Mijn Teke is dus écht bombproof!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JackAebe

Re: Mijn Teke is dus écht bombproof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:55

Wat een gaaf paard!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:02

Als het goed is doet het tweede filmpje het zo weer. Er was gedoe met auteursrechten ivm de radio die aanstond.
Als ik tijd heb haal ik alle audio er wel af, voor nu dus alleen halverwege vanwege het liedje.

Kim: haha, nou dan is het idd helemaal grappig. :+ En idd dat paadje is niet te missen.

Fiffill: kan me voorstellen dat je dan even met je camera wilt doen zoals met je huidige en dan moet het wel degelijk spul zijn. En lenzen tikken dan al snel aan idd.
Ik ben het met je eens dat kort lekker fris en rastypisch staat maar voor nu laat ik het even zo voor ik de schaar er weer door haal.

ponyparadijs: het zijn echte laatbloeiers (de mijne wordt 7 en groeit nog steeds!) en de ranke hals is ook wel een beetje rastypisch. Heeft iets te maken met warmte kwijt kunnen en dergelijke. Hier een link naar de grootste stoeterij in Rusland: http://www.stavropol-teke.ru/en/ Zelfs de meeste hengsten hebben een vrij fijne hals, vaak met wat onderhals. Is ook typisch iets van steppepaarden.
Ook een stoeterij met veel foto's en verschillende types (er zijn 3 types, de mijne is middentype dus tussen het ranke en het massievere type in): http://www.dacorakhalteke.com/en/ (Kazachstan).
Deze is bijv. een duidelijk voorbeeld van het massievere type. En dressuurgetraind. De mijne rij ik 2 keer per week eens buiten 1 of 2 uur, meer niet (o.a. omdat ze dus zo laat volwassen zijn).

JackAebe: dankje! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:23

7 zou je haar niet geven nee.
Echte laat bloeiers dus.
Hoe ben je met dit ras in aanraking gekomen?
Want dit zijn toch niet paarden die je in de manege aan treft

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 19:27

Die vraag wordt me vaker gesteld. Ik heb het daarom zelfs in mijn profiel staan. :+
Mijn liefde voor de Akhal-Teke is begonnen in het circus.
Mijn moeder was net als ik paardenliefhebber en we waren beide erg onder de indruk van een cremello. Zij is toen achter de schermen gaan vragen wat voor paard dat was en er werd ons dus verteld dat het een Akhal-Teke was. (Achteraf begrijp ik dat de verbaasde "security" waarschijnlijk KGB was). Dat was zeg maar het beginpunt.
En voortaan zei ik niet meer "ik wil een paard" maar "ik wil een Akhal-Teke". Daar heb ik me dus aan gehouden. :+ Sommige kinderdromen moet je immers blijven koesteren.
Toen de kans zich voordeed heb ik dus een AT uit Rusland gehaald.

Geen seconde spijt van gehad. :D :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:40

En dat verslag en fotos kan ik me heugen als dag van gister.
Crisis is ze al 7, tijd gaat veelste hard joh.

Ik vind t een mooi ras hoor, kwa uiterlijk wel liever het vollere, maar goed he... Muz vertegenwoordigt haar ras goed.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 13:13

Ongelooflijk he? Wordt alweer 7... en dat topic was van 2008... de tijd gaat zo snel.
Ik hou zelf van het massivya type, maar die zijn tegenwoordig sterk ondervertegenwoordigd helaas. Veel mensen vinden hoe exotischer hoe beter en het liefst met crème en metallic. Dat is wat nu populair is... maar ik vind het erg leuk als ik mensen via mijn paard iig kan laten zien dat ze niet alleen maar hyper rank hoeven te zijn. :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:08

Ik ben fan van het massieve type, zeker weten. Al heb ik ze natuurlijk in eerste instantie leren kennen via de cliché plaatjes van gouden, iele paardjes.

Ze is echt wel letterlijk bomproof. :D Geslaagde standfoto haha. Volgende keer met een fototshoot eerst aan het leger vragen of ze niet wat bommetjes willen laten ontploffen. :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:20

jokari: ik denk de meeste mensen wel en daardoor denken mensen dat het dus raar gebouwde, iele goudkleurige paarden zijn. En dat beeld klopt dus maar voor een deel, want lang niet allemaal zijn zo rank.
Haha, ik vrees het ergste idd. Madame is nergens van onder de indruk en waar bij de vorige fotoshoot het geluid van een gorilla werkte, was het daarna niet interessant meer. Dus misschien geldt dat ook voor een bom. :+ Nu is ze immers letterlijk bombproof. :))

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:10

letterlijk bomproof zou ik de mijne niet durven noemen, maar dat van die geluidje herken ik. Dat hinnik-beltoontje waar iedereen zo hoog mee oploopt, nou dat heeft dus welgeteld 1 keer effect gehad. :D

Hmmmm.... F16 die door de geluidsmuur knalt, zou dat nog effect geven ? :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:39

Wat een prachtig paard is het toch en zo'n gaaf ras!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:48

Wat een prachtig dier zeg! En heerlijk als n paard zo bomproof is! :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:30

Ik vind haar prachtig !
Wat echt mijn favoriete onderdeel van een AT is, is dat mooie koppie !

Ik ben benieuwd, lees er vast overheen hoor, maar hoe hoog meet ze?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 16:40

jokari: heel herkenbaar. Hinnik-toon werd hier al direct niet interessant gevonden. De gorilla wél, maar dus ook alleen die ene keer. Nuchtere paardjes... maar idd misschien een F16... :)) Nieuwe bloemetjes in de bloembakken, daarentegen... dan wordt er toch echt even behoorlijk gesnoven want die waren er gisteren niet. :+

Niki94: dankjewel! Ik ben helemaal verslingerd aan dit ras. Ze zijn zo mensgericht en intelligent. Ik vind ze nergens mee te vergelijken.

angelaatjuh: Dankje! Het heeft behoorlijk wat voordelen als je zo'n nuchter paard hebt, idd. Lekker buitenrijden en weten dat wat je ook tegenkomt, het komt vast helemaal goed.

Lara: dankjewel! Voor haar ras heeft ze een wat eenvoudig hoofd, ze heeft nl. een plat voorhoofd en ze zien het liever iets meer convex, maar ik vind persoonlijk dat ze een mooi hoofd heeft. Hoe groot ze is weet ik niet precies, maar voor haar ras is ze erg klein. Ze is een E-tje en zal rond de 150 zitten. Ze groeit wel nog. Maar dat ze de verwachte stokmaat (160) niet haalt vind ik niet zo'n probleem, want ik ben zelf gelukkig niet zo groot en ze is wat massiever qua type dus zelfs mijn vriend van 1.83 misstaat niet moet ik zeggen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 20:54