Wat als een zonnige ochtend begint......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat als een zonnige ochtend begint......

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 00:07

In de zomer zijn er inderdaad tijden dat de groepen echt te vol zitten! Ik vind dat persoonlijk niet zo erg want vermaak me wel, maar voor de iets minder ervaren mensen kan dit wat minder zijn! :)

Ik krijg net een berichtje dat het derde gevallen meisje haar pols gebroken heeft! :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:27

Ik begrijp dat jullie aan het draven waren toen het dier idioot ging doen? Dus jullie draafden langs die man met de hond? Slecht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:37

Ik vind grote groepen altijd chaotisch. Gebeurt er iets gaat alles aan de kletter. Rijd liever alleen of met 1 iemand erbij haha

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:47

Wat knap dat jullie toch nog zijn opgestapt, en dat er nog een lachje vanaf kon! +:)+
Bij het horen van die man die de hele tijd "ho ho ho ho" aan het roepen was dacht ik op een bepaald moment wel even dat ie de paarden nog erger zou ophitsen, ik vond het niet echt kalmerend haha :')
Ik zou in jouw plaats van flink gescholden hebben op diegene die jullie zo benaderd heeft langs achter in volle galop, zoiets vind ik echt not done. Heb zelf ook ooit zoiets soortgelijks meegemaakt. Ik kwam in't bos een kennis met d'r paard tegen, even gestopt en een praatje gemaakt, maar we moesten elk een andere richting uit dus ons praatje was maar kort. Schiet zij met haar paard toch wel niet weg in volle galop, natuurlijk ging mijn paard helemaal de kletter op en erachteraan :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:28

Ja jammer genoeg heb ik geen invloed op de manier van rijden en de grootte van de groep! Ook niet de beschikking tot een eigen paard dus ik zal wel mee moeten, aangezien ik vast geen manege paard alleen van de manege mag meenemen :p

Het liefst stap ik ook langs mensen en vooral langs honden.. Maarja.. :p

Dat hohohoho heb ik in real life ook echt helemaal niet gehoord! Maar na het bekijken van het filmpje moest ik daar ook wel erg om lachen! Ik vond het nou niet echt ontspannen klinken!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:34

Fijn dat het goed is afgelopen, maar wat geniaal dat je het gefilmd hebt! Echt geweldig om te zien (maar dan ook wel met de wetenschap natuurlijk dat jullie niks mankeren ;) )

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:40

Die bokfoto is hilarisch! :D Jammer dat jullie mederuiter haar pols gebroken heeft. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:31

Jeetje, jij staat ook maar gewoon te wachten totdat een ander "jouw" paard te pakken heeft... -O- had je zo'n harde klap gemaakt dat je er niet aan dacht dat het wel slim zou kunnen zijn om z.s.m. dat dier te pakken? :P

Gelukkig ben je er zonder erge blessures vanaf gekomen, wat sneu voor dat meisje met haar pols... :(:)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:41

Mooi dat je het hebt vastgelegd :P
Was je hard gevallen? Het paard bleef namelijk eerst nog bij je in de buurt, dus als je wat sneller was opgestaan had je hem gewoon zelf nog kunnen pakken...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:47

Ashleydk schreef:
In de zomer zijn er inderdaad tijden dat de groepen echt te vol zitten! Ik vind dat persoonlijk niet zo erg want vermaak me wel, maar voor de iets minder ervaren mensen kan dit wat minder zijn! :)

Ik krijg net een berichtje dat het derde gevallen meisje haar pols gebroken heeft! :(

:(:) beterschap voor haar.
als ik het zo bekijk gaan er een aantal dingen mis, dat is toch wel jammer,en vind de manage niet echt een goede naam krijgen als ik de reactie's zo lees.

gelukkig geen al te ernstige blesures op een gebroken pols na

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:00

Okee.... nu weet ik dus dat ik NOOIT bij manege Bakker moet zijn... :oo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:30

Ik viel niet heel hard, maar ik was eigenlijk een beetje verbaasd dat ik gevallen was en moest eerst even bedenken of ik me wel goed voelde. 8)7
Als eerst had ik behoorlijk pijn in mijn rug en mijn benen, maar toen dat over was ben ik opgestaan.
Ik word namelijk vrij snel paniekerig en duizelig en dat wou ik zien te voorkomen! :)

Op dat moment kies ik toch echt voor mezelf aangezien er genoeg mensen omheen staan om mijn paard op te vangen. Niemand vroeg immers hoe het met mij ging (Ja, toen ik langs dat lieve meisje met dat kleine pony'tje liep). :(

Ik zie inderdaad meerdere topics waar Bakker als slecht beschreven staan. Dat vind ik wel jammer, want het gaat niet altijd mis. Ik rij hier nu een jaar en dit is de eerste keer dat ik zo iets ergs heb meegemaakt! :P De begeleider zelf zei ook al dat hij dit nog nooit meegemaakt had.

Maar dit kan iedere manege gebeuren lijkt mij? Paarden zijn maar dieren en een dier van 500kg rem je niet zo maar even af!
En zoals ik al zei, ik zou de groep inderdaad anders [woonplaats] dan dat er gebeurd. Maar ik rij met plezier op deze manege en zal dat ook zeker blijven doen! :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:46

Wat een toestand... En wat sip voor dat meisje. Als ik jou was, zou ik bij een volgende rit ervoor proberen te zorgen dat er niet zo'n groot gat tussen jou en de voorganger valt als tegen het eind op het filmpje. Menig paard wil dat gat wel vullen door sneller te gaan, en z'n mening geven als de ruiter vindt van niet, dat zie je ook aan die van jou. ;)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:50

haha, gelukkig heb je niks ernstigs, moest je je paard vangen of bleef hij staan

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:59

Haha ik had het ook al op facebook voorbij zien komen! Echt heel grappig. Gelukkig heb jij je niet zo heel erg bezeerd, maar dat andere meisje wel.. Naja, kan gebeuren. Dat is het risico.

Strandritten met maneges doe ik nooit meer. Ben een aantal keren mee geweest met verschillende maneges en dan inderdaad grote groepen van minstens 15 man, alle keren gingen al die paarden aan de kletter. Zelf gelukkig niet gevallen (net aan blijven zitten) maar toch een aantal wel erg hard gevallen. Ik vind die paarden gewoon niet goed te vertrouwen. Ben blij dat ik nu gewoon fijn met m'n paard naar het strand kan en dan alsnog het liefst met max 3 mensen. Laatst gingen we met z'n drieën, waarbij dat derde paard ook helemaal uit z'n stekker ging. Nee laat mij dan maar alleen of rustig met z'n tweeën gaan.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:11

MyHorseGirl schreef:
Haha ik had het ook al op facebook voorbij zien komen! Echt heel grappig. Gelukkig heb jij je niet zo heel erg bezeerd, maar dat andere meisje wel.. Naja, kan gebeuren. Dat is het risico.

Strandritten met maneges doe ik nooit meer. Ben een aantal keren mee geweest met verschillende maneges en dan inderdaad grote groepen van minstens 15 man, alle keren gingen al die paarden aan de kletter. Zelf gelukkig niet gevallen (net aan blijven zitten) maar toch een aantal wel erg hard gevallen. Ik vind die paarden gewoon niet goed te vertrouwen. Ben blij dat ik nu gewoon fijn met m'n paard naar het strand kan en dan alsnog het liefst met max 3 mensen. Laatst gingen we met z'n drieën, waarbij dat derde paard ook helemaal uit z'n stekker ging. Nee laat mij dan maar alleen of rustig met z'n tweeën gaan.

Dan heb jij elke keer pech gehad, wij gingen met de manège om de 2 jaar op 5-daagse naar zee met een groep van minstens 25 paarden en bij ons is er nooit wat gebeurd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:40

Sientje schreef:
Wat een toestand... En wat sip voor dat meisje. Als ik jou was, zou ik bij een volgende rit ervoor proberen te zorgen dat er niet zo'n groot gat tussen jou en de voorganger valt als tegen het eind op het filmpje. Menig paard wil dat gat wel vullen door sneller te gaan, en z'n mening geven als de ruiter vindt van niet, dat zie je ook aan die van jou. ;)

Ja klopt, maar het probleem is dus juist als je met hem te dichtbij rijd, hij gaat lopen happen en klieren! Dus ik rijd altijd op een afstandje met hem, maar had hem er dit keer inderdaad maar tegen aan moeten rijden! :) dat zeiden de andere ruiters ook al, maar had nogal pijn mijn bips en wou eigenlijk al niet meer verder draven, dat deed nogal zeer :p

Op dit moment doet heel mijn rechterkant van mijn lijf zeer en begint alles lekker steeds stijver te worden :p

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:44

Snollygoster schreef:
MyHorseGirl schreef:

Dan heb jij elke keer pech gehad, wij gingen met de manège om de 2 jaar op 5-daagse naar zee met een groep van minstens 25 paarden en bij ons is er nooit wat gebeurd :=

Misschien hebben jullie in België veel leukere en lievere manege paarden! :D Ja was echt balen, misschien heb ik inderdaad wel gewoon pech gehad. Ik geniet ontzettend van strandritten met mijn paard. Alleen door de dingen die ik heb meegemaakt niet met manegepaarden. Ben ik een spanningsveld.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:50

Die eerste twee screenshots moest ik echt heel hard om lachen :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:09

Ahw haha! ..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:30

Ashleydk schreef:
Ja klopt, maar het probleem is dus juist als je met hem te dichtbij rijd, hij gaat lopen happen en klieren! Dus ik rijd altijd op een afstandje met hem, maar had hem er dit keer inderdaad maar tegen aan moeten rijden! :) dat zeiden de andere ruiters ook al, maar had nogal pijn mijn bips en wou eigenlijk al niet meer verder draven, dat deed nogal zeer :p

Op dit moment doet heel mijn rechterkant van mijn lijf zeer en begint alles lekker steeds stijver te worden :p

Ja dat afstandje is dan logisch, maar niet veilig. Misschien volgende keer voorleggen aan de begeleiding, dat ze er een paard als 'bumper' voor zetten dat wel tegen zijn geklier kan? Dan kun jij weer veiliger het gat dichten. ;) Sterkte met de stijfheid!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:38

Is een halve paardlengte afstand dan niet voldoende? Merk zelf ook vaak in groepen dat er gedonder komt als er zulke ruime gaten vallen en zeker als er daarvoor al iets is gebeurd! En de tweede keer is het gat nog groter dan de eerste keer dat je ho-ho roept!
Balen van dat meisje wat haar pols heeft gebroken trouwens!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 01:40

Oef .. dat was niet echt een fijn ontspannen strandritje.. morgen zal je vast nog wel meer spierpijn hebben.
Ik moest wel heel hard lachen om die man met zn hoooohoooohoo :+

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:02

Helaas gebeurt het ook regelmatig dat de manege degene is die achterop een ruiter galoppeerd!
Wij hebben vaak genoeg meegemaakt dat wij de paarden aan het vangen waren van een grote groep!
Manege Smit gebeurt het ook, want mijn tante die daar rijdt is onderlaatst er nog vanaf gevallen tijdens een ontbijtrit, waarbij de paarden er vandoor gingen.
1 onrustig paard in een grote groep is denk ik al genoeg om de rest ook onrust te geven.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:38

brighteyes schreef:
Helaas gebeurt het ook regelmatig dat de manege degene is die achterop een ruiter galoppeerd!
Wij hebben vaak genoeg meegemaakt dat wij de paarden aan het vangen waren van een grote groep!
Manege Smit gebeurt het ook, want mijn tante die daar rijdt is onderlaatst er nog vanaf gevallen tijdens een ontbijtrit, waarbij de paarden er vandoor gingen.
1 onrustig paard in een grote groep is denk ik al genoeg om de rest ook onrust te geven.

Welke Smit bedoel je? Want die Smit waar ik rij gebeurd nooit bijna wat