PRE Modesta tijdens de les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: PRE Modesta tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:40

Thanks! Jij verwoord het beter dan ik :')

We hebben gewoon hele heftige dingen meegemaakt en ik ben blij dat ik weer zo met puur plezier op mijn paard kan zitten en mijn paard er ook plezier in heeft.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:40

Joolien schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen, het ziet er vriendelijk uit maar ik zie hier absoluut niet een meerwaarde in. Paard laat niet los in de kaak, heeft bijna alle gewicht op de voorhand en het wordt voor jou daardoor bijna onmogelijk om rechtop te zitten want ze drukt je gewoon naar voren. Ik zie hier alleen maar neerwaarts, en geen voorwaarts. Foto 12 vind ik al een fijner beeld. Ik zou meer van dat willen zien, ronder in de hals waardoor ze ronder in de rug kan worden en los gaat laten in die rug.

Sluit ik mij wel een beetje bij aan. Wat je nu ziet is dat ze erg op de voorhand gaat en stuwt. Een stuwend paard, komt niet goed tot dragen.

Om te weten hoe lang en laag je jouw paard moet instellen, moet je goed kijken naar het exterieur. Ik zou haar wel lang en laag instellen, maar zo ongeveer tot boeghoogte en daar op lengte brengen. Dan behoud je het ruggebruik en maak je het mogelijk het gewicht meer van de voorhand af te halen en versterk je de rug, lendenen en achterhand. Daarnaast help je haar naar het horizontaal evenwicht.

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:42

Ik snap de bedoeling erachter wel Jolijn, maar dan nog zou ik dat anders aanpakken want dit is voor beiden niet optimaal en kan tot overbelasting leiden, jij in de rug en je paard in de voorbenen. Dus pas daar mee op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 12:43

Dat is ook het uiteindelijke doel Suelza :)
Staat ook bij de foto's!

Moeten we alleen wel beiden aan toe zijn!

Daar ben ik me bewust van Joolien, daarom is het uiteindelijke doel ook weer van achteruit de schoft omhoog gaan rijden. Zoals omschreven lukt dit ook aardig, kleine stukjes. Dat gaat vanzelf meer bevestigd worden!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 14:03

Ik vind dit prachtige plaatjes, mijn complimenten. Natuurlijk is dit plaatje niet het einddoel, maar als ik het goed begrijp is dit nog een jong paard in opleiding en dan is dit een prachtig begin. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:29

Thanks, fijn dat er ook mensen zijn die het wel begrijpen :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:51

Ik denk niet dat je het aanvallend moet zien :).
Het is ook niet mijn manier om zo te rijden, maar nadat ik alles heb gelezen, begrijp ik wel goed waarom jullie op deze manier rijden. Ik ben daarom ook benieuwd naar het einddoel! Ik denk ook vast dat het helemaal gaat goed komen :D! Jullie zijn een mooie combinatie.
Om nou iets te bereiken, moet je eenmaal bij het begin beginnen en gaat niet alles allemaal direct goed!
Op naar het volgende topic, ik ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:43

Ik zie het ook niet als aanval hoor, ik weet zelf heel goed waar ik mee bezig ben :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:52

Even de foto's bekeken en alle commentaren door gelezen. Ik snap waar jullie mee bezig zijn, alleen zou ik graag in deze fase iets meer stelling zien. Even heel simpel zonder rijtechnische termen te gooien, het lijkt nu een plank die wat voorover ligt. En dat is niet erg, maar mijn inziens maak je het nu iets te makkelijk/vrijblijvend voor je paard, ookal wil je een nieuwe start maken.

Ik denk dat op het moment dat je in deze fase iets stelling gaat vragen, je het achterbeen makkelijker betrokken krijgt bij het lichaam. Hierdoor vergroot je op een hele eenvoudige balans en kan ze makkelijker in deze houding van de voorhand afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:24

Ik werk meer met lengtebuiging dan met stelling en dat heeft ze zeer zeker wel. Alleen op de momenten dat we aanleuning krijgen vergeet ik de rest nog omdat dat nog heel veel bewustzijn van mij vergt zeg maar :)

Bedankt voor de tips!