terpentijn schreef:Dat laatste slaat naar mij toe werkelijk helemaal nergens op... ik ken Haffen al heel veel jaren en ook maar al te goed, op dagelijkse basis van jong (2,5 jaar ... tot oud ..24 jaar) die geven alles, maar zijn ook snel verveeld bij bijv. alleen bakrondjes draaien.
Wie had er een vooroordeel? Ik in elk geval niet!
Jammer zo'n reactie.
Volgens mij maakt t daarbij geen donder uit of je een haflinger wel of niet kent.
Ieder paard is anders.
Al zet je 80 haflingers op een rij. Er is er geen een hetzelfde.(of welk ras dan ook)
Indy vind het trainen leuk en word graag aan het werk gezet. Ze is er ook tevreden mee als er niks met der gedaan word.
Maar als ik bekijk met hoe ze was toen ze amper gereden werd (en dus ook daarbij vast zat in der lijf) en hoe ze er nu bij staat met t trainen en het plezier hebben. Dan kies ik toch echt wel voor dit nu. Niet alleen het "plaatje" is veranderd maar ook het hele paard zelf.
Daarbij staat ze in kudde verband gestald, inloopstallen met ruime grote paddock.
Ze kan goed met de andere omgaan en rent wel eens lekker gek heen en weer met de rest.
Ook speelt ze leuk met de bal die in de paddock ligt. Wandelen buitenrijden Zwemmen! etc word allemaal gedaan. Springen op het moment weinig. En waarom? Bewust omdat ze hier nog niet aan toe is vanwege dat ze eerst op der eigen benen moest lopen, stap draf en galop verbeterd moesten worden.
Dat hele springen (onder het zadel) komt van het voorjaar of later pas.
Dat ik mijn paard niet genoeg afwisseling zou geven..Dat is een grapje..
Ik denk dat ik een van de weinige ben die zoveel afwisseling in nog geen jaar tijd dat ik der heb, met een paard heb gedaan.
&
staat in me openingspost
Merry98 schreef:We hadden afgesproken zoveel mogelijk afwisseling te doen. Ook om t voor indy leuk te houden dat t niet elke keer "trainen" was als we gingen rijden.
We gingen dus vaak op buitenrit.

een van de tig buitenritten

Keuring

in t water spetteren

buitenritje

nog een

alle 3 happy
Ik wilde t je alleen maar overtuigen dat ik dus veel afwisseling doe. 
Dus vervelen zal niet gebeuren.