mijn nieuwe aanwinst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_kath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:46

wat een scheetje!! dat kleine snoetje!!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 15:48

aaah wat een beertje hee!
ik ben erg benieuwd naar meer foto's van hem!
Fijn dat ie nou een goed huisje heeftbij jou!

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:30

Aaah wat een knuffelding Lovers
Wat zielig dat ie zo is verwaarloosd bah Boos!
Veel plezier met hem *LOL*

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 16:31

Wat een lekker ding Lovers Gaat hij ook nog de opfok in?

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:21

Wat ene lieve shet joh !! Zo's klein en zo schattig Lachen

=xxxxxxxxxxxxx=

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:03

wat een mega-schatjuuh! wanneer word de fanclub opgericht...* hij heeft dezelde naam als mn vogel hihi *

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 18:03

Aah wat een schatje ! Bloos!
*we want more*we want more*we want more* Tong uitsteken

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:10

Wat een lief ding Lachen. Begrijpelijk dat je hem niet kon laten staan. En op zijn 3(of later) ga je hem dan zelf inrijden of naar een africhtingsstal brengen? Knipoog

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:34

Wat een schatje!
Echt superkjoet! Lovers

Hij lijkt een beetje op een pony'tje wat ik altijd een wortel ga brengen (ja, PennyMeisje of niet hè? Tong uitsteken) Lovers

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 20:52

ooooh wat en scheeetje lijkt net een klein beertje lief

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 21:00

ojee desiree is weer op een paardenmarkt geweest Haha! hou je 'm zelf?
Hij is wel heeeel cute!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 22:56

wat een ontzettend super schattig knufje!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 23:43

Dapper ding!... misschien kan hij paddy wel dekken Tong uitsteken
Nou ja, iig schouwen dan..maar dat is ook niet nodig bij haar. Competitie met Iones. Ik zie 'm er al onderdoor rennen Haha!
Dat rode knelding is wel een gek gezicht Cool

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 10:45

Branca schreef:
Dapper ding!... misschien kan hij paddy wel dekken Tong uitsteken
Nou ja, iig schouwen dan..maar dat is ook niet nodig bij haar. Competitie met Iones. Ik zie 'm er al onderdoor rennen Haha!
Dat rode knelding is wel een gek gezicht Cool

Grappenmaker! Dan heeft hij wel een uitgebreid trapje nodig hoor, om erbij te kunnen.

Het ligt in mijn bedoeling om Japie gewoon aan te houden. Zo'n beestje kost erg weinig in onderhoud dus hij mag fijn blijven. En ja, hij heeft een hoog knuffelgehalte en dat doe ik ook geregeld. Hij ziet er ook wat karikaturaal uit zoals eerder gezegd maar daarom vind ik hem nu juist prachtig. Een shetlander hoeft van mij niet mooi te zijn.

Toen Japie op de markt stond, is hij die ochtend vroeg van zijn moeder gescheiden om haar nooit meer terug te zien. Hij ging in een trailer met andere shetlandveulens die net als hij recht van de moeder af kwamen. Toen hij de trailer weer afliep, zich optrekkend aan zijn lotgenootjes zag hij een enorme drukte. GEen groene wei die hij altijd gewend was, maar een straat met veel paarden en enorme grote paarden. Veel mensen en veel drukte. Het regende soms erg hard en samen met de andere veulentjes stond hij aan een lang touw, stil en beduusd te wachten. Om 15.30 uur kwam ik en ik kocht hem. zijn 2 maatjes moest hij achter laten. MAar dapper liep hij met zijn kleine hoefjes achter me aan te trippelen op de verharde weg. Hij liep zo de trailer op en begon gelijk te eten van het kuilvoer wat ik in het hooinet had gehangen. Thuis kreeg hij een stal met stro en een emmer water. De eerste dagen stond hij nog wat teruggetrokken in een hoekje maar nu is hij goed bekomen. Hij hinnikt geregeld als hij me ziet, want ik heb hem geleerd dat behalve moedermelk van zijn mamsie, worteltjes en een appeltje OOK goed smaken!

Japie is dus goed terecht gekomen, ondanks de paardenmarkt. Ik hoop dat ook voor de rest die ik graag mee had willen nemen.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:51

Japie heeft geluk gehad dat jij langs kwam. Zoals jij het hierboven beschrijft, vind ik heel ontroerend.
Ik ga zelden naar een paardenmarkt omdat ik bang ben dat ik dan met alle shetveulentjes thuiskom.

Zo'n jaar of 20 geleden ben ik eens naar de paardenmarkt in Utrecht geweest en geloof het of niet. Op mijn netvlies staat nog altijd een zwart shetje gebrand dat daar los liep. Het had een half staartje en het hoestte verschrikkelijk. Ik had zo'n intens medelijden met het diertje Huilen
Ik ben gewoon veel te soft voor zo'n paardenmarkt Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:07

Ik heb dat ook. Wil eigenlijk heel graag eens naar een paardenmarkt, maar ben bang dat ik er niet tegen kan. Zit dus eigenlijk gewoon in 2-strijd...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:18

Maar dat geldt ook voor mij hoor. ik heb er ook moeite mee. Het is dat ik die andere topic over hedel niet kan vinden, maar daarin staat, dat ik geboden heb op een klein merrieveulentje, ook een shet met gruwelijk mismaakte voorbenen. (was ook nog een foto van). GEwoon uit medelijden. MAar die vent moest er te veel voor hebben en ik MOEST reeel zijn. En ik heb het ook overwogen bij een haflingerveulen met een ontzettend weke rug, die op het laatst in zijn eentje nog overgebleven was en aan het touw in de regen stond. Vreselijk gewoon. Maar ik heb geen geld, ik kan niets! Maar anders....

en toch ga ik iedere keer weer. WAnt het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:21

Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik had me daar nog heel lang k l o t e over gevoeld. Misschien dat ik toch maar eens de stap moet gaan nemen...
Wanneer ga je weer??? Mag ik mee dan? Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 11:28

Als het goed is woon ik volgende november veel verder van Hedel af. En dan is zuid laren misschien wat dichterbij. Ik zal vast nog wel eens een keer naar een paardenmarkt gaan.... maar met wie en wanneer? Dat hangt er van af waar ik mensen tegen het lijf loop, en wie. Want ik ken daar nu nog niemand uiteraard. Maar anders had je zowiezo mee gekund.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:41

Oh das jammer...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:46

Ik ga ook ooit nog eens een keer en dan neem ik ook een shetje mee.Aan de ene kant mooi dat het er dan teminste 1 minder is die de frikandellen in gaat aan de andere kant...Zolang mensen ze blijven kopen, blijven er fokkers zijn de ze maar blijven fokken,arme beesten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:48

Ja is ook, maar meestal wil je zo'n beestje "redden"... Doe je iets goed, en eigenlijk is het ook hardstikke fout!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:26

Verplaatst naar ITP Lachen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 13:08

griebels schreef:
Ja is ook, maar meestal wil je zo'n beestje "redden"... Doe je iets goed, en eigenlijk is het ook hardstikke fout!

Wat je ook doet, het is nooit goed. MAar in dit geval heb ik wel goed gedaan. ER zullen namelijk altijd afnemers zijn voor die ponies: de slachters. En Japie wordt in ieder geval niet geslacht.

En ik had deze topic inderdaad bij ITP moeten plaatsen maar bij vergissing bij horses at work gezet.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 13:15

Och Dees wat een droppie. Fijn dat hij zo goed terecht is gekomen, ik zou er echt niet heen moeten gaan, ik zou echt ziek thuiskomen.