal eens met Joolien. Hij moet sneller en actiever worden en jij dus meer consequent in je hulpen.
Komt vast goed als je daar zelf actief en consequent mee aan de gang gaat.
Je eigen houding is al heel veel verbeterd ten opzichte van vorig jaar maar de punten die je zelf al aangeeft blijven een aandachtspunt.
Ik vind dit plaatje echter al veel fijner om te zien dan een jaar geleden maar het kan nog beter!
Succces :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:36

Wat leuk, je staat bij uitgelicht :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 20:32

Ow wat leuk idd iris, ik zie het nu pas hahaha.

Ik heb er hier een aantal een filmpje gestuurd en daar komt hij blijkbaar een stuk beter uit de verf als op de foto's :D. Zaterdag heb ik les hopelijk met een camera erbij!

Jennyj01 over scherp aan het been kan je heel weinig zeggen op een foto, want scherp is hij zeker wel! Dat is nou net het punt. Hij is zo fijn aan mijn been, dat ik mijn been te veel afhoud waardoor ik te braaf rijd en te weinig activiteit behoud van achteren.

Dankje wel flooredking. Het begint al wel te beteren hoor, maar die spieren hebben ook tijd nodig.

Ja lante, dat klopt, Maar ik ben afgelopen zondag ergens gaan kijken (andere competitie) en daar lag het weer heel hoog! Dus ik ben benieuwd.

Sanne, bij mij was het een ongelukje :P. Ik had zijn hals van zijn deken een paar dagen opgelaten en dan laten zijn manen heel makkelijk los, toen wilde ik opstappen en trok er een bos manen uit :+

Dank je wel Tamara! Er is nog altijd werk aan hoor, doordat mijn rug is vastgezet weet ik niet of het ooit helemaal goed komt, maar ik blijf stug werken aan verbetering!

@ fargo, dat zou ook goed kunnen hoor! Het is in ieder geval apart! Je herkent het wel zo haha. MEestal noem ik hem toch Emp of Empi.
Wat betreft het overbouwd zijn, dat is hij heel lang geweest. Nu begint hij eindelijk helemaal zijn juiste vormen te krijgen. Hij heeft ook vrij veel tijd nodig gehad en die heb ik ook steeds gegeven. Ik heb nu het gevoel dat ik kan gaan doorpakken, dus dat gaan we doen!

Bedankt voor je tips karin_gracia!Ik ben het helemaal met je eens. Nou Empaier nog haha. We zijn nu ook weer voor het eerst sinds heel lang aan het lessen en dus weer echt aan het werk, dus ik verwacht dat we nu grote stappen kunnen gaan zetten. Ook omdat ik dus voel dat hij er klaar voor is. Ik ga het meenemen!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:51

Wat een leuk paard!! Kunt zien dat hij tijd nodig had. Is de moeder toevallig Olivia??

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 05:26

Ik heb natuurlijk niet alleen de foto. Ik heb ook de info die je er zelf bij geeft. Als hij scherp aan het been is hoef je niet agressiever te rijden. En er niet aan kunnen komen met je been is nog niet goed voor het been zijn. Probeer je benen er ten alle tijden eraan te houden dan kun je ook beter gaan zitten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 11:55

Ja laurier, dat klopt! Ken je hem? Ik heb hem al vanaf 2 jaar maar van daarvoor heb ik eigenlijk geen foto's van de fokker gekregen.

jenny. Ik kan er echt prima aankomen. Het probleem is, hij behoud zijn tempo tijd heel netjes, op 1x been is hij weg, maar van zichzelf stuwt hij. Dus ik moet mijn been er idd meer bij blijven houden om de activiteit te waarborgen.
en ook in het terug rijden houd ik soms te veel af. Hij geeft het gevoel dat jij niets hoeft te doen omdat ie lekker voorwaarts is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:16

leonie87 schreef:
Ja laurier, dat klopt! Ken je hem? Ik heb hem al vanaf 2 jaar maar van daarvoor heb ik eigenlijk geen foto's van de fokker gekregen.

jenny. Ik kan er echt prima aankomen. Het probleem is, hij behoud zijn tempo tijd heel netjes, op 1x been is hij weg, maar van zichzelf stuwt hij. Dus ik moet mijn been er idd meer bij blijven houden om de activiteit te waarborgen.
en ook in het terug rijden houd ik soms te veel af. Hij geeft het gevoel dat jij niets hoeft te doen omdat ie lekker voorwaarts is.

Voorwaarts zijn betekend inderdaad niet persé aan het been zijn en gehoorzamen, paarden die moeilijker dragen willen nog wel eens "vluchten" voor het werk. Dus dan gaan ze wel vlot, maar zijn niet aan het been ;-) Toch lastig!

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 01:16

leonie87 schreef:

Haha jazeker ken ik hem!

Lang geleden dat ik hem gezien heb, maar hij is geboren bij ons op stal! Of ja ik rijd paarden voor diegene die hem gefokt heeft. Super fijn om te zien dat hij zo goed terecht gekomen is. Zal het aan de fokker doorgeven, zal hij heel blij mee zijn om te horen :).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 10:40

Heb je veulenfotos?! Ik ben zo benieuwd hoe hij als guppie was!
Die man heeft zoveeeeel paarden, echt niet normaal.
Hoe was ie als veulen? Oeeeeleuk joh!
Ken je dan ook Emiel? Kleine schimmel hengst, zelfde jaar als Empaier, ze zijn samen naar de wei gegaan en hebben samen gestaan ook na de koop (ze zijn samen gekocht).

Het is echt een schat van een dier en hij komt niks te kort hoor :P. Hij heeft meer potentie dan ik er uit kan rijden, maar of dat nou bezwaarlijk is weet ik zo net nog niet.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 12:54

leonie87 schreef:
Heb je veulenfotos?! Ik ben zo benieuwd hoe hij als guppie was!
Die man heeft zoveeeeel paarden, echt niet normaal.
Hoe was ie als veulen? Oeeeeleuk joh!
Ken je dan ook Emiel? Kleine schimmel hengst, zelfde jaar als Empaier, ze zijn samen naar de wei gegaan en hebben samen gestaan ook na de koop (ze zijn samen gekocht).

Het is echt een schat van een dier en hij komt niks te kort hoor :P. Hij heeft meer potentie dan ik er uit kan rijden, maar of dat nou bezwaarlijk is weet ik zo net nog niet.

Oh jee ik ben bang van niet... Maar als ik ze tegen kom stuur ik ze zeker naar je :). Oh Emiel, ken je die? Of weet je waar die is? Ben zooo benieuwd hoe het daar mee is!! Is het veulen van de merrie die ik nu rijd. En die merrie is trouwens ook familie van die van jou, komen uit dezelfde moeder Hihi

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 14:42

Ik pb je even over Emiel want dat is een lang verhaal!

Ja als je fotos hebt of de fokker ze nog heeft, heel graag! Tis echt een geweldig paard geworden hoor! Karakter van goud maar wel eigenzinnig :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:57

Morgen is het zo ver! De 5 jarige competitie. Hoewel de proef erg pittig is, gaan we er toch gewoon voor. De ervaring an sich zal al een hele les zijn voor ons denk ik :D.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 18:14

Voor wie het leuk vind, Vandaag de 5 jarige competitie gereden.

Mijn score was 71,2%
en de basis onderdelen waren als volgt gepunt:
Draf: 7.4
Pas: 6.6
Galop: 7.6
Souplesse: 6.7
Algemeen gereden beeld: 7.3

en het commentaar
Draf: Zeer mooi ritme en veer, iets actiever
Stap: Ritme soms niet helemaal juist, veel beter in de middenstap.
Galop: Prachtige sprong, probeer meer activiteit te behouden
Souplesse: Soms meer richtrechten en meer stabiliteit behouden.
Algemeen gereden beeld: Fijn gereden, probeer wat meer er aan te rijden. Super paard!

Met 72% mag je naar de finale en je krijgt 3 kansen om je te plaatsen, dus ik moet een van de 2 volgende keren er 0,8% bij rijden :D

En nog even een hele slechte kwaliteit foto van het losrijden erbij (snel met mobiel gemaakt door iemand)
Afbeelding

Het niveau lag erg hoog over de gehele dag vond ik! De nr 1 had 73.6% dus ik zat er niet eens zo ver vanaf!
De proef is gefilmd maar echt heeeeel bagger dus niet echt de moeite.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:19

wat een knapperd <3 <3 ziet er ook heel leuk/netjes uit :) :)