Valk merrie Deepani's Sirana (v. Don Cremello du Bois)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:09

Rachel_x schreef:
Het is zeker een onwijs knappe poown! <3 Naar mijn gevoel ben je erg veel bezig met de voorkant (vooral te zien in het filmpje in de binnenbak. Het is nog zo'n puppy! En daarbij de 2de keer rijden.. Ik zou haar véél vrijer laten van voor.) Nogmaals, een erg leuke pony en mooi kleurtje :)

filmpje rij ik haar juist met hele lange teugel....ze heeft alle vrijheid om haar koppie in de lucht te doen ;)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:11

Wat en plaatje! <3
Die zou ik wel een keer voor mijn lens willen :)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:15

_Fer_ schreef:
Rachel_x schreef:
Het is zeker een onwijs knappe poown! <3 Naar mijn gevoel ben je erg veel bezig met de voorkant (vooral te zien in het filmpje in de binnenbak. Het is nog zo'n puppy! En daarbij de 2de keer rijden.. Ik zou haar véél vrijer laten van voor.) Nogmaals, een erg leuke pony en mooi kleurtje :)

filmpje rij ik haar juist met hele lange teugel....ze heeft alle vrijheid om haar koppie in de lucht te doen ;)

Misschien wel een langere teugel, maar door je handgebruik heeft ze niet echt een andere keus dan naar beneden te gaan. Maargoed, ieder zijn ding :j

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:18

Kimley schreef:
Wat en plaatje! <3
Die zou ik wel een keer voor mijn lens willen :)

thnx!!!
en dat is altijd mogelijk natuurlijk :D

Kimley

Re: Valk merrie Deepani's Sirana (v. Don Cremello du Bois)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:22

Ik had je al pb gedaan :o

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:30

Mooie combinatie. Voor de 2e keer is er echt niks mis mee hoor, lekker voorwaarts gaan rijden en dan komt het helemaal goed. Verder ieder zijn ding vanaf welke leeftijd zadelmak maken, ik zie er geen probleem in als je er 2/3 x per week een kwartiertje op zit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:31

Wat is ze mooi uitgegroeid Farah! <3

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:36

Prachtige pony maar ik schrik me rot. Beestje is nog maar net 3 en nu al op DEZE manier gereden. Sorry, maar dat vind ik niet iets om trots op te wezen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:09

ITP-> RIJ-ITP

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:13

Mooi diertje is het zeker.

De manier van rijden wat nu gevraagd word kan ze duidelijk niet aan, je tilt haar van voren omhoog, waardoor ze haar rug weg drukt, en haar achter benen achter zich laat, ze loopt dus in 3 delen.
Daarbij als jij je handen zo hoog doet krijgt een verkeerde aanleuning en kruipt ze sneller achter de loodlijn. ( dit is ook vaak mijn fout).

Ik zou haar achterhand er meer onder willen zien, haar lager in stellen, zodat ze haar rug spieren gaat gebruiken en rekken.

Veel succes met je paardje, ze is prachtig om te zien. <3

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:17

Wat is ze toch knap geworden zeg!! Nee, ze was altijd al knap, ze wordt steeds knapper!! :)

En valse hoge knik ken ik, mijn merrie deed het ook heel erg. Als je meer voorwaarts gaat rijden, kan ze straks vanzelf meer zakken. Maar niets is in 1 keer perfect! Dit is gewoon een makkelijke houding voor sommige paarden, je kan met zo'n jong dier maar 1 ding tegelijk aanpakken, en gezien dat je niet veel rijd, zal het even duren :))
Heerlijk juist dat ze lekker bezig kan zijn, op een rustige manier. Niet gelijk een uur lopen zonder ruggebruik.

Ik kan niet wachten op meer foto's als ze iets verder in haar training is hoor!! :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 23:25

wendy1987 schreef:
Wat is ze toch knap geworden zeg!! Nee, ze was altijd al knap, ze wordt steeds knapper!! :)

En valse hoge knik ken ik, mijn merrie deed het ook heel erg. Als je meer voorwaarts gaat rijden, kan ze straks vanzelf meer zakken. Maar niets is in 1 keer perfect! Dit is gewoon een makkelijke houding voor sommige paarden, je kan met zo'n jong dier maar 1 ding tegelijk aanpakken, en gezien dat je niet veel rijd, zal het even duren :))
Heerlijk juist dat ze lekker bezig kan zijn, op een rustige manier. Niet gelijk een uur lopen zonder ruggebruik.

Ik kan niet wachten op meer foto's als ze iets verder in haar training is hoor!! :D

Thnx voor je berichtje !
eindelijk iemand die me snapt :P .... fluf vind dit idd een makkelijke houding om aan te nemen
we zijn lekker bezig met voorwaarts rijden maar wat je zegt... heeft tijd nodig ... komt vanzelf :)

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:25

Roos_M schreef:
Prachtige pony maar ik schrik me rot. Beestje is nog maar net 3 en nu al op DEZE manier gereden. Sorry, maar dat vind ik niet iets om trots op te wezen.

Totaal mee eens

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:35

Roos_M schreef:

Wat bedoel jij dan met 'DEZE' manier? :+
Deze pony loopt zelf zo en daar wordt aan gewerkt als je het topic door leest.

Zelf vind ik het ook wat vroeg hoor, maar goed dat is de keus van de TS. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik haar ouder geschat had bij het zien van de foto's. :o

Knap paardje <3

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:40

Mooie pony wauw! *kwijl*
Maar aangezien ze nu de verkeerde spieren gebruikt, scheef hoofdje, valse knik enz, zou ik haar even wat meer tijd geven en niet nu al oprichten met je handen!
Laat haar eerst haar eigen balans zoeken, lang en laag naar je hand toe, duidelijk de bovenlijn laten gebruiken. Veel rechtrichten enz.
Succes!

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:41

_Fer_ schreef:
wendy1987 schreef:

Thnx voor je berichtje !
eindelijk iemand die me snapt :P .... fluf vind dit idd een makkelijke houding om aan te nemen
we zijn lekker bezig met voorwaarts rijden maar wat je zegt... heeft tijd nodig ... komt vanzelf :)

Ik begrijp echt niet dat jullie dit kunnen zeggen. Op het filmpje kun je duidelijk zien dat ts niet stabiel op haar pony zit. Wat ook niet gaat omdat de pony in deze bak haar voeten niet goed kan weg zetten. Pony gaat zo langzaam en in deze houding lopen omdat ts niet stil kan zitten. Daarnaast wordt de pony continu tegen gehouden. En krijgt ze bij iedere tempo wisseling een stuk in haar mond.
Het is inderdaad zo dat de pony meer voorwaarts mag lopen. Ga aan de longeerlijn werken aan balans en stabiliteit. Dan zul je zien dat als ze dat aan de longeerlijn heeft ze dat ook veeeel sneller oppakt onder het zadel. Je hebt goed kans dat jou pony veel mee longeer uren nodig heeft dan een wat compactere pony. Je pony is enorm lang in haar rug. Hierdoor zal ze als je hier niet goed mee omgaat in drie delen blijven lopen.
Dus lekker een stap terug. Ga aan de hand spieren opbouwen en balans oefeningen doen. Pas wanneer ze dat heeft kun je er rustig op. En als je er dan opgaat knoop dan een halstertouw om haar nek. Zodat als je je balans zelf verliest je je pony niet in de mond stoort.
De kunst is om haar lekker ontspannen te kunnen laten lopen. Niet om haar zo snel mogelijk in een houding te laten wennen aan het vastzetten van haar lichaam. Als een pony niet weet hoe ze dat moeten doen hoef je het ook niet af te leren. Voorkomen is beter als genezen zullen we maar zeggen.
Succes! Ik vind het wel een prachtige pony.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:21

Hee! Ik had op Facebook al zitten kwijlen en vroeg me al af waarom ik der toch zo leuk vond, maar het is een Cremello du Bois <3 icm sjapoe. Kan t alleen maar een topper zijn!
Aanleuning ed komen vanzelf goed, eerst maar lopen :))

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:45

Hmm, ben het niet eens met wat je in je startpost zet.
'Ze loopt uit zichzelf al zo fijn nageefelijk, hier ben ik met het rijden niet mee bezig...'
Ze loopt duidelijk niet nageeflijk. Zoals hier al meerdere keren is gezegd, loopt ze in een valse knik. Dit kan voor haar een makkelijke houding zijn, maar ze krijgt ook geen kans om anders te lopen. Je handen zijn echt enorm hoog, je tilt haar eigenlijk als het ware op. Zelfs als je haar vooruit rijdt, gaat ze niet kunnen zakken want je houdt haar enorm tegen...

Ook zou ik idd nog werken aan je houding, je hangt wat achterover en je binnenhand werkt soms teveel in. In de binnenbak is je balans helemaal niet goed, maar die van je pony ook niet, dus die zou ik vermijden (ligt ook wel erg zwaar, is volgens mij ook niet zo goed voor de benen).

Ik zou dus zeker goed werken aan die basis, lekker voorwaarts-neerwaarts rijden, zien dat ze je hand volgt, sterke achterhand en correct ruggebruik en dan ga je een héle gave pony hebben :D Succes :j

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 07:59

CRos95 schreef:
Hee! Ik had op Facebook al zitten kwijlen en vroeg me al af waarom ik der toch zo leuk vond, maar het is een Cremello du Bois <3 icm sjapoe. Kan t alleen maar een topper zijn!
Aanleuning ed komen vanzelf goed, eerst maar lopen :))

Hey Claire! Wat leuk dat je reageert
Kom je ook nog naar het CHIO in juni??

Maak ik me idd geen zorgen om, ze heeft al zo'n fijne eigen houding en ze is ontzettend braaf ! Maargoed jij kan haar ook volgen op fb hihi dus dat had je vast al meegekregen :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:09

Cayenne schreef:
Ik had persoonlijk voor het welzijn van de pony gekozen en nog even gewacht met erop zitten, maar ieder zijn eigen keus.
Maar 'ik ken mensen die eerder beginnen' is natuurlijk een onzinnig excuus. Je opent een topic over deze pony, dus dan hebben mensen het ook over deze pony. Niet over 100 anderen :+

+1. Wat een rotbeeld geeft het. Begrijp echt niet dat je dit doet...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:11

Een "fijne" eigen houding? Die snap ik even niet.....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:24

Hè farah, jij ook hier op bokt? Bevalt t goed op jullie nieuwe plekje? :)

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:30

Wat is het toch een knappe dame he.
Ze loopt idd in een wat moeilijke houding van zichzelf, maar ze is nog zo jong en jou kennende gaat dat helemaal goed komen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:46

Ik vind dit absoluut not done om er nu al zo vaak opgezeten te hebben. Paardje is amper 3 jaar oud en moet al zo hard werken.

De manier waarop je haar rijd gaater voor zorgen dat ze binnenkort echt in verzet gaat. De halswervelschrijven groeien als laatst dicht en dan laat je haar al zo lopen. Met de handhouding van jou kan ze echt heen kant op dan hoe ze haar hoofd nu houd. Als ze haar hoofd omhoog doet komt het bit tegen haar kiezen wat nog veel meet pijn doet, dus nee. Dat zal ze niet snel doen.

Ik vind dit ook echt geen fijne eigen houding. Je wil juist niet dat een jong paard in een eigen houding gaat lopen. Je wil hem juist alle kanten op kunnen zetten. Gehoorzaam aan de hand. Laag is laag, hoog is hoog en en niet constant een en de zelfde houding no matter what de lengte teugels. Ik vind het zo zonde van een ogenschijnlijk super goede pony.

heel heeel heeel erg zonde.. Jammer ;(

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:51

Irritant dat ts alleen maar op de lieve berichtjes reageerd. En niet op de degene met commentaar of tips