Zou ons trailerlaadprobleem na 5 jaar toch verholpen worden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Zou ons trailerlaadprobleem na 5 jaar toch verholpen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:00

Lukt het ook wel eens niet? (Offtopic misschien) maar het paard dat ik rijd hebben we op een soortgelijke manier proberen te laden (volgens Eddy Modde) met iemand die die opleiding had gedaan en de eerste keer duurde dat 5,5 uur (!), toen schrok ze toen ze er uiteindelijk in stond dus konden ze overnieuw beginnen, en de 2e keer kwamen ze niet eens de klep op... de methode leek me wel logisch maar echt doorslaggevend was het bij ons paard niet in ieder geval... Dit ging met grondwerk en dan rust bij de trailer kortgezegd.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:18

Super fijn, een goed einde!
Hopelijk blijft het zo, en kun je overal met Jim heen!
Succes de volgende keren!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:22

super hoor
en fijn dat je er zoveel tijd en energie in wil steken
denk dat sommige de moed al hadden opgegeven, en dan maar geen ritjes per trailer
TOP en succes met je wish list hihihi

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:31

WowAmigo schreef:
Lukt het ook wel eens niet? (Offtopic misschien) maar het paard dat ik rijd hebben we op een soortgelijke manier proberen te laden (volgens Eddy Modde) met iemand die die opleiding had gedaan en de eerste keer duurde dat 5,5 uur (!), toen schrok ze toen ze er uiteindelijk in stond dus konden ze overnieuw beginnen, en de 2e keer kwamen ze niet eens de klep op... de methode leek me wel logisch maar echt doorslaggevend was het bij ons paard niet in ieder geval... Dit ging met grondwerk en dan rust bij de trailer kortgezegd.

Nee eigenlijk niet. Het is geloof ik 1 of 2x voorgekomen dat eerst een tussenstap met een vrachtwagen nodig was. Omdat je dan meer ruimte hebt, maar daarna lukte de trailer ook. Zoek eens contact met 2moons. Nu er afgestudeerden zijn, zit er misschien wel iemand bij je in de buurt. Als je meer wilt weten over de werkwijze kan ik je ook echt aanraden eens naar een theorieavond te gaan.

Bij Jim waren ook vijf mensen geweest. Waaronder de persoon van de stroming die jij noemt zelf. Dat loste het probleem ook niet op. 2moons werkt echt anders. Meer rust, meer eigen keuze en juist bij die eigen keuze zit de sleutel. De trailer wordt gewoon echt leuk. Vraag maar aan Jim :). Die vond het uiteindelijk wel leuk zo op de trailer :).

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:33

Jeetje, ik krijg spontaan tranen in mijn ogen..
Wat een ellende hebben jullie gekend zeg, maar wát fijn dat het tij gekeerd is!!!!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:35

Oh oh.... ja... ons stranddagje! Wat een ellende met het laden voor de terugweg...
Wat waren we blij dat we eindelijk onderweg naar huis waren en dat we een berg chocolade mee hadden!

Wat zou het heerlijk zijn als Jim de trailer leuk gaat vinden en blijft vinden. Ik gun het je zo!!
En volgens mij gaat het lukken ook :D *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 18:29

WowAmigo schreef:

De methode van Petra is niet te vergelijken met de methode van Eddy Modde. Echt totaal niet :n
Het hele verschil zag je aan Jim. Bij Eddy was hij zeiknat van het zweet. Het droop er vanaf, de trailervloer was zeiknat.
Bij Petra heeft hij geen nat haartje op zijn vacht gehad. Dat zegt voor mij genoeg :)

lith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:14

Ook ik kan beamen dat petra erg lief is en de paarden de vertrouwen geven die ze nodig hebben... ik verzorg een paard wat hoogswaarschijnlijk geslagen en getrapt is... dit uitten ze door te trappen (gericht).. we konden niet normaal zadelen, deken op doen, borstelen, en noem maar op... alles wat je deed verstijfde ze en sloot ze zich af en begon dan gericht te trappen.. dit was erg lastig.. na 4 dagen heeft petra het voor elkaar gekregen dat we haar op konden zadelen en een deken op konden doen zonder te trappen.. dit had ik nooit verwacht laat staan durven dromen.. maar nu zijn we al weer even verder en lukt het nog steeds. Ik ben petra en haar team zeker dankbaar en zou iedereen die een probleem heeft met haar/zijn paard adviseren om eens te kijken bij 2moons... echt de moeite waard... we hebben vaak te horen gekregen. Dat jullie je paard niet naar de slacht hebben gedaan, maar wat ben ik blij dat de eigenaar beauty26 dat niet heeft gedaan.. ik hoop dat jullie het laden ook zo vol blijven houden en dat het net zo goed blijft gaan als bij ons.... succes

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:46

Top zeg
Eindelijk onafhankelijk straks :D :)) +:)+

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:58

Mag ik temmen voor uitgelicht? ;-)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:26

Super om te lezen !! Blij voor je :D!!! filmpjes zien er inderdaad heerlijk rustig en vol vertrouwen uit.

Ik ben het helemaal mee eens. Zoveel paarden (ik zie het ook in mijn directe omgeving) worden met zoveel dwang en 'snelsnelsnel' erop gejaagd. Meteen longeerlijn erachter, slaan, bezems, geschreeuw. Die paarden maar meppen en meppen, steigeren en aangeven dat het ze te ver gaat. Als zij nog toch ook eens een stapje terug zouden doen, daar zit de oplossing in.

Wou ik opgegeven moment oefenen met mijn jaarling, met rust dus, wou hem de klep laten zien en gewoon positieve ervaring geven, komen deze goed bedoelende maar mijn pony voor eeuwig verpestende mensen dus meteen met bezem mijn jaarling de trailer in dwingen van achter, beestje alsnog stress met die trailer :( Godver...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 23:00

Ik ga zeker eens kijken naar een theorie avond!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 11:15

Lekker dan Toydoll :\
Zo ging het bij mij ook toen ik hem net kocht. 20 man er omheen en maar bemoeien. Wat was ik blij dat we daar weg reden.

WowAmigo: is het zeker waard :j
Ook de opleiding is de moeite waard om naar te kijken. Heel interessant!

BelleFleur: dat mag altijd :D
Maar of er ook wat mee gaat gebeuren.... O:) ;)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:03

Ohhhh Aman wat ontzettend fijn! :+:
Ik gun het jou en Jim zo erg! Na al het gedoe en gestress, is er eindelijk rust in zijn hoofd.

Enne... Als je toch richting Jessica gaat.. O:) Dan zit je nog geen 20km bij me vandaan! :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:32

Goed zo! +:)+
Hij was echt heel moeilijk met een grote trucendoos ;) . Jammer dat het bij Eddy niet zo goed ging, op zich werkt die methode heel fijn maar je moet niet teveel druk zetten.
Heel fijn dat het nu met Petra´s hulp goed is gegaan, nou volhouden en lekker op stap!

Heb er nu ook eentje op stal die zo moeilijk is als de jouwe, eerste keer 4 uur maar er nog niet op. Zodra hij druk voelt is hij weg, letterlijk! Hij naait er gewoon tussenuit 8)7
Met veel geduld en na 3 sessies hebben we hem er nu relaxed op maar hij heeft me laten werken hoor....
Leer je wel veel van dit soort paarden maar pffftt... het is hard werken :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:55

Haha, dat geloof ik graag ja! Hij maakte het je niet makkelijk toen.
Maar ook bij jou eindigden we weer stappen verder dan we begonnen. En zo is het elke keer gegaan, wel stappen verder, maar dan toch weer vastlopen.
Nou ja, als het dan nu uiteindelijk maar lukt!

Muurp: ja, dat bedacht ik me toen ook al O:)
Ik laat het wel weten tegen die tijd, als het echt allemaal gaat gebeuren :D