Dagje polo wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elkevdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:23

Mooi foto's, hoor. Echt weer een hele andere tak van de paardensport. Leuk om dit ook voorbij te zien komen.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:25

Wouw wat een geweldige foto's! Echt prachtig _/-\o_ .
Ik word hier nog elk jaar gevraagd mee te doen met de Polo (mensen te kort), Ik value mijn botten en aangezien de kerels dat niet lijken te doen hier, nee bedankt!
Blijkbaar elk weekend dat ze hier spelen gaat er wel 1 af die met de ambulance word opgehaalt..... :') :')

FNews

Re: Dagje polo wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:29

Ik vind polo echt leuk om naar te kijken!

Het bit dat het meest wordt gebruikt is een ophaaltrens.
Het balletje is iets groter dan een hockeybal.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:32

Ingrid_92 schreef:
Kan er niets aan doen, maar ik blijf Polo geen leuke sport vinden, gaat er meestal niet al te vriendelijk aan toe voor de paarden.
Ondanks dat wel mooie foto's, de snelheid spat er idd af.

Ja vind ik ook!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:48

Ingrid_92, Zo slecht hebben de pony's het niet ;)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:04

De pony's hebben het zeker niet slecht, ze mogen namelijk maximum 15minuten meelopen, daarna is er al een wissel. Ik heb een tijdje bij wat Argentijnen op stal gestaan, en moet zeggen, die weten wel hoe ze met hun paarden moeten omgaan!! Die hebben zoveel gevoel! Ze rijden hun paarden met 7 tegelijk, (ze zitten op een, en hebben in elk hand 3 paarden, gewoon aan een halstertje, en ze gaan hard!) Het is inderdaad waar dat ze niet altijd zacht kunnen zijn, maar ze rijden ook veel op hun zit. als ze nog maar een beetje druk op het bit zetten en hun gewicht verplaatsen draaien de paarden meteen om en spurten ze weer naar de andere kant. Ik vind het altijd heel knap om te zien!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:20

Oke, dat ze maar 15 minuten mee mochten doen wist ik niet. Dat vind ik eigenlijk wel een goede regel! Al moet je dan als ruiter in deze tak van de sport wel veel paarden trainen. En dat zal niet iets zijn waar ik voor zou kiezen om eerlijk te zijn.

Ik denk ook niet dat de paarden het slecht hebben. Worden de paarden ook dressuurmatig gereden eigenlijk? Ik neem aan dat de paarden een goed balans en erg soepel moeten zijn om zo wendbaar te kunnen zijn.

birdie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:43

De spelers zelf trainen hun eigen paarden eigenlijk niet, daar worden (meestal) Argentijnse grooms voor ingehuurd. De paarden worden vooral op uithoudingsvermogen getraind. Zelf ben ik in Barcelona polo groom geweest, daar trainde in altijd 's ochtends op uithoudingsvermogen, 6 paarden tegelijk waarbij je er op 1 zit en de rest aan halster laat meedraven. 's Middags trainde ik de paarden dan of individueel op stoppen en draaien enzo of ik trainde ze weer in een "string". :)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:47

dressuurmatig heb ik ze niet zien rijden, maar ze gaan wel soms gewoon wat rondwandelen op het domein ipv te trainen op snelheid. de paarden zijn inderdaad heel soepel en wendbaar. De meeste trainingen is gewoon conditie. Dit doen ze dan vaak met 7 paarden tegelijk, echt een uurtje een rustig galopje met af en toe eens een spurtje erbij! Voor de rest konden de paarden rondlopen op een domein van 20 hectaren. Enorm groot domein, met vele stukken weide, maar ze stonden ook wel eens graag in het bosgedeelte:

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:58

Ingrid_92 schreef:
Kan er niets aan doen, maar ik blijf Polo geen leuke sport vinden, gaat er meestal niet al te vriendelijk aan toe voor de paarden.

Want dressuur met die prikkende sporen en springen met die landingen is wel super vriendelijk? Om nog maar niet te beginnen over het bit dit o zo zielig is natuurlijk.

Vind het echt gave actie foto's zeg! Zou me wel gaaf lijken om het een keer te proberen alleen denk ik dat je hier bij heel anders moet kunnen zitten dan andere disciplines. Eerst maken ze heel veel snelheid en dan stoppen ze ineens of maken ze een scherpe bocht, of is dat alleen in mijn fantasie? :P

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:12

fourseasons schreef:
Ingrid_92 schreef:

Want dressuur met die prikkende sporen en springen met die landingen is wel super vriendelijk? Om nog maar niet te beginnen over het bit dit o zo zielig is natuurlijk.

Inderdaad! Wel fijn dat er nu ook wat positievere reacties komen, toen Marymary2 ze liet zien, kreeg ze nog meer negatieve reacties. Ik zelf ben nog nooit bij een polowedstrijd geweest, maar deze foto's zien er imo leuker uit voor het paard dan een hogere dressuur wedstrijd. Mij lijkt het hartstikke leuk om eens een vriendschappelijk en rustig wedstrijdje te doen.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:58

fourseasons schreef:
Ingrid_92 schreef:

Vind het echt gave actie foto's zeg! Zou me wel gaaf lijken om het een keer te proberen alleen denk ik dat je hier bij heel anders moet kunnen zitten dan andere disciplines. Eerst maken ze heel veel snelheid en dan stoppen ze ineens of maken ze een scherpe bocht, of is dat alleen in mijn fantasie? :P

Zeg ik dat dan? Er zijn meer paardensporten die ik niet leuk vindt om te zien, maar hier gaat het om de polosport, dus dan is het logisch dat ik me daar op richt. Maar als je het graag wilt horen: nee, dat is ook niet vriendelijk. En met bit hoeft niets mis te zijn, zolang je die maar goed gebruikt. En dat laatste zie ik in de polosport (en ssst maar, ook op andere terreinen ;) ) zie je dat helaas maar weinig, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:00

Wat een gave foto's!

Ik word ook weleens mee gevraagd naar polowedstrijden als groom, maar dan in Duitsland. Daar is het, vind ik, wat minder kak dan in Nederland.

De manen worden inderdaad afgeschoren zodat de teugels en handen niet blijven hangen in de manen. Ze hebben er verder geen last van dat ze zijn afgeschoren.

Het kan er soms hard aan toe gaan maar ze rijden inderdaad veelal op zit. De paarden zijn enorm wendbaar. Ze hebben de dubbele teugels waarvan de onderste vaak als noodrem wordt gebruikt. De paarden hebben enorm veel temperament waardoor ze soms moeilijk terug te rijden zijn. Een wedstrijdje duurt 7 (of 15) minuten dus ze lopen heel kort mee, maar het is wel enorm intensief voor de paarden om te vanuit galop een draai te maken en weer vol gas verder te gaan. Vandaar dat ze zo kort meelopen. Een polospeler is dan ook (meestal) verplicht minimaal 3 paarden te hebben om een wedstrijd mee te doen.

Argentijnen kunnen vrij hard zijn, maar dat doen ze als het nodig is. Ze zijn vaak ook heel eerlijk naar de paarden toe.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:06

Ingrid_92 schreef:
Ondanks dat wel mooie foto's, de snelheid spat er idd af.

tja vind ik ook

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:10

Kaaaren schreef:
Spruitjee schreef:
Wat een schitterende foto's zeg! Lijkt mij gaaf om ook eens een polowedstrijd mee te maken :)

Dit weekend is een waalre, pinkster polo :)

Haha klopt, daar ga ik dus ook heen. Is bij mijn paarden in de straat!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:17

Mooie fotos geworden!
Ik vind persoonlijk polo sport ook niet echt dier vriendelijk. Ik heb dan vaak geholpen in frankrijk maar die lui daar gaven weinig om hun ponys hoor. Het waren gewoon 'hockeysticks'. Scherpe bitten erin die bij de meeste helemaal niet nodig waren maar gewoon, omdat het kon. Dieren die constant worden omgerukt, paniek soms in hun ogen omdat ze zich amper staande houden en dan weer vol de sporen er in krijgen. Snel gaat het wel ja, maar sommige teams kunnen nog wel wat aan diervriendelijkheid werken *-)

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:39

mooie foto's! ondanks ik dus totaal niet weg ben van de polo sport!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:00

Wauw wat gaaf! Het lijkt me ontzettend leuk om het zelf eens te proberen, geen idee waar dat zou kunnen maar alleen kijken lijkt me al super! Heel stoer deze foto's!

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:03

Hele mooie foto's! Lijkt me leuk om eens bij te gaan kijken, jammer dat polo nog niet zo bekend is in Nederland!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:06

Leuke foto's! Ik vind polo altijd leuk om te zien, het ziet er allemaal zo fancy uit :7
Zou wel eens een keertje een live wedstrijd willen meemaken.

@Ingrid als je polo er al niet vriendelijk uit vindt zien ga dan maar eens kijken naar foto's van horseball. Ik zie hier tenminste geen ruiters in de monden van hun paarden hangen of met hun sporen zich vastknellen voor het evenwicht.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:56

Toydoll schreef:
Mooie fotos geworden!
Ik vind persoonlijk polo sport ook niet echt dier vriendelijk. Ik heb dan vaak geholpen in frankrijk maar die lui daar gaven weinig om hun ponys hoor. Het waren gewoon 'hockeysticks'. Scherpe bitten erin die bij de meeste helemaal niet nodig waren maar gewoon, omdat het kon. Dieren die constant worden omgerukt, paniek soms in hun ogen omdat ze zich amper staande houden en dan weer vol de sporen er in krijgen. Snel gaat het wel ja, maar sommige teams kunnen nog wel wat aan diervriendelijkheid werken *-)

Dat is ook wel het idee dat ik ervan heb.
Zag ook ziets bij showpaarden. Training heeft soms weinig te maken met wat je op de show onder de spotlights ziet terwijl nu net daar zou verwachten dat ze zo een speciale band hebben met hun paarden...niet dus. Spaanse pas werd er in gemept -O-

lisanfellowx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:32

Ja klopt. Ik had ergens gelezen dat dat zo is zodat de handen niet vast komen te zitten in de manen. (zoiets)
[/quote]
Kan kloppen ja. Maar als ze diervriendelijker willen zijn kunnen ze ook knotjes maken. :)[/quote]

Daar is de keyword rondom polo...'diervriendelijk'...kijk eens goed naar de bekkies van de dieren op de foto's....[/quote]

Wat is er precies 'mis' met die bekkies?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:42

Ik snap het niet. Dat bepaalde teams hardhandig zijn, wil niet zeggen dat ze dat allemaal zijn. Dat 1 dressuurruiter zijn/haar paard in de krul trekt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Ik zeg ook niet per definitie dat het er altijd diervriendelijk aan toe gaat maar een beetje zonder vooroordeel kijken zou het leuker maken om de foto's te kijken. Overigens hebben de meeste paarden hun mondjes gewoon dicht.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:57

Wij hebben ook pollen weer terug getrapt in de pauzes. Was erg leuk. en wat leuk dat de foto's zijn uitgelicht! Er liepen ook paarden met dubbelgebroken bitten. En er wordt ook veel met teugelreining gereden. Zo'n wedstrijd duurt 4 keer 7 minuten en tussendoor wordt er dan nog gewisseld. Ze willen nu de quarters introduceren in de polosport, omdat de polopony's erg duur zijn. De quarters zijn ook gefokt op sprinten en korte wendingen. Het was een leerzame en leuke dag!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:59

@Mary
Dat was het zeker! :D