Ik krijg net een berichtje dat het derde gevallen meisje haar pols gebroken heeft!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ashleydk schreef:In de zomer zijn er inderdaad tijden dat de groepen echt te vol zitten! Ik vind dat persoonlijk niet zo erg want vermaak me wel, maar voor de iets minder ervaren mensen kan dit wat minder zijn!
Ik krijg net een berichtje dat het derde gevallen meisje haar pols gebroken heeft!
MyHorseGirl schreef:Haha ik had het ook al op facebook voorbij zien komen! Echt heel grappig. Gelukkig heb jij je niet zo heel erg bezeerd, maar dat andere meisje wel.. Naja, kan gebeuren. Dat is het risico.
Strandritten met maneges doe ik nooit meer. Ben een aantal keren mee geweest met verschillende maneges en dan inderdaad grote groepen van minstens 15 man, alle keren gingen al die paarden aan de kletter. Zelf gelukkig niet gevallen (net aan blijven zitten) maar toch een aantal wel erg hard gevallen. Ik vind die paarden gewoon niet goed te vertrouwen. Ben blij dat ik nu gewoon fijn met m'n paard naar het strand kan en dan alsnog het liefst met max 3 mensen. Laatst gingen we met z'n drieën, waarbij dat derde paard ook helemaal uit z'n stekker ging. Nee laat mij dan maar alleen of rustig met z'n tweeën gaan.
Sientje schreef:Wat een toestand... En wat sip voor dat meisje. Als ik jou was, zou ik bij een volgende rit ervoor proberen te zorgen dat er niet zo'n groot gat tussen jou en de voorganger valt als tegen het eind op het filmpje. Menig paard wil dat gat wel vullen door sneller te gaan, en z'n mening geven als de ruiter vindt van niet, dat zie je ook aan die van jou.
Snollygoster schreef:MyHorseGirl schreef:Haha ik had het ook al op facebook voorbij zien komen! Echt heel grappig. Gelukkig heb jij je niet zo heel erg bezeerd, maar dat andere meisje wel.. Naja, kan gebeuren. Dat is het risico.
Strandritten met maneges doe ik nooit meer. Ben een aantal keren mee geweest met verschillende maneges en dan inderdaad grote groepen van minstens 15 man, alle keren gingen al die paarden aan de kletter. Zelf gelukkig niet gevallen (net aan blijven zitten) maar toch een aantal wel erg hard gevallen. Ik vind die paarden gewoon niet goed te vertrouwen. Ben blij dat ik nu gewoon fijn met m'n paard naar het strand kan en dan alsnog het liefst met max 3 mensen. Laatst gingen we met z'n drieën, waarbij dat derde paard ook helemaal uit z'n stekker ging. Nee laat mij dan maar alleen of rustig met z'n tweeën gaan.
Dan heb jij elke keer pech gehad, wij gingen met de manège om de 2 jaar op 5-daagse naar zee met een groep van minstens 25 paarden en bij ons is er nooit wat gebeurd
Ashleydk schreef:Ja klopt, maar het probleem is dus juist als je met hem te dichtbij rijd, hij gaat lopen happen en klieren! Dus ik rijd altijd op een afstandje met hem, maar had hem er dit keer inderdaad maar tegen aan moeten rijden!dat zeiden de andere ruiters ook al, maar had nogal pijn mijn bips en wou eigenlijk al niet meer verder draven, dat deed nogal zeer :p
Op dit moment doet heel mijn rechterkant van mijn lijf zeer en begint alles lekker steeds stijver te worden :p
brighteyes schreef:Helaas gebeurt het ook regelmatig dat de manege degene is die achterop een ruiter galoppeerd!
Wij hebben vaak genoeg meegemaakt dat wij de paarden aan het vangen waren van een grote groep!
Manege Smit gebeurt het ook, want mijn tante die daar rijdt is onderlaatst er nog vanaf gevallen tijdens een ontbijtrit, waarbij de paarden er vandoor gingen.
1 onrustig paard in een grote groep is denk ik al genoeg om de rest ook onrust te geven.